Jump to content

Den morbida dödstråden™


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Earl Scruggs gick bort i onsdags. Jag tycker att det är jättetråkigt. Han var en sann legend inom bluegrass och utvecklade sättet att spela banjo på mer än någon. Kanske lite extra tråkigt för mig som dag ut och dag in försöker lära mig Scruggs style så gott det går. Utan Earl hade jag förmodligen aldrig köpt en banjo och idag är det det roligaste instrumentet jag någonsin har spelat.

Inom en månad ska den här sitta.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Earl Scruggs gick bort i onsdags. Jag tycker att det är jättetråkigt. Han var en sann legend inom bluegrass och utvecklade sättet att spela banjo på mer än någon. Kanske lite extra tråkigt för mig som dag ut och dag in försöker lära mig Scruggs style så gott det går. Utan Earl hade jag förmodligen aldrig köpt en banjo och idag är det det roligaste instrumentet jag någonsin har spelat.

Helt klart tragiskt, må han vila i frid.

On a totally different note, låt mig veta när den där sitter har lite smått personliga band till just den låten på banjo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Skådisen Stig Ossian Ericson avled för drygt en månad sedan. För de flesta här på forumet antagligen mest känd som Fader Fouras i Fångarna på fortet på 1990-talet. Gåtorna var iaf ett av mina favoritmoment i programmet på den tiden. Trist, men han blev iaf 88 år, en respektabel ålder. Gillar hans sista önskan inför hur begravningen skulle vara "-Unna dig något själv istället."

Artikel på Aftonbladet

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...