Jump to content

Spel som alla andra älskar, men som du hatar.


eXotic
 Share

Recommended Posts

GTA - Haha, nu kommer jag bli lynchad!

Jag håller med, jag tycker de flesta GTA-spelen är ganska ruttna rakt igenom. Jag har verkligen försökt sätta mig in i varje spel då jag haft dem alla men jag har inte fastnat för ett enda av dem. Som max har jag väl dragit igenom lite mer än halva storyn, kanske... Och när storyn blivit tråkig har det mer blivit att jag åkt runt och vrålat med motorcykel och det var väl iofs skoj ett litet tag.

Final Fantasy är en annan spelserie jag aldrig fastnat för och tycker är gediget tråkig.

Assassins Creed.

DotA.

Civilzation.

Team Fortress 2.

Vanilla Coke.

Redigerad av Eudoros
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

World of Warcraft.

Jag överdriver inte när jag säger att alla jag umgicks med i 1:an/2:an på gymnasiet spelar/spelade. Jag tycker i ärlighetens namn att flera liknande gratisspel (perfect world för att ta ett exempel) varit roligare. Det jag dessutom inte förstår är att all mina vänner dessutom skäms över att spela WoW. Så fort någon har ett uppehåll (för ingen har hittills lyckats sluta) så trackar de varandra och kallar de "beroende" eller "fattar inte att han fortfarande spelar skitspelet"... sedan trillar pengar in på kontot så att de kan köpa nytt gamecard och så var vi tillbaka på noll.

Guitar Hero.

Visst, det har väl varit några sköna förfester med GH, men jag förstår ändå inte varför det blivit så populärt som det blivit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla strategi/fantasy spel , bojkottas. Mest på grund att det inte är min stil. Medans fantasy inte är att tala om för mig , Jag menar, varför ska man försöka förstå en värld som , enligt mig bara är töntig, och det är nog svårt att förstå sig på den riktiga världen, som det är tycker jag.

Hoppas ni orkade läsa, och kom ihåg att: " Alla har sin egen åsikt" :)

Redigerad av goar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är väldigt anti RPGspel. Eller. Anti vet jag inte, men jag har aldrig kunnat njuta av dom. Fable 2 kändes jobbigt och jag förstog inte speciellt mycket. Gameplayet var mestadels bara väldigt tråkigt.

Köpte Mass Effect 2 på Mellandagsrean nu för 119kr och det är inte lika dåligt som ettan men jag kan inte förstå hur folk kan tycka att det är game of the year. Att det är så mycket som händer och så många olika gameplay-element och så blir bara jobbigt. Jag förstår knappt någonting alls. Min hjärna är för liten för sådanna spel, haha.

I Mass Effect så har jag också märkt att jag hälften av gångerna jag ska välja ett svar eller sådant i olika situationer så vet jag inte riktigt vad det betyder. Ibland kan man tycka att det man väljer ska vara snällt eller neutralt, men så drar karaktären till med något elakt. Nja. Konstigt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gears of War, hela serien, enormt tråkig.

Håller med till 100%! up. Det känns jävligt segt och klumpigt. Men det kanske är meningen, att det ska kännas som om man är i de där dräkterna. Det är bara drygt enligt mig. Hatar hur allting ska skaka så förjävligt när man springer, och att man inte kan svänga speciellt bra medans man springer. Och att man inte kan hoppa (man kan väl bara ta "volt" över vissa hinder. Nej, Gears är inte alls bra, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen vad mycket klagomål det var på WoW här inne. Avundsjuka för att ni själva aldrig blev något i det? ;)

......

Nej men allvarligt talat, att använda "Man går omkring och slåss, får bättre gear och sen ska man..." som argument förstår jag inte riktigt. Sådär kan man ju prata om precis varenda spel som finns. Cod "springa runt och skjuta på varandra för att få bra stats och sen ska man...", Uncharted "Skjuta fiender, klättra och sen ska man..." osv. Sen får vi ju inte glömma PvP-delen heller.

Jag vet inte hur många av er som spelat det eller hur mycket ni spelat det, men det känns som ni gett det för lite speltid :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guitar Hero - Roligt i någon minut. Ser inte tjusningen i det, och dessutom spottas det ut mängder av spel med den enda skillnaden att det kommer nya låtar.

Singstar - Samma som ovanstående, fast värre.

Det mesta som Nintendo spottar ur sig. Mario (och alla Marios glada vänner) kommer tillbaka år efter år i nya former. Visst, spelen är väll lite småroliga, men dom tar ju aldrig slut! Känns som ett tröttsamt varumärke som överanvänds i varenda titel som trillar ut till Nintendokonsoller. Att jag sedan har en stor drös med bekanta som tycker om att verkligen SKRYTA om att dom minsann är gamers eftersom spelar Mario till Gamecube och lirade Super Smash hos någon polare gör inte saken bättre! Plattformsspel och "partyspel" är i allmänhet en väldigt lättsam genre som jag tror dom flesta har provat på och många kan uppskatta, men att skrytsamt berätta om hur man tycker om att spela sånt där är lite samma sak som att säga "Jag tycker om att lyssna på musik och umgås med vänner" vid en personbeskrivelse. Ett väldigt allmänt nöje och ett stort axelryck är min reaktion när någon börjar prata om det.

Uppföljare i allmänhet - Jag har ingenting emot uppföljare egentligen. Har massvis med spel i hyllan med olika siffror i slutet av titeln, så det är inte just ATT det finns uppföljare som stör mig. Utan att det just görs så MÅNGA uppföljare! Hade tyckt det varit trevligt med något helt nytt ibland, eller åtminstone att spelskaparna börjat återanvända lite genres som inte funnits med på länge. Senaste åren har det nästan bara släppts FPS, känns det som. Och då blir det ännu tråkigare när dom sedan lägger till en siffra i slutet på ett FPS spel som redan finns. Mer variation, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är synd att folk aldrig lärt sig gilla GTA. Visst, jag har också genomskådat att 80% av alla uppdrag går ut på att "åka hit, döda den, ta den bilen, åk dit och se en cutscene" men det är inte för uppdragen jag gillar spelen. Det är själva staden, fordonen, alla småsaker som finns att göra och framförallt musiken och radioreklamerna som gör att jag gillar spelen.

Men, det ska erkännas, när man väl sett sig trött på alla de här grejerna så finns det inte mycket spelvärde längre. GTA IV är jag grymt trött på och flera andra spel också för den delen. Efter ett tag har man sett allt förr och det enda som skiljer spelen åt är hur staden ser ut och vilka specialfordon som finns att använda.

Att det släppts ett expansionspaket för 300 som använder samma stad osv men prackar in lite uppdrag och andra helikoptrar intresserar mig föga. Jag kan redan staden utantill och då är det inte kul längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allting med Blizzard-stämpeln

Grand Theft Auto- endast de senare installationerna i serien (LÄS: San Andreas och uppåt).

Minecraft

Left 4 Dead

Battlefield 2

Counter-Strike

World in Conflict

Company of Heroes

TES: Morrowind

Little Big Planet

Call of Duty - visst, de tidigare delarna i serien var underhållande till viss mån.

Batman Arkham Asylum

Half-Life 2

The Sims

Final Fantasy

Operation Flashpoint

mm, osv, etc. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur många av er som spelat det eller hur mycket ni spelat det, men det känns som ni gett det för lite speltid :).
Jag vet inte säkert med andra här på forumet men åtminstone jag vill iallafall inte behöva spela ett spel i typ 100 timmar för att det ska bli kul. Har spelat WoW och tröttnade efter att jag kom upp i level 16. Om det är för lite "speltid" känner jag att WoW är ovärt pengarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte säkert med andra här på forumet men åtminstone jag vill iallafall inte behöva spela ett spel i typ 100 timmar för att det ska bli kul. Har spelat WoW och tröttnade efter att jag kom upp i level 16. Om det är för lite "speltid" känner jag att WoW är ovärt pengarna.

Det beror väl på hur du definerar ovärt - man kan ju tvärt om säga att WoW är väldigt värt pengarna med tanke på hur många timmar man får för sin betalning.

Det sagt så krävs det definitivt lite engagemang för att man riktigt ska komma in i det, fast jag tycker inte att det är särskilt WoW-specifikt utan snarare MMORPG-specifikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...