Jump to content

Spel som alla andra älskar, men som du hatar.


eXotic
 Share

Recommended Posts

Jag spelade WoW i ~6-7 dagar, LANade 3 av dessa med WoW'are och blev väl typ lvl 15 som högst tror jag. Mycket bättre förutsättningar kan jag inte riktigt ge ett spel jag inte alls tycker är roligt.

Sportspel, men framför allt dom förbannade skitspelen FIFA och NHL. Att folk är så jävla blåste så dom köper "samma" spel varje år.

Spelen i sig tycker jag om, men hysterin över att ha senaste utgåvan är faktiskt riktigt löjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade WoW i ~6-7 dagar, LANade 3 av dessa med WoW'are och blev väl typ lvl 15 som högst tror jag. Mycket bättre förutsättningar kan jag inte riktigt ge ett spel jag inte alls tycker är roligt.

Spelen i sig tycker jag om, men hysterin över att ha senaste utgåvan är faktiskt riktigt löjlig.

aa ingen skillnad all på 10 och 11 på fifa. elle

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sportspel, men framför allt dom förbannade skitspelen FIFA och NHL. Att folk är så jävla blåste så dom köper "samma" spel varje år.

Hmmm. Jag kan tycka att det är ren idioti att folk köper t ex alla dessa nya Call of Duty-spel osv. Nu kanske det är lite mer "uppdateringar" i just de spelen än i Fifa/NHL. Men enligt mig, som för övrigt inte är speciellt intresserad av sådana spel, är det samma spel med "lite" förbättringar plus ny story. (Om det nu finns en story i dessa spel). Anledningen till att man köper något av dessa spel beror på vad man är intresserad av. Är man inte sportintresserad förstår jag din tanke men samma sak gäller andra genrer också tycker jag. Om sanningen ska fram är inte ganska många uppföljare utav spel i stort sett "samma skit" med lite extragrejer tillagt.

Redigerad av n00dles
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm. Jag kan tycka att det är ren idioti att folk köper t ex alla dessa nya Call of Duty-spel osv. Nu kanske det är lite mer "uppdateringar" i just de spelen än i Fifa/NHL. Men enligt mig, som för övrigt inte är speciellt intresserad av sådana spel, är det samma spel med "lite" förbättringar plus ny story. (Om det nu finns en story i dessa spel). Anledningen till att man köper något av dessa spel beror på vad man är intresserad av. Är man inte sportintresserad förstår jag din tanke men samma sak gäller andra genrer också tycker jag. Om sanningen ska fram är inte ganska många uppföljare utav spel i stort sett "samma skit" med lite extragrejer tillagt.

Målet i fotboll och hockey är alltid detsamma. Några snubbar ska få in ett föremål i en halv bur av nät. Du kan göra spelet så att varenda ispartikel är 100% realistisk och att spelaren kan dribbla precis som han vill men målet är alltid detsamma. Det finns helt enkelt inte så mycket rum för några större uppdateringar.

Däremot så kan spel CoD uppdateras enormt om bara viljan finns.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Målet i fotboll och hockey är alltid detsamma. Några snubbar ska få in ett föremål i en halv bur av nät. Du kan göra spelet så att varenda ispartikel är 100% realistisk och att spelaren kan dribbla precis som han vill men målet är alltid detsamma. Det finns helt enkelt inte så mycket rum för några större uppdateringar.

Däremot så kan spel CoD uppdateras enormt om bara viljan finns.

Nää inte spelat något cod men du har fel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

COD. En av de mest värdelösa spelen i min mening - borträknat från Call of duty 1. Jag kommer ihåg att jag lade ned mitt codspelande då jag för första gången spelade cod2. Sedan har serien sjukt mycket billiga, värdelösa expansionspack som är alldeles för dyra. Jag förstår inte ens hur folk kan köpa sådant.

Mafia 2 är ett annat spel som jag rent ut sagt hatar..samt ''uppföljaren'' till Operation flashpoint, Operation flashpoint dragon rising. En av de absolut sämsta uppföljare som finns, och red river verkar bli ännu sämre. I övrigt så ogillar jag även alla former av innehållslösa expansionspack/dlcs till spel, tex. the sims expansionerna, mafia 2 dlcs samt några dlcs till reddead. Helt uppenbart att dessa görs billigt och säljs dyrt - trots detta köper folket skiten.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

COD. En av de mest värdelösa spelen i min mening - borträknat från Call of duty 1. Jag kommer ihåg att jag lade ned mitt codspelande då jag för första gången spelade cod2. Sedan har serien sjukt mycket billiga, värdelösa expansionspack som är alldeles för dyra. Jag förstår inte ens hur folk kan köpa sådant.

Mafia 2 är ett annat spel som jag rent ut sagt hatar..samt ''uppföljaren'' till Operation flashpoint, Operation flashpoint dragon rising. En av de absolut sämsta uppföljare som finns, och red river verkar bli ännu sämre. I övrigt så ogillar jag även alla former av innehållslösa expansionspack/dlcs till spel, tex. the sims expansionerna, mafia 2 dlcs samt några dlcs till reddead. Helt uppenbart att dessa görs billigt och säljs dyrt - trots detta köper folket skiten.

Cod2>Cod1

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sportspel, men framför allt dom förbannade skitspelen FIFA och NHL. Att folk är så jävla blåste så dom köper "samma" spel varje år.

Nja vet inte om jag håller med riktigt. Det kommer nya säsonger varje år vilket genast gör föregångaren till old.

För mig som nöter FIFA en hel del så tycker jag dock att det bara är skönt med ett nytt varje år, man får en nytändning och jag slipper spela med Dennis Bergkamp från FIFA 99. Grafiken blir även den mer realistisk och mycket bättre, precis som gameplay.

Det de däremot skulle kunna göra är att köra kanske 2 års mellanrum och bara ha en patch för nya trupper, tröjor, fler arenor m.m. under tiden. Så att de hade än mer tid att att göra fler uppdateringar än vad det görs idag.

Hoppet som var mellan 10-11 är jag dock riktigt nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hata är ett starkt ord, men jag tycker Bioshock och dess uppföljare är löjligt överskattade.

* Det är repetitivt

* Fuskbygge; man springer ofta fram och tillbaka på samma nivå vilket får spelet att kännas större än vad det egentligen är

* Det känns som att 50% av speltiden ägnas åt att leta och plocka upp saker

* Ont om ammunition till alla skjutvapen

* Det krävs ett halvt magasin för att döda en fiende, vilket gör ovanstående punkt ännu värre

* Som om inte det vore nog är skiftnyckeln, ironiskt nog, det kraftfullaste vapnet

* Handlingen är enormt bra på papper, men framförs dåligt. Att hitta en massa random ljudupptagningar utspridda över staden känns varken trovärdigt eller inlevelsefullt. Till på köpet framförs alla sidohandlingar på samma sätt, vilket kan skapa viss förvirring

* De "moraliska" valen är egentligen bara taktiska/strategiska beslut som inte visas förens i epilogen (vilket är en cutscene) och det påverkar aldrig spelandet i sig. Dessutom är det helt svart-vitt där man antingen är ond eller god

* "Plasmaids" är bara ett annat namn för magi

Det är visserligen inget dåligt spel, men knappast ett mästerverk heller. Det lever helt och hållet på miljön (Rapture) och stämningen, som förvisso är bra, men skulle man ta bort det och förflytta spelet till en vanlig stad istället skulle det framstå som vilken medioker shooter som helst.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är synd att folk aldrig lärt sig gilla GTA. Visst, jag har också genomskådat att 80% av alla uppdrag går ut på att "åka hit, döda den, ta den bilen, åk dit och se en cutscene" men det är inte för uppdragen jag gillar spelen. Det är själva staden, fordonen, alla småsaker som finns att göra och framförallt musiken och radioreklamerna som gör att jag gillar spelen.

Men, det ska erkännas, när man väl sett sig trött på alla de här grejerna så finns det inte mycket spelvärde längre. GTA IV är jag grymt trött på och flera andra spel också för den delen. Efter ett tag har man sett allt förr och det enda som skiljer spelen åt är hur staden ser ut och vilka specialfordon som finns att använda.

Att det släppts ett expansionspaket för 300 som använder samma stad osv men prackar in lite uppdrag och andra helikoptrar intresserar mig föga. Jag kan redan staden utantill och då är det inte kul längre.

Dom flesta spelen är egentligen jävligt enformiga, man ju alltid samma sak om och om igen i alla spel! Frågan är om man gillar det man gör om och om igen :). Och att spela ett spel bara för att spela det har jag upptäckt vara jävligt korkat! Det är när man inte är intresserad av spelet man upptäcker att man gör samma sak om och om igen.

Hata är ett starkt ord, men jag tycker Bioshock och dess uppföljare är löjligt överskattade.

* Det är repetitivt

* Fuskbygge; man springer ofta fram och tillbaka på samma nivå vilket får spelet att kännas större än vad det egentligen är

* Det känns som att 50% av speltiden ägnas åt att leta och plocka upp saker

* Ont om ammunition till alla skjutvapen

* Det krävs ett halvt magasin för att döda en fiende, vilket gör ovanstående punkt ännu värre

* Som om inte det vore nog är skiftnyckeln, ironiskt nog, det kraftfullaste vapnet

* Handlingen är enormt bra på papper, men framförs dåligt. Att hitta en massa random ljudupptagningar utspridda över staden känns varken trovärdigt eller inlevelsefullt. Till på köpet framförs alla sidohandlingar på samma sätt, vilket kan skapa viss förvirring

* De "moraliska" valen är egentligen bara taktiska/strategiska beslut som inte visas förens i epilogen (vilket är en cutscene) och det påverkar aldrig spelandet i sig. Dessutom är det helt svart-vitt där man antingen är ond eller god

* "Plasmaids" är bara ett annat namn för magi

Det är visserligen inget dåligt spel, men knappast ett mästerverk heller. Det lever helt och hållet på miljön (Rapture) och stämningen, som förvisso är bra, men skulle man ta bort det och förflytta spelet till en vanlig stad istället skulle det framstå som vilken medioker shooter som helst.

Det är just det jag tycker är tjusningen! samma med gta, det är ju jävligt enformigt om man ser det som "åka hit, döda den, ta den bilen, åk dit och se en cutscene". Bioshock lever ju på miljön som jag tycker är fantsktisk (första spelet är bäst, då är allt nytt) och man får inte låta sig styras av att det finns lite "magi" i spelet. Man måste också komma ihåg att spel är ett spel, inte verklighet. IMO.

OT: Är lite inne på COD, är inte så roligt att göra samma sak om och om igen. Kan säga att mina spelvanor har ändrats, tyckte COD vad jävligt roligt förut, typ COD 4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på ett spel till: Tomb Raider!

Nu har jag bara spelat några utav dom till PS1, så dom senare kan jag inte uttala mig om. Men Tomb Raider är ett spel som jag tyckt fått oförtjänt mycket uppmärksamhet, kanske främst för kontrollerna. Lara Croft må vara en riktig pingla, men hon kan fan inte röra sig ordentligt! Hon är långsam, extremt oflexibel, och framförallt så kan hon verkligen inte vända sig om som en normal människa.

Är det bara jag som har detta problemet? Minns att jag för något år sedan nämnde att kontrollerna är rätt usla på något forum, och fick snabbt som svar att om jag tycker det så är jag noob. Det som inte går ihop för mig är att isåfall så är alla jag känner noobs, eftersom dom flesta utav mina kompisar har försökt sig på en omgång Tomb Raider 2 eller 3 och haft samma besvär..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sportspel, men framför allt dom förbannade skitspelen FIFA och NHL. Att folk är så jävla blåste så dom köper "samma" spel varje år.

Skulle ju vara skönare om en patch släpptes eller nåt, men man vill ju ha de senaste trupperna osv.

Målet i fotboll och hockey är alltid detsamma. Några snubbar ska få in ett föremål i en halv bur av nät. Du kan göra spelet så att varenda ispartikel är 100% realistisk och att spelaren kan dribbla precis som han vill men målet är alltid detsamma. Det finns helt enkelt inte så mycket rum för några större uppdateringar.

Däremot så kan spel CoD uppdateras enormt om bara viljan finns.

"There are many ways to one goal." Eller nåt.

Ganska dumt att nämna sportspel i det här sammanhanget. Om man inte gillar dem beror det oftast inte på att spelen är dåliga utan på att man är ointresserad av sport.

Indeedio.

---

Assasin's Creed - Enformigt som folk tidigare nämnt. Sen fattar jag inte varför de inte bara kunde sätta hela storyn förr i tiden, hela grejen i modern tid/framtid vad det nu är. Stör jag mig på. Ska dock sägas att jag aldrig klarat ut spelet, inte ens spelat mer än hälften av uppdragen, så jag kanske missat poängen med det.

Counter Strike - Varför sitta och spela ett sjukt average FPS, som är mil efter grafiskt och i övrigt är sjukt...ointressant?

World of Warcraft - Gillar inte fantasy som film eller bokgenre heller så inte så överraskande att jag inte förstår poäng med det här spelet. Spelat det i två minuter, och sett när en kompis spelat. Vad jag sett min kompis göra: Gå runt med massa andra figurer (hans klan eller vad det hette), frenetiskt musklick när en figur ska dödas. Repeat.

Left 4 Dead - Aldrig spelat, bara sett folk spela. Men, döda döda zombies, hur länge är det kul? Fanskapen verkar ju däcka av första smällen också.

Modern Warfare 2 - Bara Singe Player-delen jag kritiserar. Riktigt kass story. Orkar inte dra upp allt, bara den sak jag irriterar mig mest på. Hur hamnade Price i ett ryskt fängelse medan Soap kom hem och blev befordrad?

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...