Jump to content

Spel som alla andra älskar, men som du hatar.


eXotic
 Share

Recommended Posts

Ganska dumt att nämna sportspel i det här sammanhanget. Om man inte gillar dem beror det oftast inte på att spelen är dåliga utan på att man är ointresserad av sport.

Inget av spelen i tråden är "dåliga", vilka anledningarna är skrivs ju i de flesta fallen ut i tråden, vilka anledningar som är bra nog för att nämnas i tråden är väl bäst lämnade till den som skriver inlägg?

JAg gilalr sport, jag gillar sportspel. Men här kommer ett sportspel jag inte tycker om.

* Fotball manager XX - Vilken utgåva spelar mindre roll.. och jag har spelat åtminstone 3-4 olika. Jag har verkligen inte tålamodet att bara sitta och ta hand om ett lag och jag saknar att spela matcherna. Inte min grej alls. Det har i princip varit kul en gång, då jag spelade online mot kicken(?). Men sådär överdrivet kul var det inte då heller.

...verkar dock vara ett spel som man antingen älskar eller hatar, många verkar tillhöra grupp 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag säger är att det är en orättvis och skev bedömning man gör om man som icke-sportintresserad/sporthatare uttalar sig om genren sportspel. Det är ju egentligen inte spelens kvalitet som bedömningen då baseras på, utan bedömarens egna aversioner mot sport. En fotbollshatare kommer knappast finna mycket glädje i FIFA, PES eller FM men det beror inte på spelen, utan på fotbollshatarens förutfattade meningar.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag säger är att det är en orättvis och skev bedömning man gör om man som icke-sportintresserad/sporthatare uttalar sig om genren sportspel. Det är ju egentligen inte spelens kvalitet som bedömningen då baseras på, utan bedömarens egna aversioner mot sport. En fotbollshatare kommer knappast finna mycket glädje i FIFA, PES eller FM men det beror inte på spelen, utan på fotbollshatarens förutfattade meningar.

Jag spelar inte fotboll själv, jag följer inte heller sporten på TV men jag har inga problem med att kolla på en match (t.ex VM i sommras) i goda vänners lag över ett par bärs. Likväl tycker jag FIFA är det sämsta jävla skitspelet som någonsin gjorts, fotboll görs fan inte i spelform. Sen tycker jag, som trots detta tvingas testa skiten då större delen av mina vänner avgudar skiten testat helvetet i årtionden, tycker personligen att FIFA 99 och FIFA 11 är samma spel om än någon bättre grafik.

Jag spelar inte gitarr men jag gillar guitar hero, jag hatar fantasy överlag men MMO's är bäst i fantasy. Så din poäng är helt enkelt "moot".. Noobjävel.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ja, tacka fan för att det är samma spel! Fotbollsspel, i likhet med sgs alla andra sportspel, bygger ju på idrott med förebilder i den verkliga världen! Idrotter har fasta regler, tydliga spelsystem och taktiker, decennielånga traditioner om hur saker och ting ska gå till... Möjligheterna för speltillverkarna att variera och utveckla sportspelens kärna är ytterst limiterade. Vad ska de göra? Zamboni-racing i NHL 12? Streakers i PES 2012? Klättra upp på jumbotronen i nästa Madden? Osökt kommer jag t.ex. att tänka på hur EA Sports i NHL 2003 (tror jag det var?) införde en drös nya funktioner och häftiga innovationer. Spelet var mycket mer "arkad" än tidigare; man skulle samla på hockeykort, göra "uppdrag" för att få poäng, uppgradera spelare med skills och färdigheter, använda olika specialförmågor, kommentatorerna var alllmänt larviga... m.m. Resultatet: Fansen blev förbannade och innovationerna sågades av många recensenter. Så, vad är kontentan av detta? Jo, sportspel ÄR, per definiton, spel som måste vara stöpta i samma grundform. Sedan är det givetvis en helt annan sak om det är särdeles klokt att köpa t.ex. senaste upplagan av NHL VARJE jäkla år... Det är det knappast - men är man fan så är man. Och det är till fansen och de intresserade som sportspelen i första hand vänder sig.

Lira 2an i versus med fyra polare och du kommer förstå. :)

Håller med till 100%!

Redigerad av Umberto
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guitar Hero - Om folk la ner samma tid och energi på att lära sig dom snabbaste och svåraste låtarna på expert hade dom kunnat lära sig behärska ett riktigt instrument istället.

World of Warcraft - är kanske jag som är för seg i skallen och trög men jag tycker nästan inte WoW är som ett spel utan mer som en...uppgift eller vad man ska säga. Det är få som lever sig in i spelet och när dom gör alla uppdrag är det som att dom gör det för stats och så vidare, aldrig för att det är kul att spela som ett monster och göra saker. När man spelar tex GTA är det skitkul att springa runt i en värld och vara en gangster, i WoW snackar man bara massa termer och verkar inte bry sig så mycket.

CS - Förstår inte hur det kan ha blivit så stort när det finns massa spel som är tusen gånger bättre. Nu har det visserligen dött ut ganska mycket men när det begav sig hatade jag det väldigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar inte fotboll själv, jag följer inte heller sporten på TV men jag har inga problem med att kolla på en match (t.ex VM i sommras) i goda vänners lag över ett par bärs. Likväl tycker jag FIFA är det sämsta jävla skitspelet som någonsin gjorts, fotboll görs fan inte i spelform. Sen tycker jag, som trots detta tvingas testa skiten då större delen av mina vänner avgudar skiten testat helvetet i årtionden, tycker personligen att FIFA 99 och FIFA 11 är samma spel om än någon bättre grafik.

Jag spelar inte gitarr men jag gillar guitar hero, jag hatar fantasy överlag men MMO's är bäst i fantasy. Så din poäng är helt enkelt "moot".. Noobjävel.

Är väl ganska många saker man skulle kunna göra i goda vänners lag över ett par bärs? även om man inte gör eller gillar det i vanliga fall. Att du tycker det är det sämsta spelet har jag ingenting att säg om, var och en har sin smak helt klart men att påstå att 99 och 11 är samma spel är något jag ändå måste gå emot. Samma spelserie visserligen men hästlängder ifrån samma spel. Är Super Mario 64 samma spel som Super Mario Galaxy?

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...