Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

Jag tyckte det senaste avsnittet var ganska tråkigt faktiskt.

Dessutom hejar jag knappt på någon längre. Har svårt för att sympatisera med någon av de "goda". Carl är en smug skitunge, Rick har blivit galen, negressen är så överdrivet tystlåten och bitter hela tiden och resterande är mest bara klagande beta-människor. Derrel med bror är väl lite roligare men samtidigt väldigt endimensionella karaktärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker gå mot strömmen och säga att dagens avsnitt var ett av de bättre på senare tid, jag övervägde om jag skulle se det över huvud taget... men valde att göra det och blev nöjd. Najs att slippa fängelsets tråkiga kulisser och den där sköna obehagliga känslan av att de inte alls är lika trygga längre, som när Carl gick ett ärende, var efterlängtad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker gå mot strömmen och säga att dagens avsnitt var ett av de bättre på senare tid, jag övervägde om jag skulle se det över huvud taget... men valde att göra det och blev nöjd. Najs att slippa fängelsets tråkiga kulisser och den där sköna obehagliga känslan av att de inte alls är lika trygga längre, som när Carl gick ett ärende, var efterlängtad.

Jag håller med dig.

Och hur kan man kalla Merle för en endimensionell karaktär? Nu när han faktiskt visar lite sympati och lojalitet så känns det ändå som om att han har fler lager än dom flesta karaktärer på den här serien. Jag älskar Merle!

Vice: Den började sändas i November. Så det har redan gått en hel del avsnitt vill jag gissa! Till November i år så får du nog se säsong fyra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bestämde mig för att se klart säsong två som jag slutade med för något år sedan (blev så förbannat jävla less på letandet efter Sophia. Horunge) och jag är glad att jag gjorde det! Säsong tre har börjat lovande hittills. Är på avsnitt 5 just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Got damn, avsnitt 14 var

tråkigt. Det lär börja hända saker nu i slutet i alla fall!

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!

Avsnittet var skit, och sneak peak på nästa avsnitt förstör allt jag hoppats om att Rick "förändrats". Nu velar han ju om att följa Governors deal om att lämna över negressen. FAN! Så typiskt av hjältarna att ta dåliga beslut.

Jag ser verkligen fram emot att Governor ska dö och ett nytt hot presenteras. Det börjar bli lite tjatigt.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste avsnittet (14) va sjukt tråkigt, precis som de förgångna. efter ca 5-6 avsnitt in på säsong 3 så tappa dom allting känns det som.

nu känns de som dom trampar i vatten med storyn och inte riktigt kommer fram till något. sen är serien sinnessjukt jävla förutsebar, har alltid varit det imo, men nu är det ju sjukt trist att man vet i princip ALLTID om att "NU kommer det komma walkers", dom gör det så tråkigt tydligt..

sen stör jag mig oxå på hur dessa walkers bara dyker upp från ingenstans hela tiden, dom kan ha världens utsikt överallt och BOOM så e där fett många walkers precis vid dom ifrån ingenstans. Nä, det känns som denna serien har tappat det helt, och jag längtar bara tills säsongen tar slut nu för det känns nästan mer som slöseri med tid nu.

säsong två va bäst tveklöst, även om den oxå hade sina brister då & då...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hur man kan gnälla så mycket, vad vill ni ska hända egentligen? Ska det vara krig i varje avsnitt i serien?

Ska bli intressant att se slutet på den här säsongen, spänningen byggs ju upp rejält nu.

Låt oss uttrycka våra åsikter i en tråd som handlar om serien i fråga, tycker du inte som oss behöver du inte ta det så personligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hur man kan gnälla så mycket, vad vill ni ska hända egentligen? Ska det vara krig i varje avsnitt i serien?

Ska bli intressant att se slutet på den här säsongen, spänningen byggs ju upp rejält nu.

Allt det här avsnittet åstadkom var att

Andrea kom på att The Governor inte var att lita på. Något hon borde upptäckt för länge sedan. (Darryl tillfångatagen och satt i en fight mot sin bror till döden, Glen torterad, Maggie tillfångatagen, attacken mot fängelset, man tycker att hon ska ha fattat vinken)

Helt ärligt så älskar jag den här säsongen, i mitten svalnade det av men dom senaste tre avsnitten (räknar inte det här) hade viktiga karaktärstunder och väl behövd dialog som faktiskt är bra. Jag förväntar mig inte krig i varje avsnitt, eller att karaktärer ska dö hit och dit (för det har dom inte råd med). Men det här avsnittet gick ut på att Andrea rymde, och sen blev hon tillfångatagen och förd tillbaka. Det hände inte mer av vikt! Lite skepticism från Tyreese, men hittills har han inte direkt visat sig som en värdefull kandidat till något utan han har bara varit dålig på att skjuta och frivilligt accepterat att slåss för båda sidor av en konflikt han inte har något att göra med! Jag älskade Tyreese i serietidningen (Allen, hans kompis också. Men han är verkligen hopplös i TV-serien), och dom kommer nog att skriva dom bättre senare. I alla fall Tyreese. Men jag förväntade mig mer när han skulle komma in i serien! Michonne tog det tio avsnitt för innan dom gav henne ett avsnitt som faktiskt byggde på karaktären! Sånt måste göras bättre.

Men det betyder ju inte att jag inte längtar till slutet, nu vet man ju att saker kommer att hända. :) Jag tror bara inte att 16 avsnitt var särskilt bra för serien då filleravsnitt märks av så hemskt. Om det ska vara så långa säsonger bör dom bygga en saftigare story.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!

Avsnittet var skit, och sneak peak på nästa avsnitt förstör allt jag hoppats om att Rick "förändrats". Nu velar han ju om att följa Governors deal om att lämna över negressen. FAN! Så typiskt av hjältarna att ta dåliga beslut.

Jag ser verkligen fram emot att Governor ska dö och ett nytt hot presenteras. Det börjar bli lite tjatigt.

Nu har jag inte sett vad sneak peak:en visade men.

Jag tror att han ska ge över Michonne som bluff, hans son uttryckte ju att hon kan vara en i gänget. Jag tror han kommer följa det.

Förövrigt tycker jag fortfarande avsnitten är helt okej. Det senaste avsnittet var kanske inte det bästa. Men jag tyckte

jakten

var tillräckligt spännande om än aningen lång. Jag tror dessutom att vi inte kommer få se

kriget

den här säsongen, den kommer nog avsluta precis innan. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, ett ganska mediokert avsnitt. Jag är i och för sig partisk redan från början eftersom jag tycker att det här

kriget

är uttjatat och vill att de ska

dra vidare

. Förra avsnittet var ett klart lyft men nu är man påväg neråt igen... nästa avsnitt verkade inte heller intressant.

Förstår inte hur man kan gnälla så mycket, vad vill ni ska hända egentligen? Ska det vara krig i varje avsnitt i serien?Ska bli intressant att se slutet på den här säsongen, spänningen byggs ju upp rejält nu.

Det är inte intressant och exhalterande bara för att det handlar om krig, problemet ligger i berättandet och det cinegrafiska. Oavsett hur bra manuset är kommer inte tittaren kunna ta del av det om serien inte kan leverera... det kanske låter pretentiöst och fel men jag tycker ärligt talat att handlingen har oproportionellt fördelad fokus. Vissa händelseförlopp som kan verka intressanta hoppar man över och istället lägger man alldeles för stor fokus på en

jakt

som alla ändå vet hur den kommer sluta -

så jävla uppenbart att guvenören inte alls dog av zombiehorden

. I den första säsongen blev jag lurad flera gånger, det händer aldrig nu för tiden.

Jag hade nöjt mig med något istället för ingenting. Att folk beskriver scenen där

Philip jagade Andrea

som "INTENSE!!!" gör mig ledsen i ögat. Tio minuter ren skit var det

Håller med. Förstår egentligen inte alls varför min puls inte ökade, antar att det var subtilt dålig liksom. Det hände framför ögonen och man bara "jaha, okej".

Allt det här avsnittet åstadkom var att

Andrea kom på att The Governor inte var att lita på. Något hon borde upptäckt för länge sedan. (Darryl tillfångatagen och satt i en fight mot sin bror mot döden, Glen torterad, Maggie tillfångatagen, attacken mot fängelset, man tycker att hon ska ha fattat vinken)Helt ärligt så älskar jag den här säsongen, i mitten svalnade det av men dom senaste tre avsnitten (räknar inte det här) hade viktiga karaktärstunder och väl behövd dialog som faktiskt är bra. Jag förväntar mig inte krig i varje avsnitt, eller att karaktärer ska dö hit och dit (för det har dom inte råd med). Men det här avsnittet gick ut på att Andrea rymde, och sen blev hon tillfångatagen och förd tillbaka. Det hände inte mer av vikt! Lite skepticism från Tyreese, men hittills har han inte direkt visat sig som en värdefull kandidat till något utan han har bara varit dålig på att skjuta och frivilligt accepterat att slåss för båda sidor av en konflikt han inte har något att göra med! Jag älskade Tyreese i serietidningen (Allen, hans kompis också. Men han är verkligen hopplös i TV-serien), och dom kommer nog att skriva dom bättre senare. I alla fall Tyreese. Men jag förväntade mig mer när han skulle komma in i serien! Michonne tog det tio avsnitt för innan dom gav henne ett avsnitt som faktiskt byggde på karaktären! Sånt måste göras bättre.

Men det betyder ju inte att jag inte längtar till slutet, nu vet man ju att saker kommer att hända. :) Jag tror bara inte att 16 avsnitt var särskilt bra för serien då filleravsnitt märks av så hemskt. Om det ska vara så långa säsonger bör dom bygga en saftigare story.

Håller med till 100%!

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förövrigt tycker jag fortfarande avsnitten är helt okej. Det senaste avsnittet var kanske inte det bästa. Men jag tyckte

jakten

var tillräckligt spännande om än aningen lång. Jag tror dessutom att vi inte kommer få se

kriget

den här säsongen, den kommer nog avsluta precis innan. :P

Det tror ju absolut inte jag, det kommer att ske denna säsongen garanterat. det är just en av sakerna som denna serien brister brutalt i, alla serier brukar ha spännande säsongsavslut som lämnar en längtande efter nästa, men varken säsong ett eller två hade spännande slut. ta mig inte fel nu, avsnitten i sig va bra, men slutet på dem va bara helt tråkiga.

Och sen så vill jag verkligen inte ha krig, jag vill ha realism, jag vill inte att de ska komma zombies från ingenstans och att dom ALLTID ska komma på de mest uppenbara tillfällena.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min teori är att strax innan säsongsavslut kommer antingen ett mycket större

hot presenteras och tvinga de två samhällena att samarbeta,

alternativt kommer det större hotet helt enkelt sluka allt utan nåd,

vilket kommer leda till en fet cliff-hanger till säsong 4 att utgå ifrån.

Hotet =

En gigantisk horde av zombies

För ni minns väl

horden?

;)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min teori är att strax innan säsongsavslut kommer antingen ett mycket större

hot presenteras och tvinga de två samhällena att samarbeta,

alternativt kommer det större hotet helt enkelt sluka allt utan nåd,

vilket kommer leda till en fet cliff-hanger till säsong 4 att utgå ifrån.

Hotet =

En gigantisk horde av zombies

För ni minns väl

horden?

;)

Dom kommer garanterat aldrig avsluta med en cliffhanger, dom har inte gjort de 2ggr redan, och drar dom ut på detta ännu mer så är de katastrofalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...