Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

håller med kobbe, tråkigt avsnitt, blir trött på alla missar av manusförfattarna. även om de är småfel ibland så förstör de helheten.

som t.ex när

dom nästan fått ner staketet så står alla lugnt kvar som att dom inte vet va som sker om de kommer över, och när de precis ska brista så åker daryl och rick iväg o hämtar bil, plus alla grisar (vilket måste tagit ett par minuter, och plötsligt höll staketet hur bra som helst tills dom kommit ut o locka iväg dem? :s sen håller jag oxå med om att de är ologiskt att dom samlas sådär, och att dom inte lyckas döda hela flockar mkt lättare, sprid ut er längs en större sträcka o locka dom till sig så sprids dem ut mer över en längd och man skulle simpelt plocka ner ett större antal. och säg inte att mössen som dom matas med är anledningen till att som samlas just där, för dom har fan inte hjärna nog att förstå att just där skulle va ett ställe att få mat.. nej fan, börjar bli irriterad nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Tycker att sista halvan på måndagens avsnitt var mer spännande än serien har varit på ett tag, och slutet bådar för en intressant fortsättning imorgon. I övrigt tycker jag inte att

hela influensagrejen har varit spännande nog (lite för förutsägbar) för att stå på egna ben och agera som enda händelseförlopp för att föra serien framåt, men med medicinen lär de ju få bukt på det värsta av de problemen och därmed kunna fokusera på annat. Guvernörshandlingen har fått vila tillräckligt länge för att inte kännas lika trött, så jag har relativt höga förhoppningar på resten av säsongen.

Börjar hoppas att

de ska lämna fängelset, men det sker väl mest troligt i säsongsavslutningen i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Seriöst vafan är detta för jävla skit?!

Kan inte räkna ut hur mycket jävla skott dem sköt utan att ladda om jävla unlimited ammo eller? seriöst vet inte vafan det har hänt med serien nu får väl se om jag kommer se klart säsongen eller skita i det

EDIT:

Tanken då hur många jävla skott hade den? O varför dröja med att spränga upp den så jävla irreterad

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst vafan är detta för jävla skit?!

Kan inte räkna ut hur mycket jävla skott dem sköt utan att ladda om jävla unlimited ammo eller? seriöst vet inte vafan det har hänt med serien nu får väl se om jag kommer se klart säsongen eller skita i det

EDIT:

Tanken då hur många jävla skott hade den? O varför dröja med att spränga upp den så jävla irreterad

Om du ska vara så petig med ammo så är nog action film/serier inget för dig.

Och tanken är jävligt svår att spränga om man inte är nära och är fri. Bumrusha tanken med granat med massor av människor som skjuter blir nog lite svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst vafan är detta för jävla skit?!

Kan inte räkna ut hur mycket jävla skott dem sköt utan att ladda om jävla unlimited ammo eller? seriöst vet inte vafan det har hänt med serien nu får väl se om jag kommer se klart säsongen eller skita i det

EDIT:

Tanken då hur många jävla skott hade den? O varför dröja med att spränga upp den så jävla irreterad

Det klår inte Hershels hagelbrakare i slutet av säsong 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst vafan är detta för jävla skit?!

Kan inte räkna ut hur mycket jävla skott dem sköt utan att ladda om jävla unlimited ammo eller? seriöst vet inte vafan det har hänt med serien nu får väl se om jag kommer se klart säsongen eller skita i det

EDIT:

Tanken då hur många jävla skott hade den? O varför dröja med att spränga upp den så jävla irreterad

Varför skulle tanken inte ha fler skott?? En tank har ju typ 30 skott. De var ju dock sämst på att skjuta med den.

En granat i pipan spränger inte tanken så länge man har lämnat luckan till pipan öppen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glad som fan att de äntligen

lämnar fängelset och att Governor äntligen

är död... men rejält irriterad på att det gick till som det gjorde.

Governor borde dödats

i slutet av förra säsongen. De hade alldeles för många chanser till det!

Har länge känt på mig att

Hershel inte skulle klara sig allt för länge till

.

Så som sagt, de sista avsnitten på förra säsongen och hela den här säsongen än så länge har varit rätt långtråkig och mestadels irriterande.

Det här avsnittet var irriterande det också men samtidigt rätt spännande och jag blev glad av att det värsta nu äntligen är över.

Resten av den här säsongen och nästa säsong kommer att bli riktigt spännande!

För övrigt är det rejält löjligt att de har ett så långt break över vintern och kallar detta "mid-season finale".

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har länge känt på mig att

Hershel inte skulle klara sig allt för länge till

.

Det är fasen sant, när han

höll sitt tal så började man ana att det skulle gå åt sketan för honom. Jag trodde däremot att han skulle åka dit när han hjälpte alla sjuka.

Sjukt tråkigt att han dog, topp 3 bland karaktärerna för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

När kommer fortsättningen? Någon som vet?

Någon som förresten vet vart man kan hitta serierna, med svensk text? Och är de bra?

Höst borde det starta igen. Enligt Episode Calendar ska s05e01 sändas 13:e oktober, enligt IMDB 12:e oktober, och enligt walking deads wikia oktober. Så vi kan nog fastställa oktober åtminstone.

Serier kan du köpa i de flesta välsorterade bokaffärer. Jag vet att jag hittade några album på internet. Bokus, eller adlibris kan det ha varit.

Edit: Kikade lite snabbt, på bokus kan du provläsa första volymen om du vill spana in den först.

Överlag så gissar jag på att serierna är bra, sista halvan av senaste säsongen ska tydligen följa serierna mycket mer än de gjort tidigare, och jag tycker helt klart att senaste halvan har varit bäst i hela TV-serien.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Sista avsnittet var sjukt bra. Hatar att det bara är så korta säsonger. 8 Avsnitt, wtf!?

Ännu jäkligare att Beth

dog

. Kommer att

sakna

henne. Rick har jag börjat tycka tycka riktigt illa om de senaste säsongerna, han är på gränsen till galen och efter att han

skörde

över polisen och sedan

sköt

honom i huvudet ogillar jag honom starkt. Han får hemskt gärna bli uppäten av köttätarna i nästa säsong.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sista avsnittet var sjukt bra. Hatar att det bara är så korta säsonger. 8 Avsnitt, wtf!?

Ännu jäkligare att

Beth dog. Kommer att sakna henne

. Rick har jag börjat tycka tycka riktigt illa om de senaste säsongerna, han är på gränsen till galen och efter att han

skörde över polisen

och sedan

sköt honom i huvudet

ogillar jag honom starkt. Han får hemskt gärna bli uppäten av köttätarna i nästa säsong.

Rätt avslöjande trots spoilermarkeringarna... Snälla gör gärna lite större spoilermarkeringar och lämna lite mer åt fantasin... Se quoten ovan för tips.

Dessutom är detta tråden för spelet. Det finns en tråd för TV-serien under Musik, Film & Grafik, men det var säkert bara ett misstag.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt avslöjande trots spoilermarkeringarna... Snälla gör gärna lite större spoilermarkeringar och lämna lite mer åt fantasin... Se quoten ovan för tips.

Dessutom är detta tråden för spelet. Det finns en tråd för TV-serien under Musik, Film & Grafik, men det var säkert bara ett misstag.

Jaha, får väl se över spoilertaggarna nästa gång. Men alla vet hur det slutar. Serierna är jätte gamla. Typ som att be nån inte avslöja slutet på Titanic... :P

Men som sagt, ska dölja mer nästa gång

Jag hittade inte tråden och googlade efteristället. Hade inte en tanke på spelet. Korkat av mig. Mitt fel, sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, får väl se över spoilertaggarna nästa gång. Men alla vet hur det slutar. Serierna är jätte gamla. Typ som att be nån inte avslöja slutet på Titanic... :P

Men som sagt, ska dölja mer nästa gång

Jag hittade inte tråden och googlade efteristället. Hade inte en tanke på spelet. Korkat av mig. Mitt fel, sorry.

Vadå jättegamla? Avsnittet släpptes ju i måndags..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...