Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

Dom kommer garanterat aldrig avsluta med en cliffhanger, dom har inte gjort de 2ggr redan, och drar dom ut på detta ännu mer så är de katastrofalt.

Slutet av säsong 2 må kanske inte vart en cliffhanger, men jäklar så bra för att jag skulle hålla suget uppe!

Kan i och för sig bero på att jag läst serierna och visste vad som väntades vid platsen de visar precis i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså det här avsnittet var helt okej, gillar bara inte Andrea som karaktär, oerhört dryg och fittig och helt "i know you are a bad guy, but i still think you're a good guy" över henne, vilket pisses me off så jävla mycket.

Hon började som en bra karaktär i början, men efter säsong två vart hon en dryg whinande fitta imo.

Dessutom när hon

rymde från the Governor

tyckte jag var sååååååååå jävla tråkigt, och det hela kändes "fånigt" när hon

släppte ut alla walkers på honom, jag menar 10+ walkers, alla var över honom, men inte fan blev han biten, snälla....

Hoppas på att nått händer i nästa avsnitt, nått ordentligt stort, tycker karaktärsuppbyggnaden har varit okej hittils, men nu börjar den bli lite för utdragen =(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså det här avsnittet var helt okej, gillar bara inte Andrea som karaktär, oerhört dryg och fittig och helt "i know you are a bad guy, but i still think you're a good guy" över henne, vilket pisses me off så jävla mycket.

Hon började som en bra karaktär i början, men efter säsong två vart hon en dryg whinande fitta imo.

Dessutom när hon

rymde från the Governor

tyckte jag var sååååååååå jävla tråkigt, och det hela kändes "fånigt" när hon

släppte ut alla walkers på honom, jag menar 10+ walkers, alla var över honom, men inte fan blev han biten, snälla....

Hoppas på att nått händer i nästa avsnitt, nått ordentligt stort, tycker karaktärsuppbyggnaden har varit okej hittils, men nu börjar den bli lite för utdragen =(

Håller med dig. Hatade henne från dag ett, just av de orsakerna du nämnder. Hon borde dödas. Hoppas hon dör nu i näst sista avsnittet.

Guvenöreen är oxå jäkligt trist, men samtidigt en bra fiende. Man skall inte vara med i nästa säsong tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså det här avsnittet var helt okej, gillar bara inte Andrea som karaktär, oerhört dryg och fittig och helt "i know you are a bad guy, but i still think you're a good guy" över henne, vilket pisses me off så jävla mycket.

Hon började som en bra karaktär i början, men efter säsong två vart hon en dryg whinande fitta imo.

Dessutom när hon

rymde från the Governor

tyckte jag var sååååååååå jävla tråkigt, och det hela kändes "fånigt" när hon

släppte ut alla walkers på honom, jag menar 10+ walkers, alla var över honom, men inte fan blev han biten, snälla....

Hoppas på att nått händer i nästa avsnitt, nått ordentligt stort, tycker karaktärsuppbyggnaden har varit okej hittils, men nu börjar den bli lite för utdragen =(

Håller med dig. Hatade henne från dag ett, just av de orsakerna du nämnder. Hon borde dödas. Hoppas hon dör nu i näst sista avsnittet.

Guvenöreen är oxå jäkligt trist, men samtidigt en bra fiende. Man skall inte vara med i nästa säsong tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Helt okej final ändå, inte helt förutsägbar. När guvenören gjorde en kill frenzy på alla blev jag ändå lite paff, däremot var det ganska overkligt att snubben som höll ett vapen riktat mot honom efter masslakten inte sköt och att guvenören hann träffa honom i huvudet... och det var ganska overkligt att ingen av de två överlevande snubbarna sköt honom. Oavsett hur tung ledarroll guvenören hade och oavsett deras lojalitet har jag svårt att se att man är en person trogen in i det sista, speciellt när det bara är de tre kvar efteråt...I övrigt hände det väl inte så mycket... jag vet inte om det var troligt eller otroligt att Carl sköt den där andra pojken. Rick har ju inte varit någon vidare bra farsa och med tanke på omständigheterna... men man tycker ju ändå att han är lite av en skitunge. Det kanske är skådespelarens fel.

also, lol

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas Coach eller jag menar Tyrese får en större roll senare i serien :D

Det känns nästan garanterat! :)

Jag är nöjd med avslutningen ändå. Det var

inte ett jättestort avslut, och det slutade faktiskt på en mer positiv not än dom andra säsongerna. Men fängelsedelen är ganska lång, dom behövde en säsong till så dom faktiskt kan bygga ett ordentligt hem där! Nu är det fint upplagt för något i den stilen. Bra karaktärsutveckling av Rick också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tyckte avslutet blev mer eller mindre som väntat, och det känns som dom kunde skippat runt 3-5 avsnitt och bara hoppat till detta så hade jag nog varit mer nöjd. har följt och följer många serier men att dra ut på ngt såhär länge i denna stilen va verkligen sjukt tråkigt.

jävligt bull oxå att den där jävla guvenören aldrig dog, känns ju rätt givet att han kommer tillbaka någon gång för att dra ut på några extra avsnitt igen.. för övrigt gilla jag nog detta avsnittet i sin helhet, slutet va bra även om jag föredrar cliffhangers.

vill skriva mkt mer, men sen kom jag på att jag orkar inte faktiskt så skiter i det, dessutom spoilertaggar jag hela skiten för jag orkar inte sitta o välja rätt ställen haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis säsongsavslutningen.

Under omständigheterna (

med tanke på att de redan dragit ut säsongen med 3-4 onödiga avsnitt då de haft chansen att döda the Governor flera gånger

) så tycker jag att säsongsavslutningen var riktigt bra på många sätt.

Hatar att

Milton dog, men sättet han dog på och hur det gick med hela Andrea-gisslan situationen tycker jag var välgjort och fint på ett sätt. Gillar det Governor sa, alltså "You kill or you die, or you die and you kill!"

Tycker den stora striden blev rätt spännande ändå. Klart grymt hur

Ricks gäng planerat sitt försvar och att de fick the Governors gäng att dra sig tillbaka.

När the Governor stannade sitt gäng på vägen och frågade varför de rymde och de började prata om hur onödigt det var att attackera Ricks gäng så var det för mig riktigt uppenbart att han bara skulle skjuta och döda sina egna utan någon som helst ånger. Att han dödade alla var jag inte beredd på, men att han skulle börja skjuta sina egna var uppenbart.

Som Jazz skrev tycker jag att det är rejält otroligt och riktigt irriterande att

ingen av de tre som stod bakom the Governor när han tappade förståndet (som han aldrig haft) sköt honom efteråt, speciellt den vita från det nya gänget som stod redo med vapnet.

Efter det blev jag rejält förvånad och grymt besviken att

han inte dök upp mer i avsnittet och att han aldrig dog.

Så extremt onödigt bullshit.

Han är ju en extremt elak person och även om han är rejält intressant som en karaktär så finns det väl inte någon som gillar honom och är glad att han fortfarande lever, eller?

Gillade också starkt hur Carl

dödade den unge mannen i skogen även om det kunde ses som rejält onödigt.

Talet han gav till Rick när han förklarade varför var väldigt bra. Tänkte aldrig på det själv.

Bra karaktärsutveckling av Rick (men även Carl, imo) som Merkky skrev.

Blev rätt förvånad över varför

Rick tog med sig de återstående medborgarna av Woodbury till Fängelset. De som fortfarande lever kommer ju uppenbarligen överens och nog måste det vara bra mycket trevligare att bo i en säker liten mysig by än i ett fängelse med betongväggar och celler och shit.

Dessutom så saknar väl också fängelset två av yttergrindarna efter attackerna från the Governor, så zombies borde väl kunna komma in på innegården?

Bortsett från det så tycker jag att säsongsfinalen var helt okej. 8/10

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Någon som sett senaste avsnittet?

Lite annorlunda nu mot tidigare, det verkar nice! Ser fram emot kommande avsnitt, med tanke på vad som hände i senaste och vad man fått se i trailern så kommer det nog bli en riktigt bra säsong!

Jag har sett det och var ganska amused.

Bra avsnitt, inte mycket att klaga på.

Hoppas bara de inte slaknar resten av säsongen, It happened before.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tyckte de stampa i samma vatten igen nästan, hände inte allt för mkt spännande, va mest samma gamla saker liksom.

Spoiler
verkar som något gör vissa djur sjuka och nu som sagt med tanke på hur de sluta så verkar de va ngt nytt problem som ska dyka upp med viruset, för den killen blev väl aldrig biten ens, han va ju inte ens utanför fängelset..? va tror ni?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att den här säsongen kommer handla mer om att försöka ta reda på själva viruset som orsakar det här.

Saker som man sett som är peaks mot det är följande (spoiler taggar för dom som inte sett)

Spoiler
1. Direkt i början när det var "earlier on TWD" så pratades det direkt om "we're all infected"

2. Djur verkar vara en större deal i den här säsongen, och även att grisen hade dött (kan det vara ett virus som skadar allt levande?)

3. Personen som dog i slutet av avsnittet ville tacka Daryl för att han hade tagit tillbaka... Renen(om det nu var en ren?) till dom, och han kan ha blivit sjuk av just den?

Den här säsongen ska bli sjukt intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att den här säsongen kommer handla mer om att försöka ta reda på själva viruset som orsakar det här.

Saker som man sett som är peaks mot det är följande (spoiler taggar för dom som inte sett)

Spoiler
1. Direkt i början när det var "earlier on TWD" så pratades det direkt om "we're all infected"

2. Djur verkar vara en större deal i den här säsongen, och även att grisen hade dött (kan det vara ett virus som skadar allt levande?)

3. Personen som dog i slutet av avsnittet ville tacka Daryl för att han hade tagit tillbaka... Renen(om det nu var en ren?) till dom, och han kan ha blivit sjuk av just den?

Den här säsongen ska bli sjukt intressant!

Han fick även likadana

ögon som zombien de zoomade in på två gånger

hade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hände ju nästintill inget i det här avsnittet. Känns dessutom väldigt overkligt att det skulle samlas horder av zombies vid stängslet, det går ju sjukt fort att döda zombier där.

Skojar du, vadå hände ingenting?

De förklarade ju varför det samlades massor av zombies på samma ställe. Carl förklarade också varför det var så många av dem, angående att det går sjukt snabbt att döda zombier där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...