Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

Det låter logiskt i Shanes fall, men precis som Merkky säger så blev inte fången stucken eller biten. Så varför han blev en zombie har jag ingen aning om. (Jag har alltså inte läst Merkkys andra spoiler så det jag säger kanske låter korkat.

:P )

Shane gjorde ju något med honom bakom trädet, svårt att säga vad. Man hör ju bara en dunns. Svårt att säga vad som hände exakt.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska kolla på S02E12 nu... Älskade introt! :D

Oh My God, shit vilket episkt jävla avsnitt!

Det var på tiden... Ni som sett avsnittet vet vad jag menar.

@Vaxxor:

Fången

blev som sagt inte dödad av kniven, och man såg inte när det hände, men det var tyst, man hörde bara en duns.

När sedan Daryl och Glenn undersökte liket efter att de dödat zombien han blivit så säger ju Daryl "god, his neck broke" precis innan han vänder på liket. Du måste ha missat det. Shane bröt alltså nacken av honom.

Sedan har inte heller jag läst Merkkys andra spoiler eftersom att det är någonting som lär förklaras i kommande avsnitt och då jag inte läst serietidningarna hellre får reda på allt genom tv-serien.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tung säsongsavslutning, men saatan vad cliffhanger. sad_1182040_0.gif

Verkar som en riktigt badass-karaktär som introducerades nära slutet. Katana är ultimata zombieslaktarvapnet! Jag gillar även hennes husdjur.

Vad var det för byggnad i slutet tro? Ett fängelse?

Ja, det är ett fängelse. Kvinnan i fråga har sina två zombies som hon dresserat så dom inte attackerar henne och håller borta andra zombies (i serien i vilket fall)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsongsavslutningen var precis allt jag ville. Den var väldigt mycket för dom som läst serietidningarna!

Michonnes introscen var så jävla kung. En av dom definitivt bästa karaktärerna från serietidningen! Att The Governor har blivit rollsatt skadar inte heller. Dom har rensat ut alla onödiga karaktärer nu att dom har plats för några av dom vettiga! Och fängelset, hooray!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså fan då.

Jag har inte haft tid att kolla på säsong 3.

Det finns ju INGENSTANS att hitta. Inte ens ett avsnitt. Någon som kan PM:a mig en länk där man kan "köpa" serien. Gärna med svensk sub.

Tusen tack på förhand.

Säsong 3 finns inte. Det var bara Säsong 2 som hade ett break innan serien startade på nytt igen för ett tag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spoilertagga!

Skulle ni som läst serietidningarna skriva om det är en spoiler om vad som kommer? Typ bara hinta så man inte läser något som inte har hänt än. :)

Beror helt på hur mycket och hur långt fram du vill veta. Jag skulle säga att du tar hem tidningarna digitalt och läser dom, för dom är värda det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Japp då har denna underbara serie startat nu igen med säsong 3!

Första avsnittet av säsongen var spännande! Grymt mycket action för ett avsnitt och jag är helt klart nöjd. Hoppas det fortsätter i det här tempot nu och att dom har haft en bra budget till denna säsong.

Den enda saken jag tycker är rätt störande är

hon med katanan. Alltså, blir lite larvigt att hon har två zombies som packåsnor. Zombies brukar vilja döda människorna dom ser och inte följa efter snällt. Visst hon har förstört käften och huggit av armarna, men tycker ändå dom borde attackera på något sätt. Sen borde det vara klumpigt att gå omkring med två hjärndöda zombies efter sig. Att dom kan gå efter i terräng och liknande är lite svårt att ta in. Men men, bara vad jag tycker!

Nu vill jag bara se fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp då har denna underbara serie startat nu igen med säsong 3!

Första avsnittet av säsongen var spännande! Grymt mycket action för ett avsnitt och jag är helt klart nöjd. Hoppas det fortsätter i det här tempot nu och att dom har haft en bra budget till denna säsong.

Den enda saken jag tycker är rätt störande är

hon med katanan. Alltså, blir lite larvigt att hon har två zombies som packåsnor. Zombies brukar vilja döda människorna dom ser och inte följa efter snällt. Visst hon har förstört käften och huggit av armarna, men tycker ändå dom borde attackera på något sätt. Sen borde det vara klumpigt att gå omkring med två hjärndöda zombies efter sig. Att dom kan gå efter i terräng och liknande är lite svårt att ta in. Men men, bara vad jag tycker!

Nu vill jag bara se fortsättningen!

Vad jag har förstått det som så har hon haft dem så länge att de inte attackerar henne längre. Bortsett från hur amputeringarna hindrar dem då, så klart.

I övrigt var det ett väldigt bra avsnitt med mycket slakt och en jäkla cliffhanger! Ser fram emot nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp då har denna underbara serie startat nu igen med säsong 3!

Första avsnittet av säsongen var spännande! Grymt mycket action för ett avsnitt och jag är helt klart nöjd. Hoppas det fortsätter i det här tempot nu och att dom har haft en bra budget till denna säsong.

Den enda saken jag tycker är rätt störande är

hon med katanan. Alltså, blir lite larvigt att hon har två zombies som packåsnor. Zombies brukar vilja döda människorna dom ser och inte följa efter snällt. Visst hon har förstört käften och huggit av armarna, men tycker ändå dom borde attackera på något sätt. Sen borde det vara klumpigt att gå omkring med två hjärndöda zombies efter sig. Att dom kan gå efter i terräng och liknande är lite svårt att ta in. Men men, bara vad jag tycker!

Nu vill jag bara se fortsättningen!

Grejen med henne, Michonne, som serietidningarna förklarade det:

Hon har zombiesarna för att dom gör att färre andra zombies försöker attackera henne. Hon sa att dom slutade försöka attackera henne efter att hon spöat dom vid dom försök dom gjort! Jag rådiggar karaktären i serietidningarna, så jag hoppas att serien gör henne rätt.

I övrigt om avsnittet, grymt bra.

Jag älskar att dom hoppade över vintern samtidigt som jag lite hatar det. I serietidningen älskade jag att det var vinter bara för att det var så bittert och svårt för dom att överleva! Men samtidigt gav det möjlighet för författarna att hoppa framåt med karaktärernas utveckling. Jag gillade Carl väldigt mycket mer i det här avsnittet, han känns äldre och bättre! Det är också ett smidigt sätt att maskera skådespelarens uppväxt. I serietidningen är Carl ung länge, men i TV funkar det ju inte så när skådespelaren åldras.

Sen gillar jag att Rick och Lori inte längre verkar vara särskilt tight. Vi slapp se henne bli gravidare och dom arbetar mer mot födseln, vilket också kan snabba upp för hur det kommer att gå senare! (serietidningsläsarna förstår vad jag menar!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...