Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

Skönt att serien verkligen fått ett bra tempo i sig! Hoppas det håller i sig hela säsongen nu.

När det gäller nya avsnittet så tycker jag verkligen det är intressant och se hur mycket karaktärerna har ändrats! Nu blir det att vänta till nästa måndag för att se fortsättningen!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det bara jag som störde mig på hur ofta de sket i att döda easy targets? När de stänger av stängslet och försvinner in i en annan byggnad stod det en 20 zombies på andra sidan stängslet och hängde. Några snabba hugg så har de 20 mindre zombies att oroa sig för. Även fast zombiesarna kanske inte kunde göra något mot dem för tillfället betyder inte det att stängslet inte kan falla samman, eller att samma gäng med zombies hittar en annan väg runt. For all we know kan det ha varit samma zombies de mötte inne i byggnaden som de som stod där ute och hängde. Idioter!

Ha! Vad var det jag sa? Dumskallar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha! Vad var det jag sa? Dumskallar.

Precis! Hade det varit jag så hade jag

dödat ALLT som inte innebar slöseri av ammunition eller direkt kontakt med en zombie. Således hade jag dödat ALLT som fanns ute på den inhägnade gården, sen hade jag lockat till mig alla lösa zombies där inne till en låst gallerdörr och dödat dessa också. Efter det hade det varit ett mindre problem att kolla igenom byggnaden och dessutom satt en kniv i skallen på alla zombies som man kan tro varit döda sen innan. Kolla bara var som hände Hershall när dom skit i att kolla om den zombien levde som satt där.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha! Vad var det jag sa? Dumskallar.

Precis! Hade det varit jag så hade jag

dödat ALLT som inte innebar slöseri av ammunition eller direkt kontakt med en zombie. Således hade jag dödat ALLT som fanns ute på den inhägnade gården, sen hade jag lockat till mig alla lösa zombies där inne till en låst gallerdörr och dödat dessa också. Efter det hade det varit ett mindre problem att kolla igenom byggnaden och dessutom satt en kniv i skallen på alla zombies som man kan tro varit döda sen innan. Kolla bara var som hände Hershall när dom skit i att kolla om den zombien levde som satt där.

Jo... det är klart... men hur kul blir det för oss tittare då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju det som är problemet. Ska vi tro att det bara kommer vara dom mest korkade personer som kommer överleva en zombie-outbreak? Finns ingen logik i det hela.

Finns typ inte heller någon logik att all militär skulle dö. Om det blev en zombieinvation skulle nog militären vara en av de bästa på att överleva och det skulle såldes inte bli någon större spridning..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns typ inte heller någon logik att all militär skulle dö. Om det blev en zombieinvation skulle nog militären vara en av de bästa på att överleva och det skulle såldes inte bli någon större spridning..

Skulle vara mer rädd för militär och regering än zombiesarna om det hände på riktigt. Tror mer oskyldiga hade dött av vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns definitivt gamla militärer där ute nånstans, men i början så hade militären hamnat i tjänst med att samla ihop människor och försöka få koll på situationen vilket inte funkade så en stor del av dom har definitivt dött bort. Men att det finns militärgrupper där ute någonstans är ju mycket möjligt, eller, vi fick se det den här säsongen! Tror inte att deras go-to plan skulle vara att fly och ränna runt ute i skogarna när deras jobb mer eller mindre är att skydda människor och följa de order som dom får.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo... det är klart... men hur kul blir det för oss tittare då?

Det här är i för sig inte heller kul för mig som tittare, det irriterade mig i två avsnitt. Serien kan fortfarande vara kul utan dumma misstag, karaktärerna kan dö av saker som är svårare att förhindra. Zombiesarna kunde ha lockats in ifrån utanför skogen istället t e x. Speciellt störande var det att de genomförde misstag som detta i den här säsongen när det kändes som att de i början ville visa hur duktig gruppen har blivit på att slåss och överleva.

Jag låter kanske bittrare än vad jag egentligen är - överlag är det en väldigt, väldigt bra säsong!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som undrar vart fasen den där

fången fick tag på rådjuret? (Eller vad det var) Han öppnade ju gaten efter han lockat till sig de två zombierna med just rådjuret. Så han måste ha fått tag på det någonstans inne i fängelset, eller?

Dom

nämnde att stängslet på fångarnas del av fängelset var trasigt och att dom hade svårt att bränna kropparna. Om jag minns rätt så var det en scen där nån gick och tog en ren som var zombieäten ute i skogen precis i början!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Nytt avsnitt!

Tyckte slutet bara var onödigt och konstigt!

Det var ett ganska segt avsnitt, det känns som att dom bygger upp för många framtida konfrontationer. Men

jag tycker att slutet var bland det bästa det här avsnittet! Ricks hallucinationer har kommit under ganska rejäl stress (samtalet från Lori, hallucinationen av Shane mitt i en eldstrid) och det känns som att det bara är början. Så fort han började närma sig att släppa in nya människor så såg han Lori i sin bröllopsklänning( dagen som hon var lyckligast?), och insåg att han inte klarar av ansvaret då så många dör runt honom! Det är många metaforer i det tycker jag.

Åh, jag väntar bara på att The Governor och Rick ska få mötas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaah... tycker att den här serien står stilla och har gjort det nästan hela säsongen, det är mycket mysigare när de ständigt är på fot och aldrig har en safe haven. Jag tror aldrig att jag har tyckt att ett spel baserat på en TV-serie baserad på en serie har varit bättre än både serien och TV-serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...