Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

Gaah... tycker att den här serien står stilla och har gjort det nästan hela säsongen, det är mycket mysigare när de ständigt är på fot och aldrig har en safe haven. Jag tror aldrig att jag har tyckt att ett spel baserat på en TV-serie baserad på en serie har varit bättre än både serien och TV-serien.

Nu är jag väl bara petig, men spelet är baserat på serien och inte TV-serien. ;)

Jag tycker att säsong tre är hur bra som helst! Står stilla gör det verkligen inte om du frågar mig (inte story och karaktärsmässigt i alla fall, men ja, dom håller sig ju på samma områden), och (serietidningspoiler)

efter fängelset när dom ska till DC så lär dom få röra på sig ganska tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att den här säsongen är riktigt bra! Bäst hittills faktiskt. :) Jag tycker tvärtemot Jazz att det är mysigast när de är stationära.

Det är dock lite synd att

alla de stöter på dör eller försvinner. Det känns lite som att alla nya karaktärer dödas av för att någon måste dö, och de är säkra att döda. Eller Tyrese gäng som blev tvungna att dra till exempel. Det är å andra sidan möjligt (och kanske troligt) att de möts igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har äntligen börjat kollat på Serien tog ca 3-5 dagar att kolla på Säsong 1 2 och 3. Väntar nu på avsnitt 12 av säsong 3 ska komma upp. Riktig härlig serie och fan vad jag hatade säsong 2! Så drygt och uttjatat. Men jäkligt glad över att

Shane

dog så jäkla dryg han började bli.

Förresten tänkte höra vad heter låten som spelas där ute på fältet när Rick ser

Lori

skulle vara kul att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte det var allmänt seg bara enda intressanta med avsnittet var att dem

träffade på Mrgan. Kul att se han igen har alltid undrat vad som har hänt med Morgan eftersom man aldrig såg han nå mer först nu och nu fick jag svar på mina frågor om han också.

Det var så mycket bättre skrivet för karaktärerna! Nu framstod dom inte bara som idioter utan hade faktiskt bra karaktärsutvecklande stunder och dialog. Till och med Carl var inte helt dum. Och Michonne hade till och med några stunder!

En rolig not är att Scott Gimple skrev det här avsnittet, det är han som tar över som showrunner i säsong fyra. Om han faktiskt kommer att klara av att ge lite väl behövd karaktärsutveckling kan det bli bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken kanal och tid går detta?

I sverige har TV11 rättigheterna enligt wikipedia, säsong tre började sändas i november. Tid har jag ingen aning om! I USA äger AMC serien och sänder dom på söndagskvällarna, så på natten mellan söndag och måndag finns dom tillgängliga i buskar runt om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En liten spoiler!

En sak jag hoppas på är att

Morgan följer med Rick till fängelset menar Morgan skulle vara en jävla bra resurs med tanke på vad han hade gjort i staden med massa avspärrningar fällor etc.

Så jag tror att det skulle vara en bra resurs för Rick och hans grupp.

Serietidningsspoilers och spekulationer:

Han joinar Ricks grupp i serietidningen, men då hade han inte gjort så där med staden utan var kvar i Ricks grannhus. Jag tror att anledningen till att dom gjorde så här istället är att han som spelar Morgan är en ganska upptagen skådespelare! Jag hoppas också att han joinar dom senare, det vore grymt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Serietidningsspoilers och spekulationer:

Han joinar Ricks grupp i serietidningen, men då hade han inte gjort så där med staden utan var kvar i Ricks grannhus. Jag tror att anledningen till att dom gjorde så här istället är att han som spelar Morgan är en ganska upptagen skådespelare! Jag hoppas också att han joinar dom senare, det vore grymt.

Tack för den infon har inte läst serietidningen bara spelat själva spelet och nu sett walking dead serien.

Vill fortfarande veta låten som spelas som jag skrev tidigare samt när man ser den där scenen med

Morgan

den där lugna låten eller vad man nu ska kalla den för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte det var allmänt seg bara enda intressanta med avsnittet var att dem

träffade på Mrgan. Kul att se han igen har alltid undrat vad som har hänt med Morgan eftersom man aldrig såg han nå mer först nu och nu fick jag svar på mina frågor om han också.

Wtf. Det var ju det hela avsnittet handlade om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för den infon har inte läst serietidningen bara spelat själva spelet och nu sett walking dead serien.

Vill fortfarande veta låten som spelas som jag skrev tidigare samt när man ser den där scenen med

Morgan

den där lugna låten eller vad man nu ska kalla den för.

Dom har faktiskt väldigt passande låtar i den här serien. Jag menar, dom har haft drygt fyra låtar totalt som spelas under något avsnitt, så dom få dom väljer måste verkligen göra sitt intryck!

Den här är från den andra säsongen, avsnittet när Rick och Shane ger sig ut med Randall och det slutar med att Rick och Shane slåss. Scott Gimple skrev det avsnittet också precis som det här, jag är hoppfull för säsong fyra när han tar över. Var också med i trailern för säsong 2.

Och från trailern för säsong tre:

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...