Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

Japp då har denna underbara serie startat nu igen med säsong 3!

Första avsnittet av säsongen var spännande! Grymt mycket action för ett avsnitt och jag är helt klart nöjd. Hoppas det fortsätter i det här tempot nu och att dom har haft en bra budget till denna säsong.

Den enda saken jag tycker är rätt störande är

hon med katanan. Alltså, blir lite larvigt att hon har två zombies som packåsnor. Zombies brukar vilja döda människorna dom ser och inte följa efter snällt. Visst hon har förstört käften och huggit av armarna, men tycker ändå dom borde attackera på något sätt. Sen borde det vara klumpigt att gå omkring med två hjärndöda zombies efter sig. Att dom kan gå efter i terräng och liknande är lite svårt att ta in. Men men, bara vad jag tycker!

Nu vill jag bara se fortsättningen!

VAR NÄR GÅR DET?!?!?! VILKET AVSNITT ÄR DET PÅ??? HAR JAG MISSAT MÅNGA?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra avsnitt, sjukt köttigt. Jag tyckte det, rent cinegrafiskt, såg

sjukt dumt

ut när

Björnligan

i

slutet synkroniserat hoppade fram bakom sitt skydd

. Jag hade

aldrig överrumplat någon

på det

viset

i en

sådan miljö utan

kanske

ropat

något och

hållit mig undan deras vapen

,

SD-snubben

med

armborst

borde ju

egentligen

vara

mer trigger happy

och bara

langat iväg

en

massa pilar

när

han såg dem

.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra avsnitt, sjukt köttigt. Jag tyckte det, rent cinegrafiskt, såg

sjukt dumt

ut när

Björnligan

i

slutet synkroniserat hoppade fram bakom sitt skydd

. Jag hade

aldrig överrumplat någon

på det

viset

i en

sådan miljö utan

kanske

ropat

något och

hållit mig undan deras vapen

,

SD-snubben

med

armborst

borde ju

egentligen

vara

mer trigger happy

och bara

langat iväg

en

massa pilar

när

han såg dem

.

Haha, men de var väl

bakom disken? (På andra sidan ett galler till och med?)

I sådana fall finns det ju ingen stress att

skjuta pilar

för glatta livet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra avsnitt, sjukt köttigt. Jag tyckte det, rent cinegrafiskt, såg

sjukt dumt

ut när

Björnligan

i

slutet synkroniserat hoppade fram bakom sitt skydd

. Jag hade

aldrig överrumplat någon

på det

viset

i en

sådan miljö utan

kanske

ropat

något och

hållit mig undan deras vapen

,

SD-snubben

med

armborst

borde ju

egentligen

vara

mer trigger happy

och bara

langat iväg

en

massa pilar

när

han såg dem

.

Haha, varför inte bara spoilermarkera rubbet istället..?

Haha, men de var väl

bakom disken? (På andra sidan ett galler till och med?)

I sådana fall finns det ju ingen stress att

skjuta pilar

för glatta livet. :P

Jupp.

Var det bara jag som störde mig på hur ofta de sket i att döda easy targets? När de stänger av stängslet och försvinner in i en annan byggnad stod det en 20 zombies på andra sidan stängslet och hängde. Några snabba hugg så har de 20 mindre zombies att oroa sig för. Även fast zombiesarna kanske inte kunde göra något mot dem för tillfället betyder inte det att stängslet inte kan falla samman, eller att samma gäng med zombies hittar en annan väg runt. For all we know kan det ha varit samma zombies de mötte inne i byggnaden som de som stod där ute och hängde. Idioter!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det bara jag som störde mig på hur ofta de sket i att döda easy targets? När de stänger av stängslet och försvinner in i en annan byggnad stod det en 20 zombies på andra sidan stängslet och hängde. Några snabba hugg så har de 20 mindre zombies att oroa sig för. Även fast zombiesarna kanske inte kunde göra något mot dem för tillfället betyder inte det att stängslet inte kan falla samman, eller att samma gäng med zombies hittar en annan väg runt. For all we know kan det ha varit samma zombies de mötte inne i byggnaden som de som stod där ute och hängde. Idioter!

Jag är med dig på den punkten, det

kliade

lite i

dödargenen

när de gjorde så.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva ha en ny serie att glo igenom och har sneglat lite på The Walking Dead. Är serien sevärd? Är den actionpackad eller mer lagd åt dramahållet?

Absolut sevärd! Stundtals väldigt mycket action men också inslag av drama. Andra säsongen skiftade fokus från zombiedödande till någonting annat, men hittills tycker jag bara att något enstaka avsnitt har varit tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva ha en ny serie att glo igenom och har sneglat lite på The Walking Dead. Är serien sevärd? Är den actionpackad eller mer lagd åt dramahållet?

Säsong två är den som var mest åt dramahållet, nästan hela säsongen användes till att bygga upp dialoger och utveckla karaktärerna kändes det som.

Första avsnittet av säsong tre var (Spoilar ifall inte Wuzi vill veta åt vilket håll S03E01 är lagd åt. :P )

i princip bara kött rakt igenom, chockstart så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva ha en ny serie att glo igenom och har sneglat lite på The Walking Dead. Är serien sevärd? Är den actionpackad eller mer lagd åt dramahållet?

TWD säsong 1 finns att se på Netflix (det är gratis fram till 2 januari 2013).

Jag plöjde igenom säsong 1 och 2 (igen) innan jag tog upp säsong 3.

Vad gäller säsong 3, precis som jag hade hoppats! Väldigt likt serietidning dessutom.

Ni nämnde att de lämnar zombies utanför gallret. Jag blir sjukt less på det också, hade jag vart där hade jag gått runt och plockat varenda liten zombie tills det var helt lugnt. Man kan ju bara gå runt sakta men säkert och plocka de medans det är säkert så att säga.

Är dock lite orolig att det kommer bli ganska mycket drama när de väl bosatt sig. Brukar ju vara så när de hittar ett "säkert ställe".

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TWD säsong 1 finns att se på Netflix (det är gratis fram till 2 januari 2013).

Jag plöjde igenom säsong 1 och 2 (igen) innan jag tog upp säsong 3.

Vad gäller säsong 3, precis som jag hade hoppats! Väldigt likt serietidning dessutom.

Ni nämnde att de lämnar zombies utanför gallret. Jag blir sjukt less på det också, hade jag vart där hade jag gått runt och plockat varenda liten zombie tills det var helt lugnt. Man kan ju bara gå runt sakta men säkert och plocka de medans det är säkert så att säga.

Är dock lite orolig att det kommer bli ganska mycket drama när de väl bosatt sig. Brukar ju vara så när de hittar ett "säkert ställe".

Jag är också lite orolig för överflödet av drama, men

showrunnern som ersatte Frank Darabont verkar definitivt ta det i en bättre riktning. Och karaktärerna är mer välskrivna nu än förut så jag hoppas att lite drama inte kommer att döda! Och det finns så mycket grymt material att hämta från den här delen av serietidningarna, så jag är hoppfull!

Edit:

Grejen var också att farm-biten inte var särskilt lång i serietidningarna. Dom drog ut på det så fruktansvärt och spenderade halva säsongen att leta efter Sophia vilket var ganska idiotiskt. Fängelset är med i flera volymer och det hinner hända fruktansvärt mycket under den tiden!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är också lite orolig för överflödet av drama, men

showrunnern som ersatte Frank Darabont verkar definitivt ta det i en bättre riktning. Och karaktärerna är mer välskrivna nu än förut så jag hoppas att lite drama inte kommer att döda! Och det finns så mycket grymt material att hämta från den här delen av serietidningarna, så jag är hoppfull!

Edit:

Grejen var också att farm-biten inte var särskilt lång i serietidningarna. Dom drog ut på det så fruktansvärt och spenderade halva säsongen att leta efter Sophia vilket var ganska idiotiskt. Fängelset är med i flera volymer och det hinner hända fruktansvärt mycket under den tiden!

Vi får hoppas på det! Jag är sugen på att läsa om serietidningarna igen nu när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avsnitt två, fortsätter awesomeheten från det första! Boom!

Jadu, nog händer det allt saker.

Dubbelspoiler! Läs inte om du inte läst serietidningen:

Spoiler

Jag har lite "avsmak" för campen de blir kidnappade till.. Känns så onödigt. Iaf det jag läste i serietidningen. Vet inte varför, men är det bara jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu, nog händer det allt saker.

Dubbelspoiler! Läs inte om du inte läst serietidningen:

Spoiler

Jag har lite "avsmak" för campen de blir kidnappade till.. Känns så onödigt. Iaf det jag läste i serietidningen. Vet inte varför, men är det bara jag?

Jag kör på samma dubbelspoiler gällande serietidningen:

Spoiler

Jag älskar personligen den gruppen överlevare. I serietidningen så är The Governor nog den bäst skrivna skurken nånsin om du frågar mig! Läste just den tidningen igår, när dom precis blivit tagna dit. Höll på att kasta ipaden i väggen bara för att jag blev så jävla frustrerad av hur störd han är! Är jävligt exalterad för att se hur dom skriver honom i TV-serien, och hur skådespelaren klarar av rollen. (har inte sett honom i något förut!) Däremot så hoppas jag att fängelset inte bara är med i en säsong. I serietidningen så är det ju flera volymer, och The Governor/Woodbury kommer ju först in efter ett par volymer! Det borde inte stressas.

Och gällande TV-serien:

Fan, Rick är riktigt badass den här säsongen. Riktigt grym karaktärsutveckling! Jag trodde verkligen inte att han skulle mörda Tomas så tidigt. Förväntade mig att dom skulle dra ut på det lite i alla fall så han skulle kännas mer som ett hot! Blev irriterad av att dom behandlade Carl som ett barn igen också, eller att Lori gjorde det. Hon verkar förövrigt bättre den här säsongen också, har inte velat mörda henne hittills..

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör på samma dubbelspoiler gällande serietidningen:

Spoiler

Jag älskar personligen den gruppen överlevare. I serietidningen så är The Governor nog den bäst skrivna skurken nånsin om du frågar mig! Läste just den tidningen igår, när dom precis blivit tagna dit. Höll på att kasta ipaden i väggen bara för att jag blev så jävla frustrerad av hur störd han är! Är jävligt exalterad för att se hur dom skriver honom i TV-serien, och hur skådespelaren klarar av rollen. (har inte sett honom i något förut!) Däremot så hoppas jag att fängelset inte bara är med i en säsong. I serietidningen så är det ju flera volymer, och The Governor/Woodbury kommer ju först in efter ett par volymer! Det borde inte stressas.

Och gällande TV-serien:

Fan, Rick är riktigt badass den här säsongen. Riktigt grym karaktärsutveckling! Jag trodde verkligen inte att han skulle mörda Tomas så tidigt. Förväntade mig att dom skulle dra ut på det lite i alla fall så han skulle kännas mer som ett hot! Blev irriterad av att dom behandlade Carl som ett barn igen också, eller att Lori gjorde det. Hon verkar förövrigt bättre den här säsongen också, har inte velat mörda henne hittills..

gällande serietidningen:

Spoiler

Det är väl kanske just det, jag hatar de så starkt att jag inte gillar det.

Det är för jobbigt att behöva genomlida igen, fast som du säger, ska bli intressant att se hur en skådespelare kan hantera den rollen. Bara därför blev jag nyfiken och ser fram emot nästa avsnitt än mer.

Och gällande antal avsnitt i fängelset håller jag helt med dig om det.

Visst har TWD (tv) vart segt på sina ställen, men fängelset är verkligen något de kan dra ut på.

Det finns så mycket att utforska, och gärna för mig att de lägger till något just där. Kanske 2-3 vakter som överlevt? I och med att de fick fångarna så snabbt överstökade så känns det som att det blir väldigt kort.

Bibehåller de tempot de har just nu så lär de hinna avsluta serien helt innan säsong 3 är klar.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...