Jump to content

"The Walking Dead"


The Dude
 Share

Recommended Posts

Jo, men tex jag har inte läst serierna..

...Och jag har inte läst boken eller sett tidigare filmer om titanic innan den med dicaprio kom, likväl visste jag hur den skulle sluta. =)

Man kan inte missa sådant om man inte bor under en sten. Bara så jag menar.

Gof: Har du läst dem? Hur pass stor skillnad är det egentligen från serietidningen? Tex Resident Evil filmerna följer ju inte spelet över huvud taget, medans Silen hill gjorde det.

Raporterar tråden förresten och hoppas att de kan flytta dessa inlägg till rätt tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Och jag har inte läst boken eller sett tidigare filmer om titanic innan den med dicaprio kom, likväl visste jag hur den skulle sluta. =)

Man kan inte missa sådant om man inte bor under en sten. Bara så jag menar.

Gof: Har du läst dem? Hur pass stor skillnad är det egentligen från serietidningen? Tex Resident Evil filmerna följer ju inte spelet över huvud taget, medans Silen hill gjorde det.

Raporterar tråden förresten och hoppas att de kan flytta dessa inlägg till rätt tråd.

Varför skulle jag veta vad som händer i en serietidning? Om du frågar runt så tror jag inte att så många har läst serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst tidningarna, och spelet som den här tråden (där den här posten först hamnade innan den blev flyttad hit) handlar om är en helt separat story utan några bekanta karaktärer förutom

Glenn och Hershel i episod 1

. TV-serien försöker låtsas följa tidningarna men är väldigt annorlunda från dom. Mycket skiljer dom åt, som exempel vilka som dör (och när, vissa långlivade karaktärer i tidningen dog väldigt snabbt i TV-serien), vilka ställen dom stannar på, hur länge dom är där och så vidare. Farmen från säsong två var dom bara på i ett nummer av tidningen, men TV-serien lever under en annan sorts budget, det är dyrare att byta sets än att rita olika sets. Det finns flera karaktärer i TV-serien som aldrig varit med i tidningen också, Daryl och Merle var aldrig med i tidningen.

Bara några exempel, men det finns en del som inte stämmer överens mellan tidningen och TV-serien.

Redigerad av Merkky
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Viss skillnad på en halvobskyr serietidning och världshistoria?

Konstverk, och annan kultur kan mycket väl vara en del av "världshistorian".

Ta tex filmen casablanca, skulle du påstå att den inte är en viktig del av vår historia?

Jag har läst tidningarna, och spelet som den här tråden handlar om är en helt separat story utan några bekanta karaktärer förutom

Glenn och Hershel i episod 1

. TV-serien försöker låtsas följa tidningarna men är väldigt annorlunda från dom. Mycket skiljer dom åt, som exempel vilka som dör (och när, vissa långlivade karaktärer i tidningen dog väldigt snabbt i TV-serien), vilka ställen dom stannar på, hur länge dom är där och så vidare. Farmen från säsong två var dom bara på i ett nummer av tidningen, men TV-serien lever under en annan sorts budget, det är dyrare att byta sets än att rita olika sets. Det finns flera karaktärer i TV-serien som aldrig varit med i tidningen också, Daryl och Merle var aldrig med i tidningen.

Bara några exempel, men det finns en del som inte stämmer överens mellan tidningen och TV-serien.

Daryl är ju bäst av alla, hur kunde de inte ta med honom i tidningen?!

Älskar tv-serien, ska försöka få tag i seriböckerna med

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice. Ska det vara så förbannat svårt att lyssna när folk säger till dig? Om dom ber dig utöka dina spoiler-tags så är det bara att göra det istället för att börja bråka. Du kan dessutom inte jämföra Titanic med TWD då Titanic är en världshändelse som alla vet om, TWD är fiktivt.

Ha det gött, konstigt att ingen annan gjort något tidigare, men vi ses efter nyår igen. Adjö.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...