Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

Nu heter ju inte Notch's spel The Elder Scrolls, utan bara Scrolls kort och gott. Om man resonerade som Bethesda's advokater skulle de ju kunna stämma all typ av media där orden The, Elder och Scrolls fanns med i titeln. Det skulle bli en jäääävla massa stämmningar.

Jag är glad att Notch tar det med en nypa salt dock :)

Redigerad av Renard
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu heter ju inte Notch's spel The Elder Scrolls, utan bara Scrolls kort och gott. Om man resonerade som Bethesda's advokater skulle de ju kunna stämma all typ av media där orden The, Elder och Scrolls fanns med i titeln. Det skulle bli en jäääävla massa stämmningar.

Jag är glad att Notch tar det med en nypa salt dock :)

Nu är det dock så att just ordet Scrolls är ett smeknamn för hela serien, och att Bethesdas armé av advokater tyckte detta var ett intrång är på någon nivå förståeligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det dock så att just ordet Scrolls är ett smeknamn för hela serien, och att Bethesdas armé av advokater tyckte detta var ett intrång är på någon nivå förståeligt.

Om de inte har registrerat smeknamnet så har de väl ingen grund att stå på när de stämmer Notch? Har de gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om de inte har registrerat smeknamnet så har de väl ingen grund att stå på när de stämmer Notch? Har de gjort det?

Självklart är det löjligt att stämma någon över det, men innan Mojangs Scrolls så var ordet en lat mans sätt att säga eller skriva The Elder Scrolls på. :)

Om det har gått igenom vet jag ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte under min ca treåriga bekantskap med The Elder Scrolls-serien hört någon nämna dess namn utan att antingen ange t.ex. Elder Scrolls, TES eller The Elder Scrolls, eller bara ange typ TES(romersksiffra):"Delens namn", eller kort och gott delens namn som t.ex. Skyrim. Aldrig hört serien kallas för enbart Scrolls. Men då har jag inte varit med särskilt länge heller.

Jag är inte orolig. Om Notch själv är så pass lugn som han verkar i en sådan situation bör väl inte vi utomstående hoppa ut genom fönstret i panik heller.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en polare försöker starta en server tillsammans genom Hamachi och har följt den här guiden:

1. So, first of all, make sure everyone that's gonna play on the server

has hamachi that can be downloaded @ Download Hamachi

2. Install hamachi and make your own network. Name it to your likings and make a easy password, for example Network: OMGIMSOOP Password: 1234 and have your friends join it once they have installed hamachi to.

3. Download the server software that can be found @ http://www.minecraft.net/download/Mi...=1284260938535

Put the .exe in a folder unless you want your desktop to get messy.

4. Now run the server.exe and when you see the message in the log that says "DONE!" close it down and go and find the Server-Properties in for example Notepad, find the line where it says "server ip=" and enter your Hamachi-IP.

(It's found next to your name in your hamachi-window.)

5. Run server.exe again and it should connect to your Hamachi-IP.

When it's done saying something about "spawnarea" and alot of %

start up your minecraft and go into "multiplayer" write in the IP that you wrote in your Server-Properties A.K.A your Hamachi-IP.

Let the game load properly.

It might crash a few times and be laggy for the first minutes, but that is normal.

Men det går inte.

Vad är problemet?

Jag sitter på en Mac, och han på en Windowsdator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då får vi prova det, tack!

Finns det fortfarande en gtasajten server? Är sugen på att lira.

Nej, inte mer än att Mystic har en server som vi får komma in på om vi vill. Tror det är whitelist på den, så du får höra med honom.

Jag vet däremot inte hur många sajtare som fortfarande kör där, men det var rätt många som bad om whitelist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ju underbart roligt! :lol:

http://notch.tumblr.com/post/9038258448/hey-bethesda-lets-settle-this

Hey, Bethesda! Let’s settle this!

I am back, and I am excited.

Marriage has been wonderful so far, and nobody sabotaged my computer while I was gone.

The only negative thing going on at this moment is the Scrolls trademark lawsuit nonsense, and I think I came up with the perfect solution:

Remember that scene in Game of Thrones where Tyrion chose a trial by battle in the Eyrie? Well, let’s do that instead!

I challenge Bethesda to a game of Quake 3. Three of our best warriors against three of your best warriors. We select one level, you select the other, we randomize the order. 20 minute matches, highest total frag count per team across both levels wins.

If we win, you drop the lawsuit.

If you win, we will change the name of Scrolls to something you’re fine with.

Regardless of the outcome, we could still have a small text somewhere saying our game is not related to your game series in any way, if you wish.

I am serious, by the way.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...