Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Synd!

Jag har alltid viljat bygga en civilisation, och vad jag läste så finns det så kallade "trade shops" som man kan byta material i med NPCs. ^^

Det finns, och något jag kan lägga till. Det pluginet heter NPCs, eller Citizens så vitt jag vet. Kan kolla på det ikväll! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minecraft Beta 1.7.3

Bug fixes, bug fixes and bug fixes.

- Corrected a block duplication bug when using pistons - Corrected a redstone torch duplication bug when using pistons - Corrected a client crash when placing a sign in front of the piston, powering the piston and then removing the block beneath the sign - Ice blocks are now pushed without causing water streams breaking everything - Booster rails are no longer being powered magically without a power source - Pistons connected to the end of a piston-transistor via redstone are now properly closed when the power goes out - Doors no longer create purple particles - Hacking clients can no longer edit texts of placed signs in multiplayer - Changed so that paintings pushed by pistons will pop off

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minecraft Beta 1.7.3

Bug fixes, bug fixes and bug fixes.

- Corrected a block duplication bug when using pistons

crying-indian1_1214096_0.jpg

Fan vad tråkigt. Var ju som en fabrik i stort sett.

Aja, bara att sätta igång och stockpila innan våran server uppdaterar...

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt sugen på att börja spela Minecraft.

Jag känner inte direkt för att bli en "minecraft-nörd" och sätta mig ner och lära mig allt. Det är sommar trots allt.

Så, det jag egentligen undrar är hur lång tid det tar för en person att komma in i spelet och kunna göra lite i alla fall?

Du behöver inte veta mycket alls för att ha kul med spelet. Kanske några crafting-recipes, alltså hur du tillverkar vissa verktyg. Det finns achievements, och följer du dem så ska du nog få en ganska bra överblick över hur du kommer igång. Om man sedan vill gå in på djupet så finns det väldigt mycket olika saker att hitta på.

Några få speltimmar och du är ganska inne i det skulle jag gissa på, jag vet inte.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver inte veta mycket alls för att ha kul med spelet. Kanske några crafting-recipes, alltså hur du tillverkar vissa verktyg. Det finns achievements, och följer du dem så ska du nog få en ganska bra överblick över hur du kommer igång. Om man sedan vill gå in på djupet så finns det väldigt mycket olika saker att hitta på.

Några få speltimmar och du är ganska inne i det skulle jag gissa på, jag vet inte.

Tack ska du ha.

Alltså, bygger man själv eller kan man vara flera som bygger något tillsammans? Har inte läst något alls om spelet, men typ sett en del filmer och sånt där så jag vet ju inget alls egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ska du ha.

Alltså, bygger man själv eller kan man vara flera som bygger något tillsammans? Har inte läst något alls om spelet, men typ sett en del filmer och sånt där så jag vet ju inget alls egentligen.

Det finns både Singleplayer och Multiplayer. Vi har haft två stycken GTASajten-servrar, fast just nu har vi ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt sugen på att börja spela Minecraft.

Jag känner inte direkt för att bli en "minecraft-nörd" och sätta mig ner och lära mig allt. Det är sommar trots allt.

Så, det jag egentligen undrar är hur lång tid det tar för en person att komma in i spelet och kunna göra lite i alla fall?

Ifall du inte har någon kunskap och vill upptäcka allt själv tar det säkert 20h speltid att komma någorlunda långt. Sedan är minecraft högst personligt hur avancerat man vill göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ska du ha.

Alltså, bygger man själv eller kan man vara flera som bygger något tillsammans? Har inte läst något alls om spelet, men typ sett en del filmer och sånt där så jag vet ju inget alls egentligen.

Du kan spela multiplayer med andra på någon server, antingen någon kompis eller du själv är host, eller om du letar upp någon annan server. Det finns nog listor på aktiva servrar, och snart kommer Notch (utvecklare/upphovsmakare till Minecraft) att lägga till en serverbrowser om jag inte läst fel. Så ja, du kan spela och bygga med andra eller spela själv.

EDIT: Tips om du vill veta ungefär hur du ska komma igång ytterligare kan du väl söka på någon Beginner's Guide på Youtube eller så, lär finnas många sådana.

Sen har du http://www.minecraftwiki.net som är ganska bra hjälp om man funderar över något.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga: Spelet är i beta fas och man är tvungen att betala för att köra betan om jag förstår det rätt. Men dem ska lansera detta i November till fullversion och man ska ändå få betala en extra summa eller har jag fel? Och varför betala för betan istället för att släppa den gratis och betala för fullversionen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga: Spelet är i beta fas och man är tvungen att betala för att köra betan om jag förstår det rätt. Men dem ska lansera detta i November till fullversion och man ska ändå få betala en extra summa eller har jag fel? Och varför betala för betan istället för att släppa den gratis och betala för fullversionen istället.

Alpha = kostade 50% av fullpris

Beta = kostar 75% av fullpris

Fullversion = kommer kosta 100%.

Ju tidigare du köpt det, desto billigare fick du det för.

Och nej, du kommer inte behöva betala någon extra summa, har du redan köpt det så behöver du inte betala något mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alpha = kostade 50% av fullpris

Beta = kostar 75% av fullpris

Fullversion = kommer kosta 100%.

Ju tidigare du köpt det, desto billigare fick du det för.

Och nej, du kommer inte behöva betala någon extra summa, har du redan köpt det så behöver du inte betala något mer.

Puuh.. :>

Blev lite orolig av känslan att köpa Minecraft 2 gånger.

Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...