Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

Jag och den gamle höken funderar på att köpa spelet och börjar lita men behöver en server. Kan vi lira på din? Antar att ingen tänker håller på att greifa och shit.

Jadå, det är bara börja lira. Vi kör whitelist dock, så du får ange era nicks så får jag fixa det asap.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag och en tjejpolare spelar Minecraft, vi har våran egna server ^^ Har byggt en relativt stor by och allt är gjort utan fusk! Vi samlar allt material vi använder. Relativt intressant :D Vi söker fler folk att vara med som är seriösa när det gäller byggande av byn. Jag ska lägga upp bilder på den snart, måste bara bli klar med småsaker som är oklara xDD Någon som är intresserad?

Låter intressant, tycker det är småtråkigt när folk bara spawnar fram alla jävla saker. Spelar heller inte direkt mycket så förvänta er inte så mycket av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I sammanhanget skulle jag nog säga höger. Känns mer slottsport över den (för jag antar att det är syftet?).

Ja precis, det är alltså inte vilken avrundning som pixelmässigt sett ser bäst ut, utan vilken som är snyggast i det medeltida temat som min mur+slott kommer ha. Jag kan tillägga att jag kommer sätta staket i toppen av gluggen också, så det ser ut som ett galler som är upphängt en bit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja precis, det är alltså inte vilken avrundning som pixelmässigt sett ser bäst ut, utan vilken som är snyggast i det medeltida temat som min mur+slott kommer ha. Jag kan tillägga att jag kommer sätta staket i toppen av gluggen också, så det ser ut som ett galler som är upphängt en bit.

Gissar på att du använder TooManyItems till detta, använder du Singleplayer-Commands med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissar på att du använder TooManyItems till detta, använder du Singleplayer-Commands med?

Nej, den enda modden jag har installerad är TooManyItems, förutom mitt texturpaket då. All markjämning och allt byggande sker för hand. Vädret pillar jag inte på heller, vilket är jobbigt då det regnar otroligt mycket i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla nöjd med min självminande cobblegenerator. Upptäckte av en slump att en piston som skjuter en cobble mot en obsidian krossas. Så jag byggde tre cobblegeneratorer med tajmade krossningar. Tog några timmar att hitta rätt kalibrering av delaysen men nu funkar det asbra. Minar iof bara kanske 1 cobble i sekunden men ändå rätt bra att ha på när man kollar på film. :D

vinkel1.jpg

vinkel2.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har verkligen ingenting att göra på Minecraft.

Så kom med något förslag jag kan göra helt själv, inget för stort, men inget för litet heller! :)

Testa att göra en cobblefarmer som min.

---

Fan vad poppis man blev när man lärde ut tekniken till andra. Är kanske 15 pers som spelar varje dag och fast de är ganska hardcore vet de verkligen ingenting om redstone eller pistons.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har verkligen ingenting att göra på Minecraft.

Så kom med något förslag jag kan göra helt själv, inget för stort, men inget för litet heller! :)

Jag fann mig själv i en liten brist på idéer jag med för ett tag sedan. Så jag grävde ut ett ca 17x11 stort hål från marknivå till bedrock. Därifrån fick jag lite nya idéer och så spann jag vidare på det. Det är ofta sådant som får mig att gå vidare när jag inte vet vad jag ska göra.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...