Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dubbel, men jag är cool på det sättet!

jag har en fråga, jag har startat en server där jag och en kompis spelar på för tillfället, vi har fått för oss att vi ska försöka göra någon sorts djurfarm. Grejen är den att vi behöver ju dirt blocks för det, och vi behöver även gräs på dom för att nått ska kunna spawna på det!

Vi har försökt att bygga den här farmen under jord, och vi läste även nått om att man kan sätta ut torches för att få det att växa, men det hjälper tydligen inte, inte hittils iaf, så min fråga är.

Funkar det som vi har tänkt oss? Finns det nått sätt att få gräs under jorden, och kan vi få nått att spawna där på nått sätt?

(UTAN SPAWNERS!!!!!!)

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel, men jag är cool på det sättet!

jag har en fråga, jag har startat en server där jag och en kompis spelar på för tillfället, vi har fått för oss att vi ska försöka göra någon sorts djurfarm. Grejen är den att vi behöver ju dirt blocks för det, och vi behöver även gräs på dom för att nått ska kunna spawna på det!

Vi har försökt att bygga den här farmen under jord, och vi läste även nått om att man kan sätta ut torches för att få det att växa, men det hjälper tydligen inte, inte hittils iaf, så min fråga är.

Funkar det som vi har tänkt oss? Finns det nått sätt att få gräs under jorden, och kan vi få nått att spawna där på nått sätt?

(UTAN SPAWNERS!!!!!!)

Du får nog helt enkelt bygga en trappa ner till ert ställe, typ en pelare med varannan luft-dirt block, så att gräset kan växa stegvis ner. Gräset måste växa utifrån ett block som redan har gräs. Det funkade för mig i alla fall ner till bedrock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel, men jag är cool på det sättet!

jag har en fråga, jag har startat en server där jag och en kompis spelar på för tillfället, vi har fått för oss att vi ska försöka göra någon sorts djurfarm. Grejen är den att vi behöver ju dirt blocks för det, och vi behöver även gräs på dom för att nått ska kunna spawna på det!

Vi har försökt att bygga den här farmen under jord, och vi läste även nått om att man kan sätta ut torches för att få det att växa, men det hjälper tydligen inte, inte hittils iaf, så min fråga är.

Funkar det som vi har tänkt oss? Finns det nått sätt att få gräs under jorden, och kan vi få nått att spawna där på nått sätt?

(UTAN SPAWNERS!!!!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som de senaste dagarna konstant får Login failed så fort jag försöker logga in? >_>

Brukar ibland hjälpa att gå in på Minecraft.net och logga in/logga ut.

---

Några tweets från Notch:

Got frustrated with AWS, so I made a new mob!

ADYrx_1220285_0.png

It will be craftable, is friendly, and throws snowballs at enemies. Also melts in hot biomes.

Also, they spread snow by walking around. Nice.

The snowmen are ridiculously suicidal, throwing snowballs at creepers and spiders, annoying them to attack the snowmen. It's funny. :D

Fixed a few annoying lighting bugs, like fences under walls and such. We're hoping (HOPING!) to release something tomorrow.

If we don't feel comfortable doing a proper release, we'll do another "leak".

Jens:

Phew, on my way home again. Finished most of the nether stuff, which includes two new hostile mobs (one is the retexturing attempt)

Heh no, no screenshots since you'll be able to see them yourself tomorrow (knock on wood)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och Höken har båda köpt och börjat spela Minecraft på våran egen server.

Här är grundplan av vårat första hus (eller ja, vi hade börjat på ett på 1.7.3 men sedan kom 1.8)

th_M1.png

Vi har en melonfarm:

th_M2.png

Vi har även en episk underjordsbas men jag har inga screenshots därifrån just nu...

Jag grävde en lång rak tunnel utifrån våran episka underjordsbas och grävde igenom flera stora grottor, raviner och några mindre grottor också.

Vi kom ut i öken långt hemifrån och bestämde sedan för att "börja på nytt" där. Vi lämnade allting hemma och sedan buildade vi ett brick... HOUSE!

th_M7.png

Framsidan av huset, och vår lilla kycklingfarm:

th_M10.png

Undervåningen av huset:

th_M15.png

Övervåningen:

th_M8.png

Självklart har vi en mindre melonfarm i närheten av det nya huset också:

th_M11.png

Vi kallar servern Melonia.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hur i hela hästen forwardar man routern så att man kan göra en fucking minecraftserver?

Jag har följt 3 olika guider utan resultat. Har även laddat ner flera olika program som skall lösa det åt mig. Inget funkar fan.

Provade nu senast med PFConfig. Valde min router, valde minecraft. Sedan när jag väljer "update router" får jag bara time out för att inget händer. PFport checker säger att det går att ansluta men att det inte går att pinga min router. Har provat med Simple Port Forwarding också men det går inte heller.

När min polare ansluter står det bara can't reach server, you MUST port forward your modem and router, connection lost och liknande felmeddelanden.

Har checkat mitt ip i webläsaren och där står det mycket riktigt att jag har en port för minecraft, som då skapats genom Simple Port Forwarding programmet. Varför varför varför funkar det inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...