Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är sjukt peppad på 1.8. Om nu detta visar vad Minecraft kommer att vara när det är release-dags, så är jag 100% nöjd över mitt beta-köp. :)

Eller ptja, jag fick ju visserligen spelet ... men ändå!

Haha, Minecraft har givit otrolig valuta redan nu för den hundringen jag gav i Alpha. 1.8 kommer bli så otroligt med najs!

Har sett några påståenden (de jag har sett är ej officiella) som säger att 1.8 kommer att släppas den 8/9 d.v.s. på torsdag. Jag är tveksam men man kan ju alltid hoppas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, Minecraft har givit otrolig valuta redan nu för den hundringen jag gav i Alpha. 1.8 kommer bli så otroligt med najs!

Har sett några påståenden (de jag har sett är ej officiella) som säger att 1.8 kommer att släppas den 8/9 d.v.s. på torsdag. Jag är tveksam men man kan ju alltid hoppas!

1.8 ska släppas i två delar?

1.8 blir creative/adventure

medans 1.9 kommer inrikta sig mer på survival och det fjärde modet som jag inte kan komma på vad det är nu!

Det är vad jag har förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.8 ska släppas i två delar?

1.8 blir creative/adventure

medans 1.9 kommer inrikta sig mer på survival och det fjärde modet som jag inte kan komma på vad det är nu!

Det är vad jag har förstått.

Ja, så har de sagt i alla fall. Blev tydligen för mycket innehåll för en enda update, så det skulle ta för lång tid att fixa alltihop till en update.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny självminande cobblegenerator! Kommit på att servern kör 1.7.2 så därför kan vi krossa cobble mot obsidian med pistons. Vilket är najs!

post-5626-0-19081200-1315395935.jpg

10 stycken generatorer som krossar ungefär 1 block i sekunden. Kan även förlängas hur långt som helst. En 64-stack på 6 sekunder är inte så pjåkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, Minecraft har givit otrolig valuta redan nu för den hundringen jag gav i Alpha. 1.8 kommer bli så otroligt med najs!

Har sett några påståenden (de jag har sett är ej officiella) som säger att 1.8 kommer att släppas den 8/9 d.v.s. på torsdag. Jag är tveksam men man kan ju alltid hoppas!

Det var väl Jeb som sa det datumet! Så helt outgrundat är det ju inte men det var väl snart en vecka sedan han sa att det skulle släppas runt det datumet.

Edit: För 12h sedan sa Jeb att den kommer släppas 12 sept

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...