Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

Hur gör du då? Det ska ju kunna se likadant ut åt båda hållen. Eftersom det är samma sak, bara en linje.

Du har inte en bild eller två?

ska man upp med redstone är det ju bara köra: block, redstone torch på den, block, redstone torch på den och man kommer uppåt. Denna taktiken fungerar ju inte ifall man vill neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

ska man upp med redstone är det ju bara köra: block, redstone torch på den, block, redstone torch på den och man kommer uppåt. Denna taktiken fungerar ju inte ifall man vill neråt.

Jaha, jag trodde du bara använde redstone, ja då är det klart att det blir olika, och svårare att lägga redstone nedåt.

Däremot så finns det en redstone-mod som gör att man kan placera redstone på sidorna av block, det skulle hjälpa dig i det här fallet. Om du nu känner att du vill modda spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, jag trodde du bara använde redstone, ja då är det klart att det blir olika, och svårare att lägga redstone nedåt.

Däremot så finns det en redstone-mod som gör att man kan placera redstone på sidorna av block, det skulle hjälpa dig i det här fallet. Om du nu känner att du vill modda spelet.

Hmm, har kört allting orginal men det skulle vara väldigt trevligt att kunna göra det.

Håller på med min hiss, är faktisk lite drygt att göra en hiss som bara är en ruta, krävs en massa redstone repeaters för förskjuta tiden så hissen kan återställa sig i rätt ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, har kört allting orginal men det skulle vara väldigt trevligt att kunna göra det.

Håller på med min hiss, är faktisk lite drygt att göra en hiss som bara är en ruta, krävs en massa redstone repeaters för förskjuta tiden så hissen kan återställa sig i rätt ordning.

Hur lyckas du göra en hiss på bara en ruta? Det låter grymt om du lyckas med det! Den bästa jag sett än så länge är på 2x2, den var riktigt jäkla snabb också när han hade time:at alla pistons. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lyckas du göra en hiss på bara en ruta? Det låter grymt om du lyckas med det! Den bästa jag sett än så länge är på 2x2, den var riktigt jäkla snabb också när han hade time:at alla pistons. :P

Bara att ställa alla pistons på varandra. Först så signalerar den att sträcka ut på alla, sedan drar jag ner dom en och en. Vilket kräver en hel del plats. Till en hiss som går fyra rutor upp behövs ett stort område runtom.

Edit: ju högre denna ska vara desto mer plats kräver den i botten

post-6197-0-02536200-1310315109.png

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara att ställa alla pistons på varandra. Först så signalerar den att sträcka ut på alla, sedan drar jag ner dom en och en. Vilket kräver en hel del plats. Till en hiss som går fyra rutor upp behövs ett stort område runtom.

Edit: ju högre denna ska vara desto mer plats kräver den i botten

Jaha. Ja det är ju en relativt enkel metod, förutom alla redstonedragningar som du påpekade om, bara det att det blir så mycket under-jord-jobb. Men du har ju lite yta ser jag så det blir nog bra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha. Ja det är ju en relativt enkel metod, förutom alla redstonedragningar som du påpekade om, bara det att det blir så mycket under-jord-jobb. Men du har ju lite yta ser jag så det blir nog bra. :D

Är bara ett testområde än så länge. Men är ju onekligen smidigare att köra 2x2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min Minecraft dag idag: :) blev till :D blev till :w000t: blev till :o blev till :cry: blev till :wub:. Tillåt mig förklara:

Jag har precis hittat en gruva full med mineraler. Blir jätteglad! Men massor av lava runt omkring så klart. Jag sliter som ett djur och får ihop över 60 redstones, massor av iron och diamanter och lite guld. När jag är klar råkar jag "trampa lite fel" och ramlar ner i lavan och dör. Panikattack! Nu förlorade jag allt!! Jag spawnar vid mitt hus och springer snabbt som faan till gruvan för att se om allt hade ramlat ner i lavan och förstörts. Men nej, allt låg prydligt på marken brevid lavan.

Ibland älskar jag Minecraft :wub:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min Minecraft dag idag: :) blev till :D blev till :w000t: blev till :o blev till :cry: blev till :wub:. Tillåt mig förklara:

Jag har precis hittat en gruva full med mineraler. Blir jätteglad! Men massor av lava runt omkring så klart. Jag sliter som ett djur och får ihop över 60 redstones, massor av iron och diamanter och lite guld. När jag är klar råkar jag "trampa lite fel" och ramlar ner i lavan och dör. Panikattack! Nu förlorade jag allt!! Jag spawnar vid mitt hus och springer snabbt som faan till gruvan för att se om allt hade ramlat ner i lavan och förstörts. Men nej, allt låg prydligt på marken brevid lavan.

Ibland älskar jag Minecraft :wub:

KÖP DET DÅ OM DU ÄLSKAR DET SÅ MYCKET! >_<

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag är klar med draken sedan en tid tillbaka och håller på med ett nytt projekt som jag är sugen på att visa, och det dessutom inte kändes som folk var så intresserade på mina in progress-bilder så postar jag bara slutresultatet rakt av!

th_2011-06-05_010958.png

th_2011-06-05_011137.png

th_2011-06-05_011022.pngth_2011-06-05_012640.png

th_2011-06-05_011034.pngth_2011-06-05_012541.png

De två senare bilderna är jämförelse på vad som såg bäst ut som tagg på draken, soul sand eller obsidian. Det fick bli obsidian.

---------------

Nytt projekt!

Håller på att göra ett jätteslott, med mina mått mätta såklart. Jag började med att göra en jättemur, där inne tänkte jag först göra en liten by. Men efter att ha spelat på en värld där någon byggt ett enormt slott så blev jag mer peppad på det, så nu håller jag på med det. :D

Här är lite bilder jag tog när muren precis blivit färdigbyggd:

th_2011-07-10_175347.pngth_2011-07-10_175350.pngth_2011-07-10_175421.pngth_2011-07-10_175507.png

th_2011-07-10_175432.png

Man ser draken i bakgrunden. :P

th_2011-07-10_181151.png

Här är den högsta biten på muren, den enda delen som står på sand också.

th_2011-07-10_182247.png

En till bild, från utsidan... Men vad är det där?...

th_2011-07-10_182306.png

:o ! En hemlig gång!?

th_2011-07-10_182402.png

Jepp, muren är ihålig, och just i den delen som står på stranden är det tänkt att jag ska bygga en lönngång som leder ut till havet, där det finns en båt som väntar ifall man behöver fly snabbt. :D

Lite screens från området innanför muren, hur det såg ut innan jag betonglade allting:

th_2011-07-10_175340.pngth_2011-07-10_175449.pngth_2011-07-10_175452.pngth_2011-07-10_182436.pngth_2011-07-10_182440.png

En stor del har blivit betonglagd:

th_2011-07-10_222726.pngth_2011-07-10_222812.png

th_2011-07-10_235425.png

Kvar finns...

th_2011-07-10_235455.png

... bara ett...

th_2011-07-10_235536.png

... litet träd.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt, jag gillade draken. Hade vart coolt och bygga en stor gruva i ett berg för att sedan sätta in draken i en stor sal. Typ som i Bilbo.

Haha ja det hade varit fräckt. Jag tänkte först bygga draken uppe på ett berg som hade en klyfta i mitten, ungefär som han vaktade en ingång. Men där uppe fick han inte plats att stå då han var för hög. Så han fick hamna på en plats där han bara är. :P

Du gav mig förresten en idé till ett annat projekt att göra när jag är klar med slottet. Det kan nog bli rätt häftigt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några IRL vänner, blir ju så tomt om det bara är 3-4 spelare på den. Med tanke på att det inte är så många på sajten som lirar.

Jag och den gamle höken funderar på att köpa spelet och börjar lita men behöver en server. Kan vi lira på din? Antar att ingen tänker håller på att greifa och shit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en tjejpolare spelar Minecraft, vi har våran egna server ^^ Har byggt en relativt stor by och allt är gjort utan fusk! Vi samlar allt material vi använder. Relativt intressant :D Vi söker fler folk att vara med som är seriösa när det gäller byggande av byn. Jag ska lägga upp bilder på den snart, måste bara bli klar med småsaker som är oklara xDD Någon som är intresserad?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en tjejpolare spelar Minecraft, vi har våran egna server ^^ Har byggt en relativt stor by och allt är gjort utan fusk! Vi samlar allt material vi använder. Relativt intressant :D Vi söker fler folk att vara med som är seriösa när det gäller byggande av byn. Jag ska lägga upp bilder på den snart, måste bara bli klar med småsaker som är oklara xDD Någon som är intresserad?

Jag kanske är intresserad. Har velat kunna spela på en seriös server som man kan komma tillbaka till. Kan dock inte garantera att jag spelar jättemycket men något lär jag kunna bidra med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske är intresserad. Har velat kunna spela på en seriös server som man kan komma tillbaka till. Kan dock inte garantera att jag spelar jättemycket men något lär jag kunna bidra med.

Awesome!! Lätt att du kan haka på, vi spelar inte heller så överdrivet mycket. Vi är seriösa när det gäller att bygga men som sagt, vi gör det när vi har tråkigt, blir någon timme eller två om dagarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Awesome!! Lätt att du kan haka på, vi spelar inte heller så överdrivet mycket. Vi är seriösa när det gäller att bygga men som sagt, vi gör det när vi har tråkigt, blir någon timme eller två om dagarna. :)

Bara att skicka server IP så kan jag gå in någon gång och kolla. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...