Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har börjat på ett tunnelsystem, det är 472m långt än så länge. Siktar på en kilometer.

Det här började jag med, och tyckte det verkade intressant att kolla in det lilla stänket med sand till öst vilket visade sig vara några 4x större än jag trott :V

Hur har du tagit de där screenshotsen!? (w00t)

----

Förövrigt så har jag påbörjat mitt stora husbygge, eller jag är näst intill klar. Huset blev 30x31 meter i omkrets och är just nu tre våningar högt (Om man räknar takvåningen som en våning, vilket jag gör då det är där poolen och allt är. :mf_doof: ) sedan har jag en källare där jag så småningom ska ha mitt jätteförråd med diverse dubbelkistor fyllda med ämnen och saker av olika slag. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det funkar inte att logga in med ett premium acc en gång för att kunna spela offline med sitt eget heller då antar jag?

Joe typ, har du loggat in en gång så kan du köra offline sen.. Så antar om du får låna någon annans acc så kan du blocka minecraft i brandväggen sen och lira på ;>

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har dykt in i single player nu. Vad ska man egentligen syssla med? Planen just nu är väl att bygga mig en mindre borg och sedan sitta på toppen och skjuta pilbåge på alla skurkar som försöker komma in, men sen då? Har funderat på att bygga en liten hemlig ingång till mitt hus, en grotta rakt ner som jag utforskar. Also, var hittar jag alla fina metaller? Gräva riktigt djupt i grottorna, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte bara köpa det? Det är ju inte direkt dyrt. :P

Det är inte dyrt, men jag är fortfarande inte övertygad. Classic var skittråkigt, det är dock förstårligt. Survival ser mycket trevligt ut men jag är inte ute efter multiplayer delen, utan vill enbart spela offline när jag har tråkigt. Har egentligen inte tid med ett nytt spel, det är just därför jag inte vill betala en hundring om jag aldrig har testat spelet innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använde Cartographer inställd på Isometric.

Använde förövrigt det inställt på normal när jag skulle få reda på när jag skulle svänga med tunneln osv :P

Nice! :D

Jag har dykt in i single player nu. Vad ska man egentligen syssla med? Planen just nu är väl att bygga mig en mindre borg och sedan sitta på toppen och skjuta pilbåge på alla skurkar som försöker komma in, men sen då? Har funderat på att bygga en liten hemlig ingång till mitt hus, en grotta rakt ner som jag utforskar. Also, var hittar jag alla fina metaller? Gräva riktigt djupt i grottorna, eller?

Ja, för att hitta fina metaller får du söka dig nedåt i jorden. Nära lavaströmmar har jag för mig att jag läst att det ska finnas stora chanser till att hitta de lite mer sällsynta metallerna.

Samt att, ju längre ned du är, desto större chans att hitta metaller.

------

Jag tror att den här lilla krabaten har hamnat lite illa till. :)

post-9459-012420900 1288728355.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, inte längre. Innan uppdateringen för ett par dagar sedan var det dock så. Nu finns det istället olika klimatzoner. Den teoretiska gränsen för hur stor världen är tror jag är ca 8 gånger jordens yta, men den praktiska är mindre än så (spelet klarar inte riktigt av att hantera så stora världar). Jag vet inte om det stämmer, men stooora är de. Stoooooooooora.

Jaha, tack för svar. smile_1181703_0.gif

Men när man kollar på Jojjes bild så ser det ju inte så jättestort ut ändå. Fast det kanske inte är hela världen? ohmy_1182776_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...