Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Köpte minecraft nu men vet inte riktigt hur jag ska göra för att kunna spela på servern, är det något mer jag behöver för att komma igång?

När jag startar minecraft så frågar det ju bara efter en IP till någon server. Och hur lägger jag in nya skins och så vidare?

Ta reda på serverns IP-adress och skriv in den?tongue_1181744_0.gif

Skin ändrar du här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Deadmau5 vill tydligen göra musik till Minecraft. Fuck yes, säger jag!

"notch Markus Persson

Woohoo! @deadmau5 wants to make music for Minecraft! :D Mixed in with C418's stuff? Hidden track? Trailer music? Nobody knows yet!"

Hade ingen aning om att Deadmau5 satt och nördade Minecraft :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte nyss min kopia.

Några tips på hur man kommer igång lite snabbt? :)

Där har du en guide som hjälper dig att starta. Sedan kan du se alla 19 avsnitt (Ja, 19. Det kom ut ett nytt avsnitt idag/igår) för ännu mer fiffiga tips och trix. :)

Edit: DumGiz. :(

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm hur hittar man coal snabbast och lättast? Vill ju inte direkt bunkra upp mig utan något ljus direkt liksom!

Pja, vet inte om det finns någon direkt taktik, men kol finns det relativt gott om. Bara att börja hugga sig runt i någon grotta.

Om du inte har facklor så att du inte kan hugga långt in på grund av mörker så kan du alltid traska runt på dagtid och kolla utsidan av berg, ibland sitter det kol redan på det yttre lagret på ett berg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jääävla lång tid det tar att gräva ut ;> måste ut och leta efter mer diamanter, slösat 5 st hackor än så länge =(

Jäkla nice jobbat. :D

Jag har gått och bunkrat upp för ett litet projekt som jag tänkte göra. Har hittat ett toppenberg med ädelstenar så sprängfyllt bland stenarna att de sitter ända ut på ytterväggen. Sedan finns det vattenfall i närheten och lava i ett av de naturliga hålen jag hittat. Verkar vara ett sjukt nice berg med mycket naturliga gottigheter att frodas i.

Så jag tänkte förflytta mig dit, bygga ett tillhåll och bara försöka göra det så snyggt som möjligt där borta, samt även utforska hur det ser ut inne i berget med. :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...