Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 3 weeks later...

Mitt intresse för att hosta server dök när jag såg att multiplayer alphan är så pass buggad :( Hoppas de fixas snart.

Försökte hosta en classic innan med nån addon (orginal-classic saknar för mycket funktioner imo), men av nån anledning så sparades aldrig banan på laptopen. Funkade bra att hosta på stationära datorn men orkar inte ha den igång 24/7

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt tjusningen i det här spelet men får väll ta o prova :)

Vad jag förstår så ska det vara gratis?

Classic är gratis. Då kan du bygga fritt med de olika blocken.

Alpha kostar cirka 100kr nu men kommer bli dyrare när spelet är klart. Det är mer survival, där du måste mina och crafta olika föremål som verktyg, vapen, armor m.m. för att överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte spelet igår och spelade online Alpha med en kompis. Sjukt buggigt, ingen idé att ge det en chans. Om ni vill spela online, så är det lika bra att vänta på en patch.

Men single player är iallafall roligt.

Hade två creepers och två spindlar utanför mitt hus som lyckades döda mig.sad_1182040_0.gif

Vad är det som är så buggigt att du inte tycker att det är värt en chans? o,o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som är så buggigt att du inte tycker att det är värt en chans? o,o

Man kan varken döda djur eller fiender.

Alla spelare är odödliga.

Stoppar man in något i en ugn så försvinner det bara.

Dörrar är helt osynkade och ser öppna ut, men man kommer inte igenom.

Det finns inga kor eller får, endast kycklingar och grisar i stora mängder. Kyckligarna droppar även leather.

Vissa block går inte att mina utan kommer bara tillbaka igen.

Det här är några av de buggar vi stötte på innan vi bestämde oss för att lägga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan varken döda djur eller fiender.

Alla spelare är odödliga.

Är (Rätt så) säker på att dessa kommer att fixas med patchen som kommer den 31:e Oktober.

Stoppar man in något i en ugn så försvinner det bara.

Inte något som jag stött på tidigare, var ni ensamma på servern?

Dörrar är helt osynkade och ser öppna ut, men man kommer inte igenom.

Jupp, finns listat på Known Bugs:

"Doors: A door may seem to be open, yet not allow the player to walk through it. Other players might see the same door to be closed and vice-versa. The door needs to be closed, then opened again before the player is able to walk through it, yet waiting too long may lead to the door closing on its own even when there are no pressure plates involved. When trying to destroy a door, it will sometimes split in half, with the top half open and the bottom half closed, or vice-versa."

Det finns inga kor eller får, endast kycklingar och grisar i stora mängder. Kyckligarna droppar även leather.

Mm, också listat på Known Bugs:

"Neutral Mobs: Sheep and cows are often unseen in SMP, while pigs and chickens will spawn often. Oddly enough, chickens seem to drop leather occasionally."

Vissa block går inte att mina utan kommer bara tillbaka igen.

Det här är jag nästan säker är på grund av att servern laggar. Om inte, vilka block gäller det?

Also, known bugs finns här:

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Known_Survival_Multiplayer_Issues

Hur som helst tycker jag fortfarande att multiplayer är störtkul, man får helt enkelt se till att man försöker spela runt buggarna. Oktober-patchen lär fixa en hel del problem också. (Samt lite nya godsaker)

http://minecraft.net/boo/ (När nu hemsidan kommer upp igen..)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vi var ensamma på servern. Vi lyckades aldrig få ugnen att funka, även fast vi gjorde rätt. Den började brinna men det var allt som hände och sen var grejerna borta.

Hoppas verkligen att patchen fixar buggarna, för det är ett riktigt kul spel att köra online. :)

Hm, ah, aldrig hänt oss på den servern där jag och polarna lirar, kan vara något med servermjukvaran ni kör, hur som helst lär det fixas förr eller senare.

Lista på prioriteringar: http://www.minecraft.net/development.jsp

Kan vara värt att kolla lite på Notchs blogg då och då också: http://notch.tumblr.com/ (Där det mesta han gör postas)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...