Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Köpta alfan förut idag med, är helt besatt av Singeplayer! Så jävla awesome.

Gjorde mitt hus, grävde i ena hörnet och satte stegar, helt plötsligt hittar jag järn. Jag minar järnet och forsätter åt det hållet. Hittar en helt ny grotta, går åt båda olika hållen och kollar, slår undan lite jord. NÄMEN titta!

En till grotta, så just nu finns det ett stort jävla tunnel/grottsystem i mitt hus. Awesome

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vågar man gå ner i grottor? Jag har hittat en jättegrotta under min lilla boning, men har stängt igen där (Med en liten glugg att titta genom bara) och har istället koncentrerat mig på att bygga ut min boning till en stor stenbunker. :P

En dag när jag kom tillbaka till bunkern efter att ha varit ute och jagat mat och läder så stod det en Creeper och stirrade på mig genom gluggen ner till grottan. Jäklar vad jag hoppade till när jag fick syn på honom. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vågar man gå ner i grottor? Jag har hittat en jättegrotta under min lilla boning, men har stängt igen där (Med en liten glugg att titta genom bara) och har istället koncentrerat mig på att bygga ut min boning till en stor stenbunker. :P

En dag när jag kom tillbaka till bunkern efter att ha varit ute och jagat mat och läder så stod det en Creeper och stirrade på mig genom gluggen ner till grottan. Jäklar vad jag hoppade till när jag fick syn på honom. :P

Tycker absolut du ska gå ner, ta med dig det enklaste typ..

Ett par stone pickaxes (basic)och en eller två Iron (eller högre) ifall du skulle hitta guld etc, facklor, ett par spadar och ett svärd.

Så har jag gjort de senaste två dagarna jag kört och har ett ganska stort tunnelsystem med mycket Iron, Coal, Gold och Redstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker absolut du ska gå ner, ta med dig det enklaste typ..

Ett par stone pickaxes (basic)och en eller två Iron (eller högre) ifall du skulle hitta guld etc, facklor, ett par spadar och ett svärd.

Så har jag gjort de senaste två dagarna jag kört och har ett ganska stort tunnelsystem med mycket Iron, Coal, Gold och Redstone.

Jo, jag tröttnade på att bara bygga på grottan så jag tog källarvägen ner och utforskade grottan. Hittade en lavasträng med, så jag är där och utforskar, eftersom det är mindre risk för monster då. :P

Har däremot stött på några zombies som jag modigt och ädelt dödat med ett järnsvärd!

Ett tips bara, om ni hackar er nedåt, så stå inte på blocket som du håller på att hacka på. Sekunden efter blocket försvinner så kan du finna dig själv simmandes i lava. >_<

Jäkla rookiemisstag jag gjorde, tur att jag inte blev av med något värdefullt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag har spelat det här men av yt-videor och recensioner att döma förstår jag verkligen inte hysterin. Promenera omkring i en 3D-värld årsmodell 1994, samla kottar och bygga kojor? noexpression_1134766_3.gif

Oh well, to each his own!

Onekligen ett visst underhållningsvärde i att läsa hur eXotic inte vågar gå ner i grottor under sitt hem dock.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag har spelat det här men av yt-videor och recensioner att döma förstår jag verkligen inte hysterin. Promenera omkring i en 3D-värld årsmodell 1994, samla kottar och bygga kojor? noexpression_1134766_3.gif

Oh well, to each his own!

Onekligen ett visst underhållningsvärde i att läsa hur eXotic inte vågar gå ner i grottor under sitt hem dock.

Man måste spela det för att förstå. Jag var skeptisk först, spelade det och sedan satt jag i 12 timmar i streck och lekte runt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag har spelat det här men av yt-videor och recensioner att döma förstår jag verkligen inte hysterin. Promenera omkring i en 3D-värld årsmodell 1994, samla kottar och bygga kojor? noexpression_1134766_3.gif

Oh well, to each his own!

Onekligen ett visst underhållningsvärde i att läsa hur eXotic inte vågar gå ner i grottor under sitt hem dock.

Byggde du aldrig kojor som litet barn? Minns du då hur skoj du hade det? I minecraft kan du göra det igen, fast utan att behöva bli fysiskt trött!

Hahaha, du anar inte hur rädd man blir när man håller på att hacka fram kol, järn, guld eller diamant i godan ro när han helt plötsligt blir avbruten av en jättesmäll på grund av att en ljudlös creeper lyckats smyga sig på en. Jag har varit nära hjärtattack minst två gånger på grund av de där pajsarna. :P

Nu för tiden utforskar jag heeeela de nya grottorna och sätter facklor precis överallt så att jag inte ska bli överraskad av en spawn från ett mörkt hörn man inte orkat bry sig om att lysa upp.

:D

Hahahaha! :lol:

----------

Har folk testat att göra järnväg och gruvvagnar än? Vad har man det egentligen till? Känns som en massa jobb för att kunna förflytta sina mineraler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...