Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

Har tagit en paus i min power mining som jag håller på med. (Tagit och tar prints som kommer komma upp. :mf_doof: )

Igår sysslade jag som sagt med att pilla på logiska portar och idag byggde jag ut min trädgård utanför dörren då jag kände att den var för tätt inpå, det var lätt hänt att någon mob kunde stå precis utanför och lura.

När jag byggde ut trädgården så kom den i vägen för mina murder holes, så jag fick flytta fram dessa och fick på så sätt ett helt nytt rum. Ett mördarrum. :P

Jag valde att för första gången hälla en lång lavaslinga som ljuskälla istället för facklor i mitt hus. Jag blev nöjd med resultatet och det var skoj att testa något nytt igen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej jag har fixat det här med servern nu, Flaskan var snäll och ställde upp på att testa connecta. Jag behöver dock allas ingame nick som vill vara med på servern så jag kan sätta OP på er så ni får möjligheten att kunna gräva/bygga osv.

Servern är up and running på ip'n 79.142.219.123 för er som vill checka in och leka runt. Jag har inte hunnit testat om monsters spawnar och funkar ordentligt på natten!

Om ni vill så kan jag slå av den funktionen så att vi kan ha en minin only server utan survival, men det blir ju så sjukt tråkigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej jag har fixat det här med servern nu, Flaskan var snäll och ställde upp på att testa connecta. Jag behöver dock allas ingame nick som vill vara med på servern så jag kan sätta OP på er så ni får möjligheten att kunna gräva/bygga osv.

Servern är up and running på ip'n 79.142.219.123 för er som vill checka in och leka runt. Jag har inte hunnit testat om monsters spawnar och funkar ordentligt på natten!

Om ni vill så kan jag slå av den funktionen så att vi kan ha en minin only server utan survival, men det blir ju så sjukt tråkigt :P

Whylex nickar jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni vill så kan jag slå av den funktionen så att vi kan ha en minin only server utan survival, men det blir ju så sjukt tråkigt :P

Tror att monster fortfarande är "odödliga" i SMP, så den funktionen är i stort sett onödig om du inte vill ha zombies som försöker kramas och spindlar som buttar runt dig. :D

Also: JSHC

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att monster fortfarande är "odödliga" i SMP, så den funktionen är i stort sett onödig om du inte vill ha zombies som försöker kramas och spindlar som buttar runt dig. :D

Also: JSHC

Yes jag märkte det, dessutom så gjorde zombies och liknande att servern laggade sjuuuuuuuuuuuuuuuukt mycket... Åtminstone för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inne förut men jag var ensam, så jag körde lite SP istället och pulade på ett sätt att öppna dörren ifall någon låser en ute med den kretsen som jag använde till att öppna och stänga dörr innan. Så nu kan man inte bli inlåst. :D

Var inne nyss igen med fortfarande ensam, så det blir väl lite mer SP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...