Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har också problem att komma in på servern!

Som det verkar så är det mitt internet som strular med tanke på att jag får hög ping på många spel!

Eller så är det nånting med MCAdmin som buggar, jag lägger ner servern för stunden och ska kolla runt lite. Hur lång tid det tar innan servern kommer upp igen låter jag vara osagt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också problem att komma in på servern!

Som det verkar så är det mitt internet som strular med tanke på att jag får hög ping på många spel!

Eller så är det nånting med MCAdmin som buggar, jag lägger ner servern för stunden och ska kolla runt lite. Hur lång tid det tar innan servern kommer upp igen låter jag vara osagt!

Har MCAdmin uppdaterats sedan patchen? För andra servermods/scripts verkar ha problem också. (Hey0 t.ex)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två väldigt dumma frågor iofs, men men..

1. Hur gör jag skins?

2. Min stationära dator har ett tillfälligt skitgrafikkort som saknar OpenGL, så här kan jag inte spela.

Farsans bärbara som är en Asus N71J, klarar inte av att köra Minecraft utan lagg (SP), fastän jag har Tiny på distans.

Det förstör ju spelkänslan väldigt mycket.

På min jobbdator går det någolunda bra, minns inte modell på den heller, men gissar på Fujitsu Siemens esprimo mobile v5505.

Där är det Tiny på avstånd som gäller också.

När jag ser dem där filmerna av Paul Soares så flyter det ju på fruktansvärt bra (http://www.youtube.com/user/paulsoaresjr), och jag blir än mer sugen på att kunna köra på med längre synfält.

Vad är det som är viktigt för att det ska flyta på med högsta inställningarna egentligen? Jag trodde jag var haj på sånt här, men tydligen inte. För Asusen klarar mycket mer prestandakrävande applikationer annars.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två väldigt dumma frågor iofs, men men..

1. Hur gör jag skins?

Får jag ställa två motfrågor?

1: Vad för skin menar du? Skin till din gubbe eller nya skins till texturerna?

1 a: Skin till din gubbe ändrar du på hemsidan, den som Pixiegnom länkade till.

1 b: I och med patchen som släpptes idag så är det enkelt att skinna om texturerna, bara att ladda hem/skapa en texturpack och dunka in den som zip-fil i themesmappen som ligger under application data, sedan hittar spelet texturerna automatiskt när du klickar på "Mods and texture packs" i spelets huvudmeny.

2: Hur menar du med 'göra'? Göra som i rita egna skins eller göra som i att ta ett färdigt skin och lägga in.

2 a: Vill du rita eget skin så finns alla templates i application data > .minecraft > BIN > minecraft.jar bara packa upp den, leta upp det templatet du vill ändra och sedan sparar du in det i .jarfilen igen.

Vill du rita eget skin till din gubbe så finns templatet både i minecraft.jar samt på hemsidan, bara tanka hem, editera och ladda upp på hemsidan.

2 b: Ehm, jag har i princip redan svarat på den här frågan. Men jag kan addera att moddingdelen av minecraftforumet har många fina skins och texture packs. Bara att tanka hem, sedan laddar du upp gubb-skinsen på hemsidan. Texture packsen brukar komma som .rar, så du får ändra den till en .zip. Sedan är det bara att slänga in den i Application Data > .minecraft > texturepacks och sedan öppna den via spelet. Simple as that.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att du har ändrat grafiken till Fast?

Iallafall så kan jag passa på att säga att spelet kan flyta väldigt dåligt just i början när världen genereras. Brukar gå bättre när man spelat några minuter.

Jadå, fast för hela slanten.

Spelade runt 5 timmar på skruvens server igår, då hade den nog hunnit generera :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag löst det! :D

Spelet går som en dröm nu fast jag har mest krävande inställningarna.

Starta spelet först.

Ställ in prio på JAVAW.exe i aktivitetshanteraren > processer.

Kör på High.

På samma ställe ställer du även in att javaw.exe bara ska köra på en kärna i cpun.

Java är inte anpassat för multicore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag löst det! :D

Spelet går som en dröm nu fast jag har mest krävande inställningarna.

Starta spelet först.

Ställ in prio på JAVAW.exe i aktivitetshanteraren > processer.

Kör på High.

På samma ställe ställer du även in att javaw.exe bara ska köra på en kärna i cpun.

Java är inte anpassat för multicore.

Ska absolut testa det där, min dator har en tendens att bli väldigt seg när jag spelar och har spelat MC. Minecraft flyter på bra, men när jag minimerar det så är resten av datorn seg. Samt när jag stängt av spelet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saknar ni servern? :rolleyes:

Den kommer upp ikväll runt 23.00 tiden kanske, eller så väntar jag tills imorn med att slå upp den igen!

Nu i veckan ska jag också leta på nätverkskabel så jag kan slå igång min server dator också! =)

En snabb fråga också, vilket OS borde jag köra för att ha servern igång på? Kollade in Linux Ubuntu lite snabbt, tror ni det duger för att ha servern på?

Specs för serverdatorn kommer upp senare ikväll också tror jag nog, måste ta reda på vad datorn ligger på också :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...