Jump to content

YouTube-tråden


Bebben
 Share

Recommended Posts

Är det någon mer än jag som använder widescreen som default-inställning? Är det bara för mig som den gått tillbaka till den lilla rutan som default?

Det är sjukt irriterande att behöva klicka på widescreenalternativet varje gång. Finns det någon lösning till det?

Jag sitter med FF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon mer än jag som använder widescreen som default-inställning? Är det bara för mig som den gått tillbaka till den lilla rutan som default?

Det är sjukt irriterande att behöva klicka på widescreenalternativet varje gång. Finns det någon lösning till det?

Jag sitter med FF.

Händer för mig också. (Also FF men verkar vara likadant i Chrome)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag fattar inte de här jävla Googlekontona. Jag vill skapa en ny kanal kopplad till en mail jag redan registrerat sedan gammalt men aldrig använt, för jag vill ha den till seriösa kontakter med företag etc. Därmed inte sagt att jag vill ha dess youtubekanal med mitt fulla namn som username. Hur skapar jag ett Youtubekonto/kanal med namnet HejHärLaddarJagUppMinaVideos1337 och inte Konto: Adam Bertilsson?

Allt jag lyckas med nu är att logga in med Googlekonto och vad jag än gör tycks de vilja slänga in mig i Google+. Nej tack och vad hände egentligen med det anonyma internetsamhället? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte de här jävla Googlekontona. Jag vill skapa en ny kanal kopplad till en mail jag redan registrerat sedan gammalt men aldrig använt, för jag vill ha den till seriösa kontakter med företag etc. Därmed inte sagt att jag vill ha dess youtubekanal med mitt fulla namn som username. Hur skapar jag ett Youtubekonto/kanal med namnet HejHärLaddarJagUppMinaVideos1337 och inte Konto: Adam Bertilsson?

Allt jag lyckas med nu är att logga in med Googlekonto och vad jag än gör tycks de vilja slänga in mig i Google+. Nej tack och vad hände egentligen med det anonyma internetsamhället? >_<

Jag förstår inte heller det där. Har i många år haft två youtube-konton (A och B), men när man blev tvingad att koppla mitt första konto (A) till en gmail så råkade jag skriva in adressen som jag registrerade (B) med, och därefter så bara upphörde (B) att existera. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte heller det där. Har i många år haft två youtube-konton (A och B), men när man blev tvingad att koppla mitt första konto (A) till en gmail så råkade jag skriva in adressen som jag registrerade (B) med, och därefter så bara upphörde (B) att existera. >_<

För ditt problem kanske den här länken hjälper: http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=1151649

Men nånting måste jag ju ha missat. Det finns inte en chans i världen att folk med egna kanaler måste heta sina personnamn, det går inte. Möjligen är alla tvungna att ha Google+ vilket också vore korkat, men kanalnamn måste man ju få välja själv. >_<

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För ditt problem kanske den här länken hjälper: http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=1151649

Men nånting måste jag ju ha missat. Det finns inte en chans i världen att folk med egna kanaler måste heta sina personnamn, det går inte. Möjligen är alla tvungna att ha Google+ vilket också vore korkat, men kanalnamn måste man ju få välja själv. >_<

Man kan välja att byta till vilket Google-account man vill att sin youtubekanal ska tillhöra.

Så du skulle kunna testa att skapa ett nytt account där du heter Henkibojj (Antar då att du får ange det som gmail med: Henkibojj PÅ g-brev pungt kåmm, i registreringen.) sedan går du in på dina kontoinställningar och ändrar vilket google-account som ska associeras till din kanal, din seriösa mail.

Vad som händer med tramsmailen vet jag inte, men det är nog inte hela världen om det ligger en tom mailadress på googles servrar.

Redigerad av Henkibojj
Editerade mailadressen eftersom den faktiskt existerar, även om jag aldrig använder den ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄNTLIGEN hittade jag det.

1. Skaffa en Gmail.

2. Försök skapa ett YT-konto. De kommer tvinga dig göra ett G+konto.

3. Man får en kanal som heter exakt vad man hette i G+ och om man har en större mängd personlig information, har YT allt detta och visar det offentligt. Inte bra.

4. Gå in i YT-inställningarna för konto, leta upp hur man gör en ny kanal. Skapa den.

5. Ändra namn på kanalen i "Inställningar" till SuperCoolGuy96 eller vad man nu vill. Ditt konto heter dock fortfarande Adam Bertilsson.

6. Gå till din kanalprofil (ej G+) och hitta knappen "Avancerat".

7. Döp om användarnamnet till namnet på din kanal.

8. Användarnamnet (och inloggning?) är nu SuperCoolGuy96, kanalen heter också så och alla kommentarer man gör på andras videos görs med användarnamnet SuperCoolGuy96. Ingenstans, tror och hoppas jag, står det att personen heter Adam Bertilsson.

ATT DET SKA VARA SÅ JÄVLA OMSTÄNDLIGT!!!!!!!

Google och Google+ har fortfarande all information de vill ha angående YT-kontot så om det dyker upp kanalvisningar nån helt annanstans bara för att man råkar använda (eller i mitt fall tvingas använda) G+, vet jag inte. Jag kryssade för alla sekretessinställningar möjliga men man vet ju aldrig med Google. Jag bävar inför den dagen jag skaffar Android. Skitstövlarna kommer veta allt om mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ATT DET SKA VARA SÅ JÄVLA OMSTÄNDLIGT!!!!!!!

Ledsen angående mailadressen, visste faktiskt inte om att du hade en sådan. Du förstår nog också att det var ett lätt misstag att göra.

---

Det låter ju besvärligt. Att du gick igenom allt det istället för att testa min metod. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen angående mailadressen, visste faktiskt inte om att du hade en sådan. Du förstår nog också att det var ett lätt misstag att göra.

---

Det låter ju besvärligt. Att du gick igenom allt det istället för att testa min metod. :P

Lol, intressant quoteval till din kommentar om mailen... :rolleyes:

Nja, jag läste väl inte exakt vad det gick ut på men det var ju så att alla namn och mails jag ville ha redan var kopplade till varandra och jag hade redan rätt koppling. Däremot ville jag inte ha mitt fulla namn som youtubekontonamn och kanalnamn. För att ändra sånt måste man göra steg 5 och framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...men när man blev tvingad att koppla mitt första konto (A) till en gmail...

Du har väl aldrig blivit tvingad till det? Visst påminns man om det, men jag har då fortfarande kvar min gamla kanal VickeX där jag kan logga in genom att använda min gamla @spray.se-adress.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har väl aldrig blivit tvingad till det? Visst påminns man om det, men jag har då fortfarande kvar min gamla kanal VickeX där jag kan logga in genom att använda min gamla @spray.se-adress.

Jag blev till slut tvingad. Under en längre period kunde jag klicka att jag ville fortsätta utan att koppla kontot. Men en dag kunde jag inte gå runt det, så då blev jag så illa tvungen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Upplever ett irriterande problem just nu. Mitt i en video kan uppspelningen helt plötsligt börja om från början och allt som buffrats försvinner. Sen kan videon haka sig vid en viss punkt där den inte kan spela vidare, så man måste liksom klicka på och buffra från ett ställe några sekunder bortom denna.

Har haft samma problem på två olika datorer. Någon som upplever detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upplever ett irriterande problem just nu. Mitt i en video kan uppspelningen helt plötsligt börja om från början och allt som buffrats försvinner. Sen kan videon haka sig vid en viss punkt där den inte kan spela vidare, så man måste liksom klicka på och buffra från ett ställe några sekunder bortom denna.

Har haft samma problem på två olika datorer. Någon som upplever detta?

Ja, det är flash player som inte fungerar som det ska.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Har dom uppdaterat youtube igen?

Sjukt irriterande när man ser rekommenderade videos i flödet blandat med videos från kanaler du prenumererar på. Förut kunde man välja att bara visa uppladdade videos från dom kanalerna du vill se och slippa rekommendationer och videos som någon youtuber gillat eller kommenterat.

Går det fortfarande att fixa eller är det borta med nya uppdateringen av sidan?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har dom uppdaterat youtube igen?

Sjukt irriterande när man ser rekommenderade videos i flödet blandat med videos från kanaler du prenumererar på. Förut kunde man välja att bara visa uppladdade videos från dom kanalerna du vill se och slippa rekommendationer och videos som någon youtuber gillat eller kommenterat.

Går det fortfarande att fixa eller är det borta med nya uppdateringen av sidan?

Vid varje "händelse" kan du få upp en pil i högra hörnet där du kan välja att bara se upplagda videor från den kanalen. Men jag håller med om att det är störande. Saknar funktionen där jag kunde välja att ALLA Youtube-kanaler bara visar sina upplagda videor.

Edit: Aha, för att komma undan de rekommenderade videorna så kan du trycka på "mina prenumerationer" till höger.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...