Jump to content

Vad spenderar du mest pengar på?


Mordos
 Share

Recommended Posts

Jag satt och tänkte på det när Sniper nämnde överklasser och underklasser, så då tänkte jag bara fråga er, forumiter, eremiter, hermeliner och Stefan Wallqvistar.

Vad spenderar ni mest pengar på i månaden? Det kan vara WoW, det kan vara kläder, det kan vara mat.

Då börjar jag med ett väldigt lätt svar: Pepsi. Ett väldigt dåligt beroende, men jag blir grinig om jag inte får mig min pepsi. Och jag köper 1/2 VARJE GÅNG jag är till affären. Oavsett om jag har, för "då har jag så det räcker tills senare" och ändå köper jag fler varje gång jag är till affären.

So yeah. Och givetvis, diskussioner är ju alltid kul. Kändes inte som en så värd allmänt-tråd, så loungen får duga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag spenderar mest pengar på i månaden är kläder.

Efter det är det fika.

I ärlighetens namn kommer jag inte ofta ihåg vad jag spenderar pengar på då det ganska ofta blir spontanköp. Jag har någon form av love-hate relation till spel. Så spel spenderar jag inte mycket pengar på varje månad. Sen är det så att jag bor hemma och därför inte spenderar pengar på hus/räkningar och annat som har med hushållet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste tiden har det jag spenderat mest på varit whiskey, väl spenderade kronor i mina ögon. Läsk har väl varit "all-star" i mitt spenderarliv, men då en SodaStream-apparatur är införskaffad sedan en tid tillbaka, har kostnaden att uppehålla min konsumtion utav läskedryck sänkts dramatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hyran, lätt. Sen är det mat. Sen är det i det närmaste ingenting. Att köpa kläder tycker jag är så tråkigt så jag gör det bara när jag måste, och då dröjer jag ändå lite väl länge med det. Annars är det väl ett spel var tredje månad (som jag reducerar priset på så långt det går). Det enda vardagslyx jag unnar mig lite då och då är Marabou-chokladkakor och läsk.

Orkestern har iofs en hel del evenemang som brukar kosta max 150 kronor och då brukar både mat, alkohol och husrum ingå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...