Jump to content

Foto-på-det-du-precis-köpt


Vice.
 Share

Recommended Posts

AmZuc.png

Det är ju inte varje dag man köper brädspel men jag fick ett bokhandelspresentkort i julklapp och tanken var väl att jag skulle köpa böcker men eftersom jag fann dem onödigt dyra (jämfört med nätbokhandlarna etc) så valde jag ett brädspel istället. Efter lite efterforskningar fick det bli det hyllade andravärldskrigsspelet Memoir '44. :naughty:

http://www.daysofwonder.com/memoir44/en/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte varje dag man köper brädspel men jag fick ett bokhandelspresentkort i julklapp och tanken var väl att jag skulle köpa böcker men eftersom jag fann dem onödigt dyra (jämfört med nätbokhandlarna etc) så valde jag ett brädspel istället. Efter lite efterforskningar fick det bli det hyllade andravärldskrigsspelet Memoir '44. :naughty:

http://www.daysofwonder.com/memoir44/en/

Ser skoj ut! Du får ta en bild och lägga upp som visar spelplan och om man ställer upp soldater och så vidare.

Eller så bjuder du bara in mig till fredag på en spelkväll. Du gör som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser skoj ut! Du får ta en bild och lägga upp som visar spelplan och om man ställer upp soldater och så vidare.

Eller så bjuder du bara in mig till fredag på en spelkväll. Du gör som du vill.

Haha, du är varmt välkommen! :P Jag brukar ha problem att hitta folk som vill spela något djupare än TP och Monopol utan att behöva hota dem med stryk... :( Lyckligtvis är det här ett tvåspelarspel, så det underlättar ju en hel del.

Ska försöka skriva ett omdöme och posta nya bilder när vi har spelat några omgångar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du är varmt välkommen! :P Jag brukar ha problem att hitta folk som vill spela något djupare än TP och Monopol utan att behöva hota dem med stryk... :( Lyckligtvis är det här ett tvåspelarspel, så det underlättar ju en hel del.

Ska försöka skriva ett omdöme och posta nya bilder när vi har spelat några omgångar!

Här ser du en som älskar att spela både simpla och krångliga brädspel!

Jag har visserligen inte spelat brädspel sedan många år tillbaka, förutom just TP och Monopol, och det mest avancerade jag egentligen spelat är väl Faster Agatas Testamente som är en svensk variant på 13 Dead End Drive.

Men jag sitter och kollar på AVGNs recensioner på diverse brädspel han spelat genom tiderna och dreglar och önskar att man dels ägde spelen, och dels hade någon som var intresserad av att spela spelen att spela med.

Känner att jag framhävt mina vuxna sidor idag. Brädspel, Pokemon, Batman, Spider Man och Ducktales. Härligt!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick hem klockan idag! :)

th_IMG_8919.jpg th_IMG_8917.jpg th_IMG_8921.jpg

Jag ska returnera den, faktiskt, för trycket är väldigt kornigt (tänk laserprinter anno 2002) och visarna är inte helt vinkelräta (skitstörigt faktiskt, även om det låter som en bagatell). De bjuder på returfrakten och de håller på att installera helt nytt printersystem som ska fungera bättre, så nästa klocka blir nog bättre tryck på.

Klockan som sådan känns rätt bra ändå, den är tung som attan och det verkar vara en rätt stabil konstruktion. Färgerna på armband och boett är betydligt gråare än på exempelbilden, vilket bara är bra. Det vita var för vitt och det svarta för svart. Visarna är inte särskilt vita eller silvriga utan mer mörk silver/borstat stål.

Väl investerade pengar när jag väl får den returnerad och förbättrad! :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...