Jump to content

Spotify


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jovisst, det är jävligt memingslöst och tråkigt att folk gör så, men vissa är ju dumma i huvet..

Ja, exakt. Men jag vet inte om det går att dra "alla" låtar ifrån en lista till en annan lista, eller om man behöver söka upp alla en och en? En och en vore ju ett helvete, minst sagt. Vore grymt bra om dem la till så bara den som gjort listan kan ta bort låtarna ifrån dem (Collab listor).

Jodå det går att dra alla låtar. Man markerar alla låtar man vill flytta, sedan högerklickar man och väljer save to.. > Listnamnet. Så flyttas alla markerade låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå det går att dra alla låtar. Man markerar alla låtar man vill flytta, sedan högerklickar man och väljer save to.. > Listnamnet. Så flyttas alla markerade låtar.

Ah, det underlättar ju markant! Men jag tycker fortfarande dem borde införa en funktion att jag som gjort listan bara kan ta bort låtar. Att ha backups på mina colla listor känns.. dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, gäller det även accen som gjordes innan "Free" kom?

Till exempel via den franska proxyn.

Japp, gäller Open/Free.

"As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account."

Redigerad av Green_Goblin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, gäller Open/Free.

"As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account."

Okay, tur att man kör premium redan då.

Fast man lär väl gå över till Grooveshark tids nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spotify lär ju gå väldigt mycket med vinst också. Alla Gratisanvändare de tappar är det värt med tanke på alla Premiumanvändare de tjänar.

Själv gick jag faktiskt över från Grooveshark till Spotify för ett tag sedan, och köpte Unlimited. Jag gillade Grooveshark, men Spotifys gränssnitt är så mycket bättre och snabbare - dessutom har de börjat få in mer av den sorts musik som jag lyssnar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hähä. Spontanköpte Premium när jag vaknade i morse. Det kostar liksom vad då, en kebabrulle och en öl i månaden.

Så sant! Har köpt med Premium senaste halvåret och jag höjer ögonbrynen när folk kläcker ur sig "omehh, kostar ju hundra spänn!!". Ja, det kostar hundra kronor men hundra kronor är ingenting alls idag.
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja att Spotify fixade:



  • Smooth scrolling. Det känns grymt jobbigt att browsa musik när man skrollar för fort och för opreciserat.
  • Någon form av grid med artister. Till exempel att man kan klicka på en artist och välja "add to grid" eller något - så det finns en artist meny som man får när man öppnar spotify så man kan scrolla bland artister man vet man gillar.
  • Valfriheten att ha med "this artist appears on"-delen när man kollar runt på artisters album.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Logisk och förståeligt drag från Spotifys sida.

Har varit Premiumanvändare tidigare, men inte de senaste två månaderna. Klarade av två dagar med de nya begränsningarna. Men idag tog jag steget tillbaka till premium, enorm lättnad! Känns väldigt värt.

Förstår mig inte på de som klagar på de nya begränsningarna. 99kr/ månad (eller 49kr om man klarar sig utan offlineläge och iPhone/android-app). Man måste vara überfattig eller väldigt dumsnål om man tjurar över de nya begränsningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Logisk och förståeligt drag från Spotifys sida.

Har varit Premiumanvändare tidigare, men inte de senaste två månaderna. Klarade av två dagar med de nya begränsningarna. Men idag tog jag steget tillbaka till premium, enorm lättnad! Känns väldigt värt.

Förstår mig inte på de som klagar på de nya begränsningarna. 99kr/ månad (eller 49kr om man klarar sig utan offlineläge och iPhone/android-app). Man måste vara überfattig eller väldigt dumsnål om man tjurar över de nya begränsningarna.

Jag tycker heller inte priset är för högt men det finns ju fortfarande starka alternativ till spotify: fildelning och grooveshark (eller motsv.) och det blir då helt gratis utan reklam eller begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grooveshark är väl knappast något rimligt alternativ mot Spotify, eller? Urusel ljudkvalité och gränssnittet ännu värre än Spotify?

192kbps streamas det i, det duger rätt okej. Ja gränssnittet är sämre men det har ändå fördelar, framför allt att vem som helst kan ladda upp musik. De skiter i skivbolagskontrakt totalt verkar det som. Det finns därmed mycket konstig musik, remixar och saker som aldrig givits ut på någon label. Sen körs det ju direkt i webbläsaren också och för mig ersätter inte grooveshark spotify men däremot kan det göra det om man samtidigt använder torrentsidor för att få tag på högkvalitetsrippar. Jag uppmuntrar inte till detta men jag säger bara att spotify verkligen inte är oumbärligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...