Jump to content

Spotify


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

192kbps streamas det i, det duger rätt okej. Ja gränssnittet är sämre men det har ändå fördelar, framför allt att vem som helst kan ladda upp musik. De skiter i skivbolagskontrakt totalt verkar det som. Det finns därmed mycket konstig musik, remixar och saker som aldrig givits ut på någon label. Sen körs det ju direkt i webbläsaren också och för mig ersätter inte grooveshark spotify men däremot kan det göra det om man samtidigt använder torrentsidor för att få tag på högkvalitetsrippar. Jag uppmuntrar inte till detta men jag säger bara att spotify verkligen inte är oumbärligt.

Hmm, men om man ändå använder torrentsidor så kan man ju lika gärna använda torrent+spotify? För det går väl fortfarande att importera egen musik i spotify även fast man inte har premium? Annars förstår jag om man vill använda grooveshark+torrentsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, men om man ändå använder torrentsidor så kan man ju lika gärna använda torrent+spotify? För det går väl fortfarande att importera egen musik i spotify även fast man inte har premium? Annars förstår jag om man vill använda grooveshark+torrentsidor.

De nya begränsningarna gör Free/Open ganska värdelöst och enligt mig är det så mycket reklam att man inte kan lyssna på mer än enstaka låtar (vilket är precis så jag använder det). Sen brukar jag låna mina föräldrars premium när de sover/jobbar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De nya begränsningarna gör Free/Open ganska värdelöst och enligt mig är det så mycket reklam att man inte kan lyssna på mer än enstaka låtar (vilket är precis så jag använder det). Sen brukar jag låna mina föräldrars premium när de sover/jobbar ;)

Ah, jag glömde helt bort begränsningarna som kommer att komma. My bad, då förstår jag att man övergår till andra alternativ.

Bonusfråga: Gäller tidsbegränsningen även på låtar som man själv importerar? Det borde det väl ändå inte göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde Spotify igång igår när jag drog iväg från datorn ett tag. 1½ kvar att lyssna fuck yeah!

Kort och gott, använd

Gratis

Obegränsat

Ingen ljudreklam

Finns app till mobil för 50 kr istället för 99 kr i månaden

Många av låtarna Spotify saknar finns på Grooveshark, som AC/DC, Metallica osv

Edit: Just ja, glömde en sak... Det fungerar direkt i webläsaren, så du behöver inte installera det

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kort och gott, använd

Gratis

Obegränsat

Ingen ljudreklam

Finns app till mobil för 50 kr istället för 99 kr i månaden

Många av låtarna Spotify saknar finns på Grooveshark, som AC/DC, Metallica osv

Edit: Just ja, glömde en sak... Det fungerar direkt i webläsaren, så du behöver inte installera det

Tackar! Rekommenderar den starkt också mycket bättre än Spotify mer låtar att hitta. Har hittat några låtar som jag inte har hittat på Spotify grymt bra tjänst. Och ett stort + dem har en så kallad "överlevnad" sak som man kan tjäna poäng och uppgradera sitt konto med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte förstå hur många låtar som är fel hos Alborosie, stackarn. Finns det någonstans man kan anmäla sådant? Det är lite jobbigt att det står en låt i listan när jag egentligen lyssnar på en annan. :P

Detta kanske hjälper bredvid låtens namn så har du ju att du kan lägga till,dela låt,köp låt. Där ska det finnas markera låt>song metadata wrong. Vet inte om det hjälper men du kan testa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta kanske hjälper bredvid låtens namn så har du ju att du kan lägga till,dela låt,köp låt. Där ska det finnas markera låt>song metadata wrong. Vet inte om det hjälper men du kan testa.

Hmm, jag hittar inte. Hittar var man köper låt och var man kan dela låten, men lyckas inte hitta det där med metadata. Kan du printa och skicka så jag får se?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh nej! :P

Kom in från den sköna vårsolen och fick för mig att leta fram Tweaks "Svensk Sommar"-spellista som jag minns var väldigt härlig och somrig. När jag öppnar den ser jag dock, till min förfäran, att det är helt fel. Det är inte alls samma lista längre. Jag vet inte exakt vad som försvunnit/tillkommit, bara att allt inte står rätt till. Mycket är bra, men det är ändå fel. Skulle du inte kunna reviewa den och fixa till den, lille Tweak?

Sådärja, tog bara lite och ett år men nu så! ;) Uppdateras allt eftersom. Det krävdes 20 grader i skuggan för att få motivation.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon förklara för mig hur det här med offlineläge fungerar? Jag har Spotify på min iPhone, och sedan jag fick det har jag inte använt det flitigt alls. Spelat tio, elva låtar kanske. Max. Fick trots det ett sms från Tele2 idag som sa att jag har använt 90% av min datavolym. Har surfat som vanligt med den och det har aldrig ens kommit över hälften tidigare.

Så, hur fungerar offlineläget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon förklara för mig hur det här med offlineläge fungerar? Jag har Spotify på min iPhone, och sedan jag fick det har jag inte använt det flitigt alls. Spelat tio, elva låtar kanske. Max. Fick trots det ett sms från Tele2 idag som sa att jag har använt 90% av min datavolym. Har surfat som vanligt med den och det har aldrig ens kommit över hälften tidigare.

Så, hur fungerar offlineläget?

Den gör så att du kan spela spellistor offline, därav namnet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...