Jump to content

Tråden där vi postar häftiga filmer, bilder, etc


Jacker
 Share

Recommended Posts

För att du pastar hela adressen istället för video-IDn: akGlXk9-sRA

[youtube.]akGlXk9-sRA[./youtube]

akGlXk9-sRA

Tack!

Inga problem ju. Ta bort s:et.

Tack du med!

Du har ett "s" med i din URL.

Tack tack!

Har ni sett den här eller? Sjukt häftig.

&feature=player_embedded

Hahaha den har ju postats ovanför dig. 4 ggr tillochmed. :lol:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"This clip may help you appreciate Beethoven's 5th Symphony just a little more."

Alltid lika häftigt att bryta ned en låt till sina beståndsdelar. Det är skitcoolt att se och följa riktiga partiturer under tiden låten spelas. Videon är häftig i sitt sätt att visualisera (och det är i princip så ett riktigt partitur funkar) men den inkluderar varken vilka toner som spelas eller i vilken styrka. Ett riktigt partitur kan ofta vara på 20 sidor och uppåt för en låt på några minuter (fast det bestäms ju förstås av vilket tempo den spelas i). :)

Bilden visar bara 9 takter och verkar vara tryckt på ett A3. Med andra ord visar noterna på bilden bara typ femton sekunders toner, i standardtempo. Hela låten är säkerligen på 50 sidor...

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något för Henki?

Haha, jag hajade till lite när jag fattade vad det föreställde, men det blir nog inget köp där tror jag ^_^

Skulle vilja börja om på MI2, jag har aldrig kommit särskilt långt i det (eller ja, jämförelsevis då) och det var rätt länge sen nu. Får bli en annan gång, i höst kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LBrPj_1235369_0.jpg

Edit: Såg bara den här bilden på 4Chan och tyckte den var fräck, forskade i efterhand och såg att den var gammal och hör till en boktrilogi.. Men hade jag inte sett bilden kanske det är någon annan som inte heller har.

Redigerad av Siana
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske gammal men ball!

kopiera

"pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk"

in i http://translate.google.se/ välj "tyska" som språk och klicka på den lilla högtalaren.

Redigerad av P-C
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...