Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Våran första spelning igår. Askul var det! :) Jag på trummor btw. Hehe.

Jag ska inte gå på dig för hårt nu, för det leder ingen vart.

För det första vill ja ge ur tumme upp för engagemanget! Gött att ni fixat backdrop och skriver egna låtar! All kreativitet är bra!

Dock tycker jag det låter sådär om jag ska vara ärlig. Sångaren låter rätt surt och låtstrukturen känns...skum. Sen känns det som att dom två herrarna i förgrunden tar sig själva på allt för stort allvar. Beter sig lite som 80-talets glamrockare.

Får dock ge dig tumme upp för galant trumspel! Tycker ni det är kul att spela ska ni självklart fortsätta och strunta i vad andra tycker :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska inte gå på dig för hårt nu, för det leder ingen vart.

För det första vill ja ge ur tumme upp för engagemanget! Gött att ni fixat backdrop och skriver egna låtar! All kreativitet är bra!

Dock tycker jag det låter sådär om jag ska vara ärlig. Sångaren låter rätt surt och låtstrukturen känns...skum. Sen känns det som att dom två herrarna i förgrunden tar sig själva på allt för stort allvar. Beter sig lite som 80-talets glamrockare.

Får dock ge dig tumme upp för galant trumspel! Tycker ni det är kul att spela ska ni självklart fortsätta och strunta i vad andra tycker :)

Det var som sagt våran första spelning. Alla var lite småberusade osv :) Men vi spelar ju endast för att ha kul, inte för att låta perfekt eller så. Jag brukar själv klaga på sångaren, för han är ju fan halvt tondöv. Men här var han också förkyld, så han kunde inte ta höga toner. De flesta som var där och kollade tyckte det lät bra iaf, och flera av banden som spelade efter så! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Här är ett smakprov på den skiva vi ska spela in med min orkester. Inspelningen är från en vanlig repetition så folk är inte absolut spiksäkra på det som spelas, men det är en bra demo! Saxofon rusar lite men jag tycker mitt trumspel är helt okej trots det :)

(Jag är inte helt säker på hur det är med rättigheter med inspelningar, STIM och andra saker för våra copyrightvillkor, så sprid den inte. Videon är uppsatt som privat och icke-sökbar :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är ett smakprov på den skiva vi ska spela in med min orkester. Inspelningen är från en vanlig repetition så folk är inte absolut spiksäkra på det som spelas, men det är en bra demo! Saxofon rusar lite men jag tycker mitt trumspel är helt okej trots det :)

(Jag är inte helt säker på hur det är med rättigheter med inspelningar, STIM och andra saker för våra copyrightvillkor, så sprid den inte. Videon är uppsatt som privat och icke-sökbar :) )

Låter riktigt bra!

Vad för mick använde ni när ni spelade in?

När vi har försökt spela in våra storbandsrep så låter allt bara kaos. :(

Här är ett klipp när vi spelar med mitt gamla storband på Stockholms Konserthus april 2010! (jag på bas)

Redigerad av comfy
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter riktigt bra!

Vad för mick använde ni när ni spelade in?

När vi har försökt spela in våra storbandsrep så låter allt bara kaos. :(

Här är ett klipp när vi spelar med mitt gamla storband på Stockholms Konserthus april 2010! (jag på bas)

Spelade inte du i Kill The Parish?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade inte du i Kill The Parish?

Nej vi la oss på is för ett tag sen.

Båda gitarristerna har börjat spela med Skitarg, våran trummis har börjat i Sterbhaus.

Själv har jag börjat med ett relativt nytt band som heter In Reverence.

Vi ska in i studion i slutet av mars och spela in en riktigt fet EP! :D Kommer bli köttigt som satan!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vi la oss på is för ett tag sen.

Båda gitarristerna har börjat spela med Skitarg, våran trummis har börjat i Sterbhaus.

Själv har jag börjat med ett relativt nytt band som heter In Reverence.

Vi ska in i studion i slutet av mars och spela in en riktigt fet EP! :D Kommer bli köttigt som satan!

Grymt mannen! Ska kolla in ditt nya band!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om jag nämnt det här på forumet ännu (hittar inget om det här i tråden i alla fall), och har jag nämnt det så ber jag om ursäkt för att jag gör om det, men jag släppte för ett tag sen en kort låt som nu på senare tid har fått uppmärksamhet av bland andra Pato Pooh, Gameboii (som producerat åt bland andra Pato och Adam Tensta), Shy One, Madd Maxxx, Houman Sebghati och Henry Bowers. Som sagt, har jag nämnt den tidigare så ber jag om ursäkt, annars: Here you go!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vi la oss på is för ett tag sen.

Båda gitarristerna har börjat spela med Skitarg, våran trummis har börjat i Sterbhaus.

Själv har jag börjat med ett relativt nytt band som heter In Reverence.

Vi ska in i studion i slutet av mars och spela in en riktigt fet EP! :D Kommer bli köttigt som satan!

Jävlar, det låter ruskigt bra!!! Ni besitter ett fantastiskt härligt sound och jag är mäkta imponerad! Finns det någon möjlighet att få läsa texterna på de låtar som ligger uppe på Myspace?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar, det låter ruskigt bra!!! Ni besitter ett fantastiskt härligt sound och jag är mäkta imponerad! Finns det någon möjlighet att få läsa texterna på de låtar som ligger uppe på Myspace?

Tackar! Riktigt kul att höra! :D

Vi har några texter på våran Facebook http://www.facebook.com/inreverence/notes

Men vi lär lägga till fler texter när vi har spelat in EP'n. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...