Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Senaste freestylen som jag sände live via Bambuser är nu uppe på YouTube, men har klippt bort de ungefär 5 minuter prat innan och efter, så bara rappen. Ganska nöjd ändå för att vara freestyle, blev lite kort bara men det får fungera!

EDIT: Sorry för dubbelpost

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag brukar inte posta här så ofta, men har funnits här ett tag. Hej, hej! Leo heter jag, skulle vilja visa upp något för er fina pojkar.

En ganska uppenbart ironisk låt som kanske någon av er som bor i Stockholm eller någon wb-gangsta förort kan relatera till. Hier.

diZSWW_D58o

Haha, roligt. Påminner en hel del om Karusellen. Skrev dock främst för att komplimentera ditt nick, måste vara ett av forumets roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har suttit och tryck på den här låten sen 2011, nu är den ute! Vad tycker ni? Konstruktiv kritik, hjälp mig bli bättre!

Det är verkligen inget fel på din musik. Beatet var bra producerat och du har schysst flow. Min konstruktiva kritik är väl kanske på ett annat plan än just musiken. Jag tycker det är jättebra att du har hiphopen att uttrycka dig genom för som vanligt lyser din frustration, hämndlystenhet och nästan infantila våldsamhet igenom. Jobba på de sakerna istället.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är verkligen inget fel på din musik. Beatet var bra producerat och du har schysst flow. Min konstruktiva kritik är väl kanske på ett annat plan än just musiken. Jag tycker det är jättebra att du har hiphopen att uttrycka dig genom för som vanligt lyser din frustration, hämndlystenhet och nästan infantila våldsamhet igenom. Jobba på de sakerna istället.

Varför kan det inte komma fler kommentarer som denna? Det här ger mig något att gå på! Det berättar klart och tydligt vad som gillas, vad som inte gillas, vad jag bör jobba på osv. Tack så mycket, det uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag kämpar vidare med min nya lilla musikskaparhobby.

Har börjat göra mer "kompletta" låtar nu. För tillfället kämpar jag mest med att få till klös i refrängen samt hur tusan jag mixtrar/mastrar på rätt sätt, för jag gör definitivt inte rätt just nu. blush_1181011_0.gif

Här är mitt senaste verk i alla fall, det heter Friendly Call och har lite vocals från Dr Strangelove: https://soundcloud.com/nimnlol/friendly-call

Sedan gjorde jag en låt som heter Psycho (med vocals från filmen) som jag aldrig orkade mixa klart riktigt: https://soundcloud.com/nimnlol/psycho

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...