Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Men, vad f...? :(

Vår ena gitarrist tappade motivationen och hur mycket vi än försökte så lyckades vi inte övertala honom till att det går att få oss back on track igen. Jag är besviken på honom. Vi hade i alla fall fyra helt klara låtar och två eller tre till som kunde jobbas på. Allt arbete och all energi som har lagts ner på de låtarna är förgäves nu när vi inte ens kommer att spela in det vi hade klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

post-2448-0-46798900-1318081436.png

DEN SVENSKA ADELN - ANEMISK OCH BLÖDIG

Jag och min gode vän Erik Engström har nu gjort ett album - klicka rubriken för att lyssna och ladda ner - med titeln Anemisk och Blödig.

Vi har även gjort en musikvideo, som mest går att likna med en novellfilm eller ett sound- and visionkollage.

Som helhet är det fruktansvärt dåligt, skamligt dåligt. Men det vet du nog ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad använder du för program att skapa din musik med? När TFB har splittrats så känner jag att jag vill ta mig an någonting nytt, typ genom att göra musik via datorn.
Linux Multimedia Studio. Det finns även till Windows, som jag använder det på. Det är jättesimpelt, men jag känner att det uppfyller mina behov. Fast den fjärde låten gjorde jag i Fruity Loops för flera år sedan, vilket är ett program jag inte har ork att använda.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Linux Multimedia Studio. Det finns även till Windows, som jag använder det på. Det är jättesimpelt, men jag känner att det uppfyller mina behov. Fast den fjärde låten gjorde jag i Fruity Loops för flera år sedan, vilket är ett program jag inte har ork att använda.

Alright, jag får titta närmare på det. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...