Jump to content

Erepublik


zizzy
 Share

Recommended Posts

2.0! :)

Btw, ärade arbetskollegor. Detta kanske är ett bakslag, men för att få individlöner tycker jag nu i efterhand att lönen ska utgå från ens produktivitet. Dvs. att en person med 1.0 ska ha 1 INR, medans en person med 2.0 ska ha 2 INR. Lönerna är såklart väldigt låga just nu, men inom en framtid kan detta betyda 10 INR för 1.0 och 20 INR för 2.0. Dvs. För varje dag man jobbar så höjs lönen med 0.1 INR.

Vilka är med mig?

Låter inte så pjåkigt. Tycker att alla "våra" företag ska ligga på samma löner, så att folk inte slutar av den orsaken.

edit: Det blev lite konstigt.

Redigerad av Spam Snuten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vilka är med mig?

*Räcker upp en hand*

Jag är inte här för att tjäna pengar, jag är här för att hjälpa till på vägen till världsherravälde!

Spammis, skitbra sagt. Att alla våra företag lägger lönerna enligt Stellans uttalande vore en bra idé.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2.0! :)

Btw, ärade arbetskollegor. Detta kanske är ett bakslag, men för att få individlöner tycker jag nu i efterhand att lönen ska utgå från ens produktivitet. Dvs. att en person med 1.0 ska ha 1 INR, medans en person med 2.0 ska ha 2 INR. Lönerna är såklart väldigt låga just nu, men inom en framtid kan detta betyda 10 INR för 1.0 och 20 INR för 2.0. Dvs. För varje dag man jobbar så höjs lönen med 0.1 INR.

Vilka är med mig?

Låter bra det. Kan dock inte börja jobba direkt, eftersom jag redan har använt dagens arbetstillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2.0! :)

Btw, ärade arbetskollegor. Detta kanske är ett bakslag, men för att få individlöner tycker jag nu i efterhand att lönen ska utgå från ens produktivitet. Dvs. att en person med 1.0 ska ha 1 INR, medans en person med 2.0 ska ha 2 INR. Lönerna är såklart väldigt låga just nu, men inom en framtid kan detta betyda 10 INR för 1.0 och 20 INR för 2.0. Dvs. För varje dag man jobbar så höjs lönen med 0.1 INR.

Vilka är med mig?

Låter väl helt ok om du kör 1 - 2.99 får 2 INR! :confused:

Redigerad av Vinnie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2.0! :)

Btw, ärade arbetskollegor. Detta kanske är ett bakslag, men för att få individlöner tycker jag nu i efterhand att lönen ska utgå från ens produktivitet. Dvs. att en person med 1.0 ska ha 1 INR, medans en person med 2.0 ska ha 2 INR. Lönerna är såklart väldigt låga just nu, men inom en framtid kan detta betyda 10 INR för 1.0 och 20 INR för 2.0. Dvs. För varje dag man jobbar så höjs lönen med 0.1 INR.

Vilka är med mig?

Ja, jag håller med. Företagsägarna kan bestämma löner enligt hur mycket pengar företaget drar in.

Lämnade Tweaks matfabrik nu ( :confused: ) och lade ut mitt CV btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ganska bra, ja. Tycker dessutom att alla "våra" företag ska ligga på samma löner, så att folk inte hoppar av bara av den orsaken.

Jo, det var självklart grundtanken. Alla våras företag ska hålla samma löner så gått det går (lek med tanken att det blir massflytt till indien. Då kommer det behövas mer mat, vilket kommer öka deras inkomst och då kan lönerna där höjas.) Detta kan motverkas genom att man tar det överläggade från sin lön (du får 5 INR, du har 2.0 i prod.) Alltså skänker du dina 3 INR till dom andra företagen för att gämna ut grundlönerna för alla.

Lagom kommunistiskt kan tyckas. Jag kommer inte ändra några löner förens jag vet att alla mina arbetare är okej med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...