Jump to content

Erepublik


zizzy
 Share

Recommended Posts

Medlemmar:

eXotic

Illuminati (Umberto)

Kicken

Tossie

Guardian

Pico

lisk (Spam Snuten)

StellHell

Stammper

solde (yo.yo)

Frodo Twinkle (Godfather)

Fruktstund (Kebab)

Tobious (mr_tobbe?)

Pixie (Pixiegnom)

Tweak

Slusk (Always_Mongo)

Tall Barr (Yukoai)

Marky

lol_valle (Valle-Ball)

Catcat (kattälskaren)

Giz (gizmo91)

MWestman (Vinnie)

Hollow (Lajnux)

Xazzi

Argus (xXxGemagexXx)

JSHC

Djeamez (Krax)

Baal Stark (saffecool)

Gizgiz (GiZmo)

Willie Bob (Tackleberry)

Partier:

Bombay Tea Party [umberto]

Företag:

New Delhicious [Tweak]

Hyderabad Housing [stellHell]

Indian Hospitality [Godfather]

Ranchi Roads Intl. [Pico]

Tidningar:

Bollocks [spam Snuten]

Kamasutra Orientation [Godfather]

The Gandhi Gazette [Pico]

eXotic wants to tell: [eXotic]

Hyderabad's Independent Political News Paper [stellHell]

Erepublik är ett textbaserat spel som simulerar varddagen så nära som det bara är möjligt.

Du jobbar, tar ställning i politiska frågor, köper saker så som mat, hus och biljetter till andra länder osv.

Vi GTASajtare samarbetar med varandra och delar varandras pengar för att stabilisera oss i Indien, vi siktar på fullmakt i Indien till en början, för att sedan avancera och se var vi hamnar.

Vi strävar efter att klara oss helt utan fusk, alltså, inga fuskinvites för att tjäna in "smutsiga" pengar. Om du nu vill gå den vägen så att du fuskar ihop pengar, så låt gå för det. Men vi sajtare tänker inte samarbeta med dig då!

F.A.Q

Q: Hur registrerar jag mig?

A: Erepublik är än så länge en beta, du måste ha en invite för att få registrera dig. Fråga i tråden bara så är jag säker på att någon kommer att skicka en invite till dig.

Kom bara ihåg att det är i Indien vi spelar, så när du skapar ditt konto ska du inte säga att du kommer från Sverige, utan från Indien. Annars kommer du starta i Sverige, och det vill vi ju inte.

Q: Jag hamnade i fel land, hur gör jag för att komma till Indien?

A: Du köper en moving ticket via Economy > Marketplace > Moving ticket.

Har du inte tillräckligt med pengar så får du ta ett jobb under tiden. Eller invita någon och sälja en gold mot landets valuta.

Q: Hur fixar jag en avatar?

A: Du klickar på Society > My profile > Edit profile > Sedan kan du välja en bild längst ner.

Q: Hur skaffar jag jobb?

A: Klicka på Economy > Find A Job > Sedan till höger har du ditt CV.

Q: Inom vilken kategori ska jag arbeta?

A: Du får arbeta var du vill, men GTASajten har företag inom food, moving, housing och hospitals. Kom ihåg, att där är du säkrad en arbetsplats med en likvärdig lön.:teehee:

Q: Vad ska jag skriva i mitt CV?

A: Inte ett smack, ett CV är ju precis som ett vanligt CV; man skriver det för att få arbetsledaren att imponeras och vilja anställa dig. Men eftersom du redan är garanterad en plats på en GTA-fabrik så behöver du inte skriva något för att imponera på arbetsledaren.

Q: Vad ska jag sätta som lön då?

A: Du kan sätta vad du vill, det är ändå inte den som blir din lön sen när du börjar arbeta.

Q: Hur jobbar jag då?

A: En gång om dagen kan jobba. Du klickar på Economy > Din arbetsplats namn för att komma till företaget. Eller via din profil.

Q: Hur går jag med i armén? / Tränar i armén?

A: Klicka på fliken Military, där inne går du först med i armén och sedan kan du träna där en gång om dagen. Du får 0.2 i strenght för det.

Q: Hur tjänar jag gold?

A: Det finns två sätt, antingen genom att invita folk till Erepublik. Man får 5 gold för varje person man invitar. Eller så köper du guld för ditt lands valuta. Till exempel, bor du i Indien så har du INR, för dina INR kan du köpa gold.

Q: Hur tjänar jag pengar?

A: Jobbar.

Q: Hur ger jag mig in i politiken då?

A: Först och främst måste du leta upp ett parti som du kan gå med i. Umberto har startat ett parti vid namn Bombay Tea Party, där är alla välkomna!

Q: Hur blir jag borgmästare i min stad? Vad har jag för befogenheter som borgmästare?

A: Borgmästarval - Local Elections

Vem kandiderar?

-En partimedlem/stad - kandidaten utses av partiledaren.

Vem röstar?

-De som bor i staden. I vissa små städer bor det nu fler än en gtasajtare så i de städerna borde det inte vara svårt för partiet att vinna borgmästarval. I andra lär det dock bli svårare, därför är det viktigt att vi börjar rekrytera icke-gtasajtare till partiet.

Vem vinner?

-Den som fått flest röster. Vid jämnt vinner den kandidat som kommer från ett större parti.

Befogenheter?

-Bygga sjukhus och bestämma om lokala skatter.

Q: Hur blir jag partiledare? Vad har jag för befogenheter som partiledare?

A: Partiledarval - Party Elections

Vem kandiderar?

-De partimedlemmar som vill ställa upp.

Vem röstar?

-Partimedlemmarna.

Vem vinner?

-Den som fått flest röster. Vid jämnt vinner den som har högre partiposition.

Befogenheter?

-Bestämma om borgmästarkandidater och kongressvalsordningen m.m.

Q: Kongressval då?

A: Kongressval - General Elections (hålls samtidigt som presidentvalet)

Vem kandiderar?

-Alla medlemmar i partiet. De blir invalda i "viktighets"ordning enligt den lista som partiledaren har gjort upp.

Vem röstar?

-Hela landet röstar på partier. Partierna vinner mandat i parlamentet och de fördelas sedan enligt partiernas listor. Men det där kan ni om ni har hängt med i skolan. naughty.gif I stora drag fungerar systemet på samma sätt som i svenska riksdagsval.

Vem vinner?

-Toppkandidaterna i de partier som fått flest röster. Partiledaren för det parti som vinner kongressvalet blir dessutom president.

Befogenheter?

-Rösta om lagförslag och budgeten i parlamentet.

Q: Hur skapar jag en tidning? Vad kan jag göra med min tidning? Kan jag kontrollera något med min tidning, har jag makt?

A: Du skapar en tidning genom att klicka på Media > Create newspaper.

Som ägare av en tidning kan du skriva artiklar som publiceras som lokala nyheter som alla kan läsa.

Media är makt, det vet vi ju alla hur mycket tidningar egentligen kan kontrollera folk. Så ge dig ut och vänd ut och in på sanningar och osanningar, skriv om allt du kan hitta. En vacker dag är det kanske du som förändrar världen!

Picos FAQ

Umbertos post om hur kriget går till

(Lånad förstapost av StellHell. Tack till alla som bidrar med fakta.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mina invites är nu slut tyvär, får hoppas någon annan här är villig att dela med sig.

Jag tror man kan hinna tröttna på detta spel då de är en BETA för tillfället. Nya funktioner som att kunna kriga mot andra länder, osv är på väg. Så lite uthållighet bör man nog ha. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ger er denna tråd: http://www.flashback.info/showthread.php?t=591376

Helt enkelt en invite tråd på flashbacks forum. Nu är det visserligen 18års gräns på flashback. Men någon kanske kan regga sig och sedan skicka invites och så skickar den vidare.. osv osv. Man får som sagt 2 invites per ny medlem.

För tillfället handlar väl spelet mest om att bygga upp sin popularitet och skaffa pengar.

Om ni lyckas skaffa er en invite så får ni gärna skriva vad ni heter så kan jag bli vän med er! :P

Kanske starta ett GTAsajten företag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Illuminati. :P

Nu har jag joinat Piratpartiet och borde skaffa mig ett jobb härnäst. Ska jag bara slänga upp min innehållslösa CV och hoppas på det bästa eller? :D

Japp, annars kan du bara säga till han som äger Flashback Housing så får du ett jobb där, dock inte spec bra, 1sek/arbete.

Är också med i Piratpartiet :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...