Jump to content

Erepublik


zizzy
 Share

Recommended Posts

Stell, du är också på att ta en tredjedel av arbetskraften var? Jag föreslår att de med högst Food Skills (eller gäller deras skills allt arbete?) stannar kvar hos mig då. :)

Absolut.

Kollade runt lite i USA och Sverige, och hus är ganska dyra att producera.

Anställer dom som jag kan hitta nu. Slängde in 100 INR av min egna inkomst för att kunna betala ut löner. Nu måste jag ha ett humant pris för både mig som återförsäljare och kunden.

Och som du säger. Dom som jobbat för dig längst och har bäst produktivitet ska stanna kvar i företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej. Då gör vi så.

Listan på borgmästarkandidater:

  • Tweak Jaipur

    Angående de nya företagen så tycker jag att de som har hög food-skill naturligtvis bör stanna i Tweaks företag. :confused:

'

Jag skulle gärna se att Kicken, Umberto, Djeamez (glömt namn) och Pico stannade i matföretaget. Samt några av Lajnux, Argus, Guardian, Tall Barr, Spam Snuten, Kattälskaren och Gizmo. Den Gizmo som heter Giz. Men de första är ju då vikigaste.

Sen en note inför framtida viktiga uppdrag - Pico borde få något. Han är bra!

Stell: Om du känner att dina hus bli för dyra och vill sänka priserna men inte gå minus - tveka inte att be om donationer från mig då. Har mycket pengar i företaget. :)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

'

Jag skulle gärna se att Kicken, Umberto, Djeamez (glömt namn) och Pico stannade i matföretaget. Samt några av Lajnux, Argus, Guardian, Tall Barr, Spam Snuten, Kattälskaren och Gizmo. Den Gizmo som heter Giz. Men de första är ju då vikigaste.

Sen en note inför framtida viktiga uppdrag - Pico borde få något. Han är bra!

Stell: Om du känner att dina hus bli för dyra och vill sänka priserna men inte gå minus - tveka inte att be om donationer från mig då. Har mycket pengar i företaget. :)

Då hoppar jag av och söker till Stell istället? Då jag har mer erfarenhet av housing.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell: Om du känner att dina hus bli för dyra och vill sänka priserna men inte gå minus - tveka inte att be om donationer från mig då. Har mycket pengar i företaget. :confused:

Behöver så vitt jag kan förstå 3 utförda arbeten per dag för att få ut ett hus. Eller så är det bara för att få upp närvaron till 100%. Skulle tippa på det sistnämnda.

Efter ett utfört arbete så hade jag Unit: 1.74 / 200. Är det så illa att jag måste få 200/200 för ett hus? :) Det skulle betyda 115 arbetstillfällen, oavsätt antal arbetare. Detta skulle i sin tur leda till att 1 hus måste kosta mer än 230 INR för att jag ska gå plus med 2 INR i lön. Innan skatt.

@Vinnie: 2 INR är det högsta jag kan erbjuda just nu. Hade tänkt att jag ökar er lön med 1 INR per 0.5/1 i skill ni går upp. På så sätt tjänar vi alla på det. Ni får ett mål att sträva efter och jag får högre produktion.

*edit*

Stammper och Mongo har fått jobbansökan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver så vitt jag kan förstå 3 utförda arbeten per dag för att få ut ett hus. Eller så är det bara för att få upp närvaron till 100%. Skulle tippa på det sistnämnda.

Efter ett utfört arbete så hade jag Unit: 1.74 / 200. Är det så illa att jag måste få 200/200 för ett hus? :) Det skulle betyda 115 arbetstillfällen, oavsätt antal arbetare. Detta skulle i sin tur leda till att 1 hus måste kosta mer än 230 INR för att jag ska gå plus med 2 INR i lön. Innan skatt.

Hängde inte med där. :lol: Säg till om du behöver pengar bara. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag sitter ju på 10 gold och cirkus hundra INR. ska jag bara sitta och hålla i pengarna eller ska jag ge det till någon?

Stellan, även jag kan skänka lite pengar om företaget behöver det. Sedan kommer jag ju köpa hus när vi lyckats producera lite.

Annars tror jag att du kan ta ganska bra betalt för ett hus eftersom vi är enda företaget i landet. Finns ju ingen konkurrens.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dvs li'l Gizmo, Gizmos son. yes_645834_0.gif

Vem är Argus btw?

edit: Jag borde kanske också hoppa till Stell eftersom jag har 2.0 i housing..

2.0! :)

Btw, ärade arbetskollegor. Detta kanske är ett bakslag, men för att få individlöner tycker jag nu i efterhand att lönen ska utgå från ens produktivitet. Dvs. att en person med 1.0 ska ha 1 INR, medans en person med 2.0 ska ha 2 INR. Lönerna är såklart väldigt låga just nu, men inom en framtid kan detta betyda 10 INR för 1.0 och 20 INR för 2.0. Dvs. För varje dag man jobbar så höjs lönen med 0.1 INR.

Vilka är med mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...