Jump to content

Mirror's Edge


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Men jag satsar mer på att springa fram och ta en vakts vapen och skjuta ner resten.

Det blev dock mycket värre när Project Icarus' specialstyrka introducerades

:confused:

Dom är läskiga, fan vad förvånad jag blev första gången.

Jag är på chapter 8 nu, i det stora rummet där dom verkar bygga gångar och liknande. Det är helt tyst förutom Faith's andetag och ljuden av fötterna som sprang, sen kommer soundtrack melodin in i bakgrunden medans man löper runt i den stora övergivna byggnaden och försöker hitta vägen upp. Det är bättre känsla än när man skulle klättra upp för den långa stegen mot Grozny Grad (stavning?) i MGS3 och musiken kommer på. Jag blir helt kär! Det är såna stunder som man känner att det kommer att bli en sjukt bra trilogi, och handlingen är verkligen super än så länge. Blir helt galen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Prövade demot. Dessvärre inget spel för mig, tror jag. För cencurerat. För linjärt. För grått. För mycket hoppande.

Jag håller med. För piratkopierat.

Seriöst. Hur kan du tycka att det här spelet är för grått, och för linjärt? Demot är ju bara en bana. Jag vart förvånad när jag spelade spelet om hur olika det faktiskt var på vissa ställen. Att hoppa är ju vad det hela handlar om. Att springa över hustaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet hur många chapters det är?

9, Plus training och prologue. Det är ett väldigt kort spel i jämnförelse med många av dagens spel, men det är verkligen ett bra spel trots den korta storyn. Och gillar man timetrials så kan man köra speedrun och timetrials på andra banor och på det sättet så räcker spelet ännu längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9, Plus training och prologue. Det är ett väldigt kort spel i jämnförelse med många av dagens spel, men det är verkligen ett bra spel trots den korta storyn. Och gillar man timetrials så kan man köra speedrun och timetrials på andra banor och på det sättet så räcker spelet ännu längre.

Tack, tror jag är på chapter 6 nu eller något. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, låndade ME av en kompis för några dagar sedan men har fastnat. Jag är på Chapter 3 tror jag, kan mycket väl vara 4 också.

Anyhow, jag springer upp för en trappa som leder mot en utgång, precis när jag ska ut så kommer det en stor fiende och slår till mig mig. Han tar tag i mig och slänger ner mig på ett tak, där blir jag liggandes i säkert fem sekunder utan att kunna göra någonting. Det är först när samma kille är en meter ifrån mig som jag får rörelsefrihet igen. Men då är det försent. Han kastar ner mig från taket mot min död och jag failar banan. Får sedan börja om från samma ställe, men historien bara upprepas.

Så till min fråga, hur i hela friden ska man kunna klara av det? Är det mitt Xbox som buggar? Eller finns det någon dold taktik som man kan använda för at besegra fulingen? Tacksam för svar! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med. För piratkopierat.

Seriöst. Hur kan du tycka att det här spelet är för grått, och för linjärt? Demot är ju bara en bana. Jag vart förvånad när jag spelade spelet om hur olika det faktiskt var på vissa ställen. Att hoppa är ju vad det hela handlar om. Att springa över hustaken.

Eftersom han själv är seriös med att leka le parkour så har han väldigt mycket högre förväntningar på spelet än oss andra, är min gissning.

Personligen så ser det heller inte så tilltalande ut efter att ha sett trailers och screenshots.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte spelet i fredags och jag måste säga att jag är besviken.

Det är alldeles för mycket springa runt och virra, om man jämför med demot där man bara sprang rätt fram och visste vart man skulle.

Ska lämna tillbaka spelet snart, och om jag får lust att hoppa runt på hustak, så spelar jag demot.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt bra spel, men jag stör mig på att man alltid är jagad. :P Blir sjukt stressad.

Det är ju då det är roligt :( Får sån kick :P

Gillar spelet, spelade klart det i lördags. Hoppas på en en uppföljare med lite längre story, freeroam, mer smyg och kanske en pistol som standardvapen. Men det sista är verkligen kanske. Det var ju tänkt att man skulle ha det från början B) Med mer smyg menar jag att man skulle kunna, om man var lite skicklig, smyga sig förbi vakter o plocka ner dom bakifrån i tystnad. Nu upptäcker dom ju en så fort man befinner sig i samma rum typ :) Exempel när något sådant hade varit väldigt kul är

när man kliver ut ur skåpbilen inne i fartyget och går genom bildäcket.

:P

Edit: Pistol > Kniv kanske?

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...