Jump to content

Att supa, eller att lana?!


VickeX
 Share

LANA vs. SUPA  

88 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vote 1: LAN

Vote 2: Supa MEN det är ju inte supandet som är syftet med att supa, då är man bara tragisk fjortis eller alkoholist. Poängen med att supa är ju att man sedan går till krogen eller så för att dansa, dricka och ragga. Men, seeing as you are not myndig så kan jag inte tänka mig att det blir lika roligt när man inte ens kommer in på krogen.

Vad tjänar ni småpöjkar på att dricka? "Yay, jag har druckit si och så mycket, men han där - han drack dubbelt! Yay!" Och sen då? Ligga och vara bakfull nästa dag för att man ville ha presigen att dricka mer än sin kompis? :wub: Meningslöst. Dricker gör man för att man sen ska ut. Annars är det meningslöst.

Öh du, jag är faktiskt byxmyndig. :ph34r:

Edit: Kul skämt, ni som såg idol förstår väl.

Tweak. Jo, om man är uppe länge tar det ju på kroppen såklart. Men mina lan är iaf bara en natt - och sedan kan det gå några månader innan nästa. Och det är ju då så jag ser på det.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Tweak. Jo, om man är uppe länge tar det ju på kroppen såklart. Men mina lan är iaf bara en natt - och sedan kan det gå några månader innan nästa. Och det är ju då så jag ser på det.

Samma sak gäller ju för fylla. Om man dricker en öl några gånger om året så dör man inte. Jag har inte dött. Inte av Dreamhack heller som håller på 3-4 dagar. Om man gör det i liten skala så är det inte särskilt farligt något av det. Men båda är farliga i stor skala. Man kan dö av båda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att man förlorar hjärnceller och försämrar levern genom att supa så, blir 1: Lan.

Och sen ser jag inte något större nöjje i att vara bland folk och allt går ut på att dricka sig

redlöst berusad, men det roligaste som finns är nog ändå att sitta med 5-8 kamrater

och ta några öl och se på film i en lugn stämmning. :ph34r:

Vote: Supa på lan, eftersom alla gånger jag och några kompisar har varit i småberusat tillstånd på våra lan

har det allti varit roligare än på Alkoholfria lan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här finns det inte sådanna människor. Varenda jävel i vår skola super typ. Och röker hash och tar droger och alltså. Det är iaf så det låter.

Du ska tänka på att du är några år yngre än de flesta andra som har skrivit i den här tråden.. Det är sådär det låter på högstadiet, på gymnasiet har man mognat lite (tro det eller ej).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. lana

2. lana

motiverar det som massor av andra, det är inte så onyttigt att lana i stort. man blir inte "beroende" som med alkohol (beroende är fel, hittade inget annat). Att lana är inte mycket onyttigare än att sitta framför tv: en lördaskväll med chips, dricka och godis.

visa ord av henibooj....

off topic: hinner inte med att läsa alla nya trådar som ni gör...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tjänar ni småpöjkar på att dricka? "Yay, jag har druckit si och så mycket, men han där - han drack dubbelt! Yay!" Och sen då? Ligga och vara bakfull nästa dag för att man ville ha presigen att dricka mer än sin kompis? :ph34r: Meningslöst. Dricker gör man för att man sen ska ut. Annars är det meningslöst.

Tjänar och tjänar. Om jag ska prata ur min synvinkel så dricker vi oftast när vi är med varandra, ungefär som lite extra krydda på kvällen. Men det är ingen som tävlar om vem som har druckit mest eller något då det inte är någon idé att skryta inför sina närmsta kompisar. Det resulterar i att ingen blir mer än "lagom full" och man har en trevlig kväll tillsammans.

Sedan händer det ju ibland att det är fester, då blir det ju lite krogaktigt, förutom att man har drickan med sig själv. Man dansar, pratar, raggar och umgås helt allmänt. Då är det ganska ofta hänt att man stöter på någon fjortis som inte vet hur mycket han/hon klarar och som ligger ute i diket.

Men som sagt, när jag bara är med mina polare så går det aldrig överstyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att man förlorar hjärnceller och försämrar levern genom att supa så, blir 1: Lan.

Och sen ser jag inte något större nöjje i att vara bland folk och allt går ut på att dricka sig

redlöst berusad, men det roligaste som finns är nog ändå att sitta med 5-8 kamrater

och ta några öl och se på film i en lugn stämmning. :ph34r:

Vote: Supa på lan, eftersom alla gånger jag och några kompisar har varit i småberusat tillstånd på våra lan

har det allti varit roligare än på Alkoholfria lan.

det tråkigaste att göra när man är full är nog att kolla på film :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga 1: Att supa 4 timmar om dagen vs att lana 4 timmar om dagen. Naturligtvis är det skadligare att supa.

Fråga 2: Nu har jag inte lanat på flera år men trots det är svaret definitivt att lana. Supandets handling (dvs att förtära någon form av vätska [ev. alkohol] i kopiösa mängder) är inte rolig i sig själv, eventuellt kan berusningen och/eller kringomständigheter göra den rolig men som sådan (dvs höja glaset/flaskan, omsluta densamma med läpparna, låta vätskan rinna ner i gommen, svälja, -repeat), och det är ju det som det frågas efter(?), är den ungefär lika rolig som att äta en purjolök eller att klia sig bakom örat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alkohol har aldrig fallit mig i smaken, tycker det smakar rävpiss, men Xider är god. Sen när jag är på en fest tjatar alla om att jag ska skjutsa hem dem för jag råkar ha bil, dom tjatar även om jag har druckit eller ej, därför ogillar jag fulla människor, fester och alkohol.

lan är skoj om man kör rätt spel med rätt polare.

VOTE: lan, lan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga 1: Att supa 4 timmar om dagen vs att lana 4 timmar om dagen. Naturligtvis är det skadligare att supa.

Fråga 2: Nu har jag inte lanat på flera år men trots det är svaret definitivt att lana. Supandets handling (dvs att förtära någon form av vätska [ev. alkohol] i kopiösa mängder) är inte rolig i sig själv, eventuellt kan berusningen och/eller kringomständigheter göra den rolig men som sådan (dvs höja glaset/flaskan, omsluta densamma med läpparna, låta vätskan rinna ner i gommen, svälja, -repeat), och det är ju det som det frågas efter(?), är den ungefär lika rolig som att äta en purjolök eller att klia sig bakom örat.

Att leka suparlekar ar ju roligt, eller dricka ol genom en olbong. Sa visst kan sjalva supandet raknas som underhallning.

Bade att lana och supa ar grymt roligt, fast pa olika satt. Rostade fest anda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det bevisar det på att man t.ex. har minnesluckor efter att har tagit mycket.

Jävligt smart uttalande :whistling::offtopic::doh: :doh:

Det kan inte bero på att man helt enkelt är så borta att man inte kommer ihåg? Regelbunden användning kan skada kopplingarna mellan cellerna, vilket gör att de inte kan kommunicera lika bra.

Om du tar några shots dör ju inte hjärnceller direkt.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: Supa

Vote 2: Supa

Måste säga att jag även har provat på att dricka på ett LAN, vilket var kul. Men det är ändå festandet som är det roligaste då jag (behöver inte gälla alla) blir mycket mer social, på bättre humör etc.. Någonting jag finner riktigt skönt. Att man alltid mår dåligt dagen efter är skitsnack. Det händer inte ofta och man behöver inte dricka tills man slocknar heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det bevisar det på att man t.ex. har minnesluckor efter att har tagit mycket.

Men jag talar inte om att vara full, bara ta några öl :wacko:

Minnesluckor behöver knappast bero på att man förlorat hjärnceller :whistling: Om du tar det som "bevis" kan jag tänka mig att du lägger förmögenheter på allt som TV-Shop har "vetenskapligt bevisat" :offtopic:

Att leka suparlekar ar ju roligt, eller dricka ol genom en olbong. Sa visst kan sjalva supandet raknas som underhallning.

Bade att lana och supa ar grymt roligt, fast pa olika satt. Rostade fest anda.

Sitter du med ett "utlandskt skriv bord och orkar inte tjafsa med ' och att kopiera"? (Läs den sidan och nästa, det var på den gamla goda tiden när Funnylin var här. Blaque Memorial på honom, säger jag!) :teehee:

Jävligt smart uttalande :doh: :doh: :unsure::shifty:

Giv plats för

firingsquad500_934887_0.jpg

kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LAN är minst skadligt för kroppen då det inte sker så ofta för det flesta. Många super ju varje helg.

Förut hade jag nog sagt att LANa är roligast, men det tröttnar man på efter ett par år. Supa är nog roligast i längden.

LAN är farligare, om det skulle köras på samma sätt. Nu menar jag inte heller "hemmaLAN" med grannen.

Om du skulle dra på DH-LAN varje helg, fre-sön skulle kroppen snart ta stryk som fan av det.

Skulle du därimot dricka dig bra full, 2 gånger om året skulle det inte vara något speciellt (Igen, 2ggr är 2 DH).

Votez;

1: Supa

2: Supa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...