Jump to content

Att supa, eller att lana?!


VickeX
 Share

LANA vs. SUPA  

88 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Detta är svaret jag förväntat mig mest av allt. Fast det är det jag tycker är synd att det är så många som dricker/super.

Edit; Tweak. Ja - det är väl det som är mest vanligt. Men är det nödvändigt att dricka på en fest eller kan den vara rolig iaf? Eftersom att det är onyttigt att dricka öl/sprit/cider whatever så är det ju jäkligt onödigt att dricka för att bli full, så att festen blir roligare. Om den inte blir roligare.

Jag drack inte på hela högstadiet, och hade skitroligt ändå. Sluta förvänta dig att alla är pinsamma töntar som måste dricka för att våga prata. Men det blir roligare när man dricker, och därför gör jag det. Du kan i alla fall testa innan du uttalar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan bli lite luddig i minnet om man super ja, och inte riktigt komma ihåg vad man gjort. Man har ingen kontroll och kan göra saker man absolut inte skulle gjort i nyktert tillstånd.

Och det vet du som inte har "supit"? :ph34r:

Var även en grymt generell behandling det där tycker jag.

När jag dricker gör jag det med kompisar och på fest för att ha kul. Oavsett vad så är alkohol en grej som verkligen får en att ha roligt, åtminstone om man har rätt sällskap och dricker det vid rätt tillfälle. (Inte när man är grym deppad eller något, alltså. Då kan det ge motsatt effekt.)

Och brukar inte dricka så att allt bara är en enda stor minnselucka sen. Det kallas att däcka, nästan.

Vote: 2 och 2.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drack inte på hela högstadiet, och hade skitroligt ändå. Sluta förvänta dig att alla är pinsamma töntar som måste dricka för att våga prata. Men det blir roligare när man dricker, och därför gör jag det. Du kan i alla fall testa innan du uttalar dig.

Ord.

VickeX: det finns ett ord för fest utan alkohol, det kallas kalas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja?!

Det är ju inte nyttigt att lana. Om man dricker en jävla massa läsk och äter godis och chips. Men det är inte direkt farligt eller dåligt så, då man bara kan träna bort det. Och sedan kompensera lite med sallad t.ex.

Och nej jag har aldrig druckit, och det är jag stolt över. Men nog har jag varit med fulla personer - och sätt på både det ena och det andra.

EMO; Tss. Du är löjlig. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja?!

Det är ju inte nyttigt att lana. Om man dricker en jävla massa läsk och äter godis och chips. Men det är inte direkt farligt eller dåligt så, då man bara kan träna bort det. Och sedan kompensera lite med sallad t.ex.

Och nej jag har aldrig druckit, och det är jag stolt över. Men nog har jag varit med fulla personer - och sätt på både det ena och det andra.

EMO; Tss. Du är löjlig. :ph34r:

Jo, emo är löjlig när han säger så. Och du är också löjlig. För ni båda respresenterar varderas sida idioter. Grattis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja?!

Det är ju inte nyttigt att lana. Om man dricker en jävla massa läsk och äter godis och chips. Men det är inte direkt farligt eller dåligt så, då man bara kan träna bort det. Och sedan kompensera lite med sallad t.ex.

Och nej jag har aldrig druckit, och det är jag stolt över. Men nog har jag varit med fulla personer - och sätt på både det ena och det andra.

EMO; Tss. Du är löjlig. :wub:

Flera jag känner trycker aldrig i sig massa läsk, godis, chips etc. då dom lanar, så det går också att vinkla åt olika håll.

Och du borde nog inte bedömma hur man blir när man är full bara genom att ha iakttagit några personer. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flera jag känner trycker aldrig i sig massa läsk, godis, chips etc. då dom lanar, så det går också att vinkla åt olika håll.

Och du borde nog inte bedömma hur man blir när man är full bara genom att ha iakttagit några personer. :ph34r:

Och vi har aldrig diskuterat det i skolan heller, med vuxna och andra, som vet hur det är att bli full? Det finns fortfarande en massa nackdelar.

Tycker inte heller som Tweak sagt att alla som dricker egentligen inte vågar göra någonting eller vad du nu sa Tweak. Men däremot tror jag att det finns en hel del som dricker för att "bli coola" också.

Men once again. Jag har aldrig druckit, jag erkänner. Förlåt. Nej, jag är stolt över det. Men jag tycker och tror fortfarande att det är nyttigare att lana än att supa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vi har aldrig diskuterat det i skolan heller, med vuxna och andra, som vet hur det är att bli full? Det finns fortfarande en massa nackdelar.

Tycker inte heller som Tweak sagt att alla som dricker egentligen inte vågar göra någonting eller vad du nu sa Tweak. Men däremot tror jag att det finns en hel del som dricker för att "bli coola" också.

Men once again. Jag har aldrig druckit, jag erkänner. Förlåt. Nej, jag är stolt över det. Men jag tycker och tror fortfarande att det är nyttigare att lana än att supa.

Det finns massa nackdelar med att bli full. De som dricker gör den bedömningen att fördelarna överväger nackdelarna. Till exempel, jag blir jätteglad, jättetrevlig och jätterolig när jag är full. Jag gör inte så jättemycket jag får skämmas över, bara lite. Mest att jag ångrar mina val av tjejer att vara med, och det är ju inte så jättefarligt ändå. Jag har superkul. Jag blir sedan inte bakfull alls, längre, innan var det värre, och jag kanske får skämmas lite. Och inte för jag tycker att nån tjej är ful och äcklig då, mer att det är pinsamt att träffas senare. Vad är så farligt med detta?

Att du har saker emot alkohol är okej. Jag störde mig fruktansvärt mycket på alla tjejer som i åttan och nian trodde de var coolast i världen som festade, och som posade på varje bild med sina flaskor. Jag ville inte vara med på det, och drack därför inte under högstadiet. Men alla fester behöver inte se ut så. Hitta rätt människor bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vi har aldrig diskuterat det i skolan heller, med vuxna och andra, som vet hur det är att bli full? Det finns fortfarande en massa nackdelar.

Tycker inte heller som Tweak sagt att alla som dricker egentligen inte vågar göra någonting eller vad du nu sa Tweak. Men däremot tror jag att det finns en hel del som dricker för att "bli coola" också.

Men once again. Jag har aldrig druckit, jag erkänner. Förlåt. Nej, jag är stolt över det. Men jag tycker och tror fortfarande att det är nyttigare att lana än att supa.

Klart det finns nackdelar och extremfall. Det gör det med allt. Och skolan brukar vara rätt händig på att lyfta fram nackdelarna - vilket är bra på sitt vis, då man får se hur det kan gå om det är riktigt illa.

Men är man på fest och dricker sig full - och då menar jag prompt inte att man ska dricka så att man inte kommer ihåg ett smack dagen efter - och kontrollerar sig så fkan man få grymt roligt. Mycket roligare än att vara nykter, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns massa nackdelar med att bli full. De som dricker gör den bedömningen att fördelarna överväger nackdelarna. Till exempel, jag blir jätteglad, jättetrevlig och jätterolig när jag är full. Jag gör inte så jättemycket jag får skämmas över, bara lite. Mest att jag ångrar mina val av tjejer att vara med, och det är ju inte så jättefarligt ändå. Jag har superkul. Jag blir sedan inte bakfull alls, längre, innan var det värre, och jag kanske får skämmas lite. Och inte för jag tycker att nån tjej är ful och äcklig då, mer att det är pinsamt att träffas senare. Vad är så farligt med detta?

Att du har saker emot alkohol är okej. Jag störde mig fruktansvärt mycket på alla tjejer som i åttan och nian trodde de var coolast i världen som festade, och som posade på varje bild med sina flaskor. Jag ville inte vara med på det, och drack därför inte under högstadiet. Men alla fester behöver inte se ut så. Hitta rätt människor bara.

Här finns det inte sådanna människor. Varenda jävel i vår skola super typ. Och röker hash och tar droger och alltså. Det är iaf så det låter. Och har varit med på en del. Dock bara på sidan. Jag tycker droger är fel. Och alkohol nästan lika fel. Men varför man dricker det hoppas jag iaf är att man tycker att det är gott.

Jag finner heller ingen anledning att börja supa innan man fyllt 18, då man ändå inte får.

När jag fyller 18 ska jag dricka någon öl och smaka. Gillar jag det så gillar jag det.

Nåja. Tror som sagt att ett lan är nyttigare om man tänker på kroppen. Då man som sagt också inte behöver vräka i sig massa. Då behöver man inte träna extra heller.

Och sedan kan jag ju säga så som Kicken sa, men ögonen då. Besatthet?

Jag sitter vid datorn hela jävla tiden annars också, så ett lan blir ingen skillnad. :ph34r:

Man vänder på dygnet, det är det farligaste som händer om ni frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns massa nackdelar med att bli full. De som dricker gör den bedömningen att fördelarna överväger nackdelarna. Till exempel, jag blir jätteglad, jättetrevlig och jätterolig när jag är full. Jag gör inte så jättemycket jag får skämmas över, bara lite. Mest att jag ångrar mina val av tjejer att vara med, och det är ju inte så jättefarligt ändå. Jag har superkul. Jag blir sedan inte bakfull alls, längre, innan var det värre, och jag kanske får skämmas lite. Och inte för jag tycker att nån tjej är ful och äcklig då, mer att det är pinsamt att träffas senare. Vad är så farligt med detta?

Att du har saker emot alkohol är okej. Jag störde mig fruktansvärt mycket på alla tjejer som i åttan och nian trodde de var coolast i världen som festade, och som posade på varje bild med sina flaskor. Jag ville inte vara med på det, och drack därför inte under högstadiet. Men alla fester behöver inte se ut så. Hitta rätt människor bara.

Just det där stämmer väldigt bra. I högstadiet är det bara fjortisarna som festar, och eftersom de egentligen festar på ett grymt "oseriöst" vis tänker alla andra att de aldrig ska hålla på med något sådant. Men sedan i gymnasiet ändras det på det. Eftersom folk i båda tvåan och trean kan komma in på krogen blir attityden väldigt förändrad, eftersom det då är ett trevligt sätt att umgås på - även för dem som inte festade i högstadiet. Sedan "sprids" denna attityd till ettorna, vanligtvis genom att några har kompisar/syskon/bekanta i tvåan och trean.

En del av er förstår säkert vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här finns det inte sådanna människor. Varenda jävel i vår skola super typ. Och röker hash och tar droger och alltså. Det är iaf så det låter. Och har varit med på en del. Dock bara på sidan. Jag tycker droger är fel. Och alkohol nästan lika fel. Men varför man dricker det hoppas jag iaf är att man tycker att det är gott.

Jag finner heller ingen anledning att börja supa innan man fyllt 18, då man ändå inte får.

När jag fyller 18 ska jag dricka någon öl och smaka. Gillar jag det så gillar jag det.

Nåja. Tror som sagt att ett lan är nyttigare om man tänker på kroppen. Då man som sagt också inte behöver vräka i sig massa. Då behöver man inte träna extra heller.

Och sedan kan jag ju säga så som Kicken sa, men ögonen då. Besatthet?

Jag sitter vid datorn hela jävla tiden annars också, så ett lan blir ingen skillnad. :ph34r:

Man vänder på dygnet, det är det farligaste som händer om ni frågar mig.

Finns det bara sådana skulle jag valt att inte dricka. Men jag tror nog det finns någon normal. Haha - jag tycker alkohol smakar så sjukt jävla illa. Jag tror jag kan vara bland dom sämsta alkoholdrickarna i världen. Jag verkligen ryser av obehag i hela kroppen av vodkasmak, även när den är utblandad med vad som helst.

De fyra gångerna jag lanat har jag druckit färskpressad juice, yoghurt och ätit massa frukt.

Jacker: Jodå, absolut. Fjortisfest har aldrig varit någonting för mig, jag känner verkligen avsky i hela kroppen bara vid tanken på det. Äckeltjejerna i min förra klass som varje måndag pratade om festen i helgen, och på kemin fnittrade hysteriskt och frågade ifall man kunde bli full på etanol, och att de isåfall skulle sno det.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på hur man definerar ett lan. Att vara vaken flera dagar i streck tar på kroppen också. Det är det som är det farliga med amfetamin. Det är inte själva drogen som är så farligt, det är det man gör. Om man är vaken i en månad så tar kroppen stryk. Precis likadant är det på lan, även om det bara är två-tre dagar. Om man gör det ofta så kommer det märkas på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det bara sådana skulle jag valt att inte dricka. Men jag tror nog det finns någon normal. Haha - jag tycker alkohol smakar så sjukt jävla illa. Jag tror jag kan vara bland dom sämsta alkoholdrickarna i världen. Jag verkligen ryser av obehag i hela kroppen av vodkasmak, även när den är utblandad med vad som helst.

De fyra gångerna jag lanat har jag druckit färskpressad juice, yoghurt och ätit massa frukt.

Jacker: Jodå, absolut. Fjortisfest har aldrig varit någonting för mig, jag känner verkligen avsky i hela kroppen bara vid tanken på det. Äckeltjejerna i min förra klass som varje måndag pratade om festen i helgen, och på kemin fnittrade hysteriskt och frågade ifall man kunde bli full på etanol, och att de isåfall skulle sno det.

Haha, ja fyfan. Sen går det några lektioner innan det utbrister "Men, hallå, etanol och alkohol är ju samma sak, asså!"

:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: LAN

Vote 2: Supa MEN det är ju inte supandet som är syftet med att supa, då är man bara tragisk fjortis eller alkoholist. Poängen med att supa är ju att man sedan går till krogen eller så för att dansa, dricka och ragga. Men, seeing as you are not myndig så kan jag inte tänka mig att det blir lika roligt när man inte ens kommer in på krogen.

Vad tjänar ni småpöjkar på att dricka? "Yay, jag har druckit si och så mycket, men han där - han drack dubbelt! Yay!" Och sen då? Ligga och vara bakfull nästa dag för att man ville ha presigen att dricka mer än sin kompis? :ph34r: Meningslöst. Dricker gör man för att man sen ska ut. Annars är det meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...