Jump to content

Att supa, eller att lana?!


VickeX
 Share

LANA vs. SUPA  

88 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, då jag hade ett lan igår natt, och Kicken helt plötsligt började säga att det är minst lika onyttigt att lana började en diskution. Vad tycker ni?

Tänk på för och nackdelarna med båda valen.

Självklart måste jag välja lan på båda. Då jag tycker att det inte finns någonting skadligt med lan som inte är farligt nog att fixa i ordning senare. Som t.ex onyttig mat och sådant. Och supa har jag aldrig gjort, men jag tvekar inte en sekund på att det är roligare att lana. Om man super för att bli full så glömmer man ju bort allting. Och mår bara skit också.

Vote1; Att lana

Vote 2; Att lana

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Ja, då jag hade ett lan igår natt, och Kicken helt plötsligt började säga att det är minst lika onyttigt att lana började en diskution. Vad tycker ni?

Tänk på för och nackdelarna med båda valen.

Självklart måste jag välja lan på båda. Då jag tycker att det inte finns någonting skadligt med lan som inte är farligt nog att fixa i ordning senare. Som t.ex onyttig mat och sådant. Och supa har jag aldrig gjort, men jag tvekar inte en sekund på att det är roligare att lana. Om man super för att bli full så glömmer man ju bort allting. Och mår bara skit också.

Vote1; Att lana

Vote 2; Att lana

Vote1: Supa

Vote2: LANA :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote1: Supa

Vote2: LANA :wub:

Motivera plx.

Och så är det för alla?

Man kan bli lite luddig i minnet om man super ja, och inte riktigt komma ihåg vad man gjort. Man har ingen kontroll och kan göra saker man absolut inte skulle gjort i nyktert tillstånd. Som kan leda till:

A: Livstids skuldkänslor och fängelse

B: Döden

Mums. :ph34r:

Jag säger dock inte att alla som super går och dödar någon eller så, absolut inte. Men det händer. Och det gör det definitivt inte på lan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 på bägge.

Aldrig lanat i mitt liv...kanske är skoj vad vet jag.

Nu vet jag inte vart ni drar gränsen till att supa, ett par öl med polare eller hälla i sig sprit? vilket fall som helst så skulle jag nog tycka att en festkväll skulle vara roligare än att sitta vid en dator, socialare om inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Motivera plx.

Man kan bli lite luddig i minnet om man super ja, och inte riktigt komma ihåg vad man gjort. Man har ingen kontroll och kan göra saker man absolut inte skulle gjort i nyktert tillstånd. Som kan leda till:

A: Livstids skuldkänslor och fängelse

B: Döden

Mums. :ph34r:

Jag säger dock inte att alla som super går och dödar någon eller så, absolut inte. Men det händer. Och det gör det definitivt inte på lan.

Hihi, :wub:

Kanske för 1-2 % av alla ja, inte för andra. Man super för man uppskattar alkoholen och sedan går man inte över "lyckogränsen". Då är det 99 % chans att det där aldrig händer. Sedan är festa/supa mycket socialare än att lana!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 på bägge.

Nu vet jag inte vart ni drar gränsen till att supa, ett par öl med polare eller hälla i sig sprit? vilket fall som helst så skulle jag nog tycka att en festkväll skulle vara roligare än att sitta vid en dator, socialare om inget annat.

Ja, vadå supa? Känns jävligt vinklat i undersökningen. En lyckad fest är alltid roligare än ett ett lyckat lan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lana.

Supa.

Detta är svaret jag förväntat mig mest av allt. Fast det är det jag tycker är synd att det är så många som dricker/super.

Edit; Tweak. Ja - det är väl det som är mest vanligt. Men är det nödvändigt att dricka på en fest eller kan den vara rolig iaf? Eftersom att det är onyttigt att dricka öl/sprit/cider whatever så är det ju jäkligt onödigt att dricka för att bli full, så att festen blir roligare. Om den inte blir roligare.

Jag vill också säga att jag aldrig sagt att lan är nyttigt. Men det är väldigt socialt och roligt. Men då har jag ju som sagt förväntat mig det svar som Tackleberry gav mest.

Edit: KalleR och alla andra. Ni som inte röstat. Jag la till "båda" på fråga två.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Motivera plx.

Man kan bli lite luddig i minnet om man super ja, och inte riktigt komma ihåg vad man gjort. Man har ingen kontroll och kan göra saker man absolut inte skulle gjort i nyktert tillstånd. Som kan leda till:

A: Livstids skuldkänslor och fängelse

B: Döden

Mums. :wub:

Jag säger dock inte att alla som super går och dödar någon eller så, absolut inte. Men det händer. Och det gör det definitivt inte på lan.

Det hörs ju att du aldrig varit full. Så egentligen kan du ju inte uttala dig om hur man blir i onyktert tillstånd. Enligt dig låter det ju som att så fort man blir full så gör man något som man kommer ångra för resten av sitt liv. Hittills har det aldrig hänt mig. Visst man kan göra lite pinsamma saker.

Sedan finns det ju folk till allt precis som i riktiga världen, det finns idioter som sätter sig bakom ratten, men det finns också folk (De flesta skulle jag vilja säga) som är så pass tillräckligt medvetna, även vid kraftigt berusat tillstånd, att de inte sätter sig bakom ratten, för de vet att det är fel.

Hursom helst så nullar jag på alternativ ett, jag har ingen aning om vilket som skadar mest på kroppen, alkohol eller ett lan. Alkohol skadar väl levern lite, men så länge man inte super sig redlös varje helg eller oftare så borde det inte vara någon fara. Vid ett lan är det väl bara att man äter onyttigt och rör sig inte, vilket går att träna bort.

Roligast är helt klart en fest, vilket jag ser supa som. jag super aldrig utan kompisar, utan bara socialsuper tillsammans med kompisar eller när man är på en fest. Det är mycket roligare än ett lan, även om lan är riktigt roliga.

Nu har jag inte prövat på att supa och lana, men det låter riktigt kul, dra ihop ett par polare, dricka lite och lana. Bah. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...