Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Jaha, nästa vecka börjar ett nytt läsår. Inte för mig dock. Känns sjukt konstigt att inte behöva sätta sig vid skolbänken igen :mellow:

word up. Känslan när flera polare går tillbaka till skolan för att börja trean förstärker känslan av att faktiskt vara friiiii! Känns både konstigt och otroligt bra.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar på HLK i Jönköping imorgon! Ska läsa Medie- och kommunikationsvetenskap, inriktning Medieproduktion i tre år. Är taggad som fan!

En av mina närmaste vänner ska läsa programmet med marknadsföringsinriktning. Så jag lär besöka Jönköping ett par gånger framöver, verkar vara en härlig (student-)stad.

---

Tredje terminen snurrar igång på måndag, redan på onsdag sker det en schemakrock mellan de två kurserna som inleder terminen. Visst klarnar det alltid med tiden hur saker och ting kommer bli, men det är lite tröttsamt.

Det verkar i alla fall fortsätta hålla sig kring 4-10 timmar schemalagd tid, vilket innebär mycket eget ansvar och egen studietid... passar mig utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började tvåan idag. (Samhällsprogrammet med kulturinriktning).

Hittills:

Drygt schema.

Schemat blir mindre drygt om jag tar bort ind. val (kriminologi) och fortsätter med tyskan istället.

Möte med SYO imorgon för att ta bort ind.val.

Man fick inte välja skåp i år?!?! Jävla påhitt. Fick sämsta skåpjävlet man kan få. Längst ner, längst bort, och fanskapet är ju sönder så går inte att stänga det. Får försöka fixa nytt imorgon.

Ny kille i klassen som ser ut som en lodis (på riktig alltså). Men är säkert en skön lirare.

Snyggaste tjejen i klassen har bytt skola. ;(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ja eh hej.

Såhär ligger det till, jag är väldigt väldigt sugen på att söka vidare till någon sorts utbildning.

Grejen är, jag är inte helt hundra på vad jag själv vill söka till och jag är råkass på vart det finns skolor, och vad dom har att erbjuda!

Så finns det någon sorts samlingssida eller liknande där man kan kolla igenom utbildningar på olika skolor eller liknande?

Hjälp uppskattas hemskt mycket!

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja eh hej.

Såhär ligger det till, jag är väldigt väldigt sugen på att söka vidare till någon sorts utbildning.

Grejen är, jag är inte helt hundra på vad jag själv vill söka till och jag är råkass på vart det finns skolor, och vad dom har att erbjuda!

Så finns det någon sorts samlingssida eller liknande där man kan kolla igenom utbildningar på olika skolor eller liknande?

Hjälp uppskattas hemskt mycket!

Tack på förhand!

https://www.studera.nu/studera/358.html

Här finns en del, gör det där lilla testet som finns där. Se om det är något att ha. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja eh hej.

Såhär ligger det till, jag är väldigt väldigt sugen på att söka vidare till någon sorts utbildning.

Grejen är, jag är inte helt hundra på vad jag själv vill söka till och jag är råkass på vart det finns skolor, och vad dom har att erbjuda!

Så finns det någon sorts samlingssida eller liknande där man kan kolla igenom utbildningar på olika skolor eller liknande?

Hjälp uppskattas hemskt mycket!

Tack på förhand!

Om du inte vill plugga högskola: http://ellapub.yhmyndigheten.se/sok/UtbSok.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag sökte om studielån av CSN i augusti och fick beskedet att jag inte kommer få något pga jag inte fick några högskolepoäng från en kurs jag pluggade i våras (dumt, jag vet). Jag sökte igen, dock endast bidraget men fick idag beskedet att jag inte ens kommer att få det. Mina pengar kommer vara slut om ca två veckor och hur fan ska jag då få råd med busskort (pendlar ca fyra mil) och studielitteratur?

Finns det något jag kan göra för att åtminstone få studiebidraget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...