Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Har aldrig stött på en så värdelös lärare tidigare. Han är inte sträng och han ger oss inte mycket läxor så det är inget sådant som grundar mina tankar om honom. Han är rent ut sagt oduglig, allt han säger låter som rena grekiskan.

Att jämföra med andra lärare där det kan ta någon lektion men tillslut får man ändå "aha-upplevelsen", aldrig har det hänt på dessa lektioner. Sen säger han så vänligt "Säg till om ni inte hinner med" eller "Fråga om ni vill ha hjälp". Visst, jag frågar väl då...

Vår lärare i Elektronik A, Ellära A, och Digitalteknik A (samma lärare) - Var... hemsk. Verkligen. Ungefär som din, "Vaddå, det här ska ni ju kunna." Tråkiga föreläsningar som ingen förstod, och när man väl räckte upp handen om något, och frågade möttes man av den där överlägsna blicken, och det där "Jaaa?"-svaret, som man hatar. Usch, hemska kurser. Anders heter han förresten, och slutade på skolan för ett tag sedan. Det är inte samma?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vår lärare i Elektronik A, Ellära A, och Digitalteknik A (samma lärare) - Var... hemsk. Verkligen. Ungefär som din, "Vaddå, det här ska ni ju kunna." Tråkiga föreläsningar som ingen förstod, och när man väl räckte upp handen om något, och frågade möttes man av den där överlägsna blicken, och det där "Jaaa?"-svaret, som man hatar. Usch, hemska kurser. Anders heter han förresten, och slutade på skolan för ett tag sedan. Det är inte samma?

Skulle mycket väl kunna vara, men våran heter Nils :naughty:

Riktigt överlägsen kille som skryter om sin mobil som inte alls är något märkvärdig och berättar om hur han sätter banrekord överallt på minigolfbanor. Har en annan lärare i ett liknande ämne, microprocessorteknik...där är allt glasklart och lättförståeligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vår lärare i Elektronik A, Ellära A, och Digitalteknik A (samma lärare) - Var... hemsk. Verkligen. Ungefär som din, "Vaddå, det här ska ni ju kunna." Tråkiga föreläsningar som ingen förstod, och när man väl räckte upp handen om något, och frågade möttes man av den där överlägsna blicken, och det där "Jaaa?"-svaret, som man hatar. Usch, hemska kurser. Anders heter han förresten, och slutade på skolan för ett tag sedan. Det är inte samma?

Vilken otur ni har! :whistling: . Min lärare i ljudteknik A är världens bästa. En snäll nörd som hjälper och förklarar ingående så fort man ber om det. Om vi ska börja jobba med någonting nytt förklarar han alltid grundläggande för allihopa först, och om det är någon som inte skulle förstå efter det så kommer han och visar bit för bit hur saker och ting går till. Är det dock så att flera personer har samma problem visar han det på storbildsskärmen så att alla får reda på lika mycket. Sjukt trevlig är han också, jag är nästan lite ledsen över att vi bara har honom 70 minuter i veckan..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sämsta läraren: Det finns faktiskt ingen speciell. Alla är bra på sitt eget sätt, men om vi måste ta en så blir det Anita på vår franska. Inte för att hon är sur eller arg utan därför hon gör så vi lär oss ingenting. Hon står och babblar och efter varje mening tillägger hon: "Ja, det borde ni redan kunna så vi går vidare". Det säger hon om saker som vi inte kan någonting om.

Jaja, hon duger i alla fall.

Bästa läraren: Det måste vara Pertti på vår engelska trots att han ger oss för mycket läxor. Han blir aldrig och då menar jag aldrig sur/arg/slängig. T.o.m om vi skriker i klassen eller säger något dumt till honom. Sedan är han en bra lärare, som hjälper varenda en och visar oss ingående och förklarar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Universitetet är jättebra. Idag har jag lärt mig:

1. W0rd

2. Excel

3. Power Point

Nu är jag suveränt duktig. Längtar efter att få använda mina nya skills!

På KTH är det LaTeX som gäller för ordbehandling. Microsofts office-format är nästan totalförbjudet på KTH, vissa lärare tar emot .doc, men majoriteten kräver .pdf.

LaTeX > Wοrd :whistling:

Finfina grejer det

EDIT: Jävla Wοrd-filter :/

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk har helt klart konstiga syner på vad en dålig lärare är..

Är för sträng? Ger för mycket läxor? You gotta be fucking kiddin' me right? Tycker ni dessa saker gör en lärare dålig..

En dålig lärare är den som inte bryr sig, och som inte vill lära ut. Och det finns många sådana.

Jag är inte så vidare smart enligt min mamma som är tjock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en dålig lärare är en JÄÄVVLLA BLLLATTTTEEEEJÄVLEEEEEEALLEALELLL JAG HARAT DOM UT MED DOM SVERIGE ÅT SVENSKAR STICK HEM TILL AAFRIKA JÄVLAS APJÄVLAR

SteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelHeeeeeeeeeeeeeeeell! :whistling:

--

Oh my god. OnT: Måndag, engelska, Pertti <3.

Svara inte på hans inlägg under mitt. Blir som att mata trollen.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk har helt klart konstiga syner på vad en dålig lärare är..

Är för sträng? Ger för mycket läxor? You gotta be fucking kiddin' me right? Tycker ni dessa saker gör en lärare dålig..

En dålig lärare är den som inte bryr sig, och som inte vill lära ut. Och det finns många sådana.

Det var ju precis så ("En dålig lärare är den som inte bryr sig, och som inte vill lära ut. Och det finns många sådana") som vi beskrev en dålig lärare? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska den ligga på samma ställe jämt eller?

Lade den ute på balkongen, men där var det väldigt kallt, så den ruttnar nog inte så bra där.

Har den i en skål på bordet nu, lär väl få ett par bananflugor här efter ett tag, men allting för skolan som sagt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...