Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Jag kan prata en massa spanska, och det hade jag mellan sexan och nian. Nu ör det italienska som gäller och ser lovande ut här med :blink:

Musik, bild och slöjd tycker jag är riktigt onödigt.

---------

I veckan har jag fått tillbaka historiauppsats, svenska-bokredovisning och italienskaprov. 2 MVG på historian (vi svarade på 2 frågor, 3 sidor åt varje), MVG- på svenskan och MVG på italienskan :)

Får man fråga vad för linje du går på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man fråga vad för linje du går på?

Tror han går "Samhäll internationell" eller vad det heter :blink:

Ja, det gör jag. The Dude sade att linjen var ganska slapp jämfört med natur, men så är det verkligen inte. De flesta i vår klass har vänner som går natur och de har betydligt mindre än oss. De kanske får mer sen, vem vet.

Idag ska jag skriva en resolution om Darfurkonflikten utifrån Storbrittaniens perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det gör jag. The Dude sade att linjen var ganska slapp jämfört med natur, men så är det verkligen inte. De flesta i vår klass har vänner som går natur och de har betydligt mindre än oss. De kanske får mer sen, vem vet.

Idag ska jag skriva en resolution om Darfurkonflikten utifrån Storbrittaniens perspektiv.

Kort och snabbt, skillnaden från en vanlig samhällslinje?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kort och snabbt, skillnaden från en vanlig samhällslinje?

Reser mycket med klassen. Treorna har varit i Rom, Dublin, någon baltstat med mera. Några var i London också. 25% av SO:n på engelskan i ettan, 50% i tvåan och 75% i trean.. Mycket av undervisningen ur ett internationellt perspektiv.

Betydligt mycket mer läxor, de flesta av mina kompisar går Samhälle ekonomi och samhälle media och vi märker stor skillnad.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reser mycket med klassen. Treorna har varit i Rom, Dublin, någon baltstat med mera. Några var i London också. 25% av SO:n på engelskan i ettan, 50% i tvåan och 75% i trean.. Mycket av undervisningen ur ett internationellt perspektiv.

Betydligt mycket mer läxor, de flesta av mina kompisar går Samhälle ekonomi och samhälle media och vi märker stor skillnad.

Har aldrig hört talas om den linjen, vart bor du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Språkkunskaper är alltid bra att ha och speciellt inom områden som handel, stat och organisationssektorerna ger de en "edge" som kan vara bra att ha när man söker arbete, alldeles särskilt viktiga är de inom yrkesområden där det finns ett överskott på arbetstagare.

Även om många (dock långt ifrån alla) idag kan engelska så är det ett stort plus om arbetsgivaren vet att hans anställda kan kommunicera med t.ex. de tyska affärsmännen på deras modersmål - det ger ett gott intryck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi ska egentligen ha hemstudier idag, men vi blir tvingade till skolan i alla fall.

13.30 - 15.30 har vi, hör och häpna, sex och samlevnad. xD

Fy fan vilken lång lektion...

Vi hade nyss prov i sex och samlevnad. Var skitlätt. Säkert VG iaf, möjligt MVG.

Vi har prov stup i kvarten. Vi började med första världskriget för två tre veckor sedan, direkt efter Ekonomi och Valet och så. Och nu ska vi ha prov på det efter höstlovet. Ingen vila alls. Engelskaprov imorgon också, och matteprov förra veckan.

Tur att man har lätt för engelskan och säkert kan få VG/MVG utan att behöva träna. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillbaka. Vi dissikerade(?) som sagt kryp och insekter. Dock var alla levande. Marcus skärde av huvudet på något kryp och hans huvud var lös från kroppen men fortsatte att sprattla med sina två "armar" som han hade kvar. Vet inte vad den effekten kallades nu igen, men det var helt sjukt att se det med egna ögon. Alla hoppade typ till :unsure:

Imorgon har vi första matchen i S:t Eskils Champions League där vi möter någon IV-klass. Haha, jag står i mål som vanligt. Det kommer bli sjukt nervöst, men roligt. Vi har ett rätt bra lag på banan. Bara backarna gör sitt jobb, så ska det nog gå bra. Heeejs så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska jobbigt nu innan lovet. Matteprov imorgon, känns bra. På torsdag har jag SO-prov om WWI. Är den enda som gör det, då alla andra har skjutit upp det till efter lovet. Känns okej, blir att plugga hårt idag och imorgon.

Har även praokrönika och labrapport att skriva.

*edit*

Jävligt lugn skoldag. 40 minuter NO, basket på gympan, SO, lunch, jobba lite engelska på tyskan och ta det lugnt på bilden.

Våran tyska är btw så jävla oseriös. Det har gått typ 8 veckor sen skolan började, vi har haft ett läxförhör. Vi kollar typ alltid film. Idag var det Scrabble, och det är så ruskigt värdelöst. Så jag satt i ett klassrum och jobbade lite på ett engelskaarbete.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lång skoldag. Och seg. Tråkig. :)

Dagen började med en ~ 1.5 timmars TMS (Teknik Människa Samhälle), tätt följt utav ett matteprov. Gick... sådär på matten, men tror det gick rätt bra iaf. Även om jag känner nu i efterhand att jag verkligen underpresterade. :)

Aja. Skippade lunchen då det var fiskpudding och köpte en baguett istället.

Hade Datorkunskap där hela lektionen spenderades med powerpoint och redovisningar. Rätt segt och repetivt då flera jobbade om EXAKT samma sak... :o

Hade därefter två timmar svenska, den lektionen spenderades dock till 75 % med att kasta papper, vika pappersflygplan och gå runt och slå på kompisar eftersom att vår lärare inte var i klassrummet på hela lektionen typ. :P Sena eftermiddag då man är grymt hungrig + trött brukar resultera i att man beter sig just så. :unsure:

Kom hem run 17.00 och nu sitter jag här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just ja! :unsure:

Imorgon är det FN-dagen/Miljödagen hos oss. Bl.a kommer Anders Nylund till oss :o Han är metreolog på TV4, ni känner säkert igen honom :)

Sedan ska vi se Al Gore's Den obekväma sanningen (eller vad den hette) :)

Nylund_mindre_939504_0.jpg

Tips på frågor man kan ställa till honom tack :P ?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...