Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Helt otroligt värdelös dag.

Egentligen har vi hemstudier på tisdagar, förutom idag. På samhälls-lektionen skulle ett kommunalråd besöka skolan och föreläsa. Hon skulle vara där 08.30, vilket betyder att jag måste ta bussen som går 07.15.

Föreläsnigen höll på till ~10.00, och nästa buss går 12.20.

En hel förmiddag bortkastad. (:!!!:)

Kom hem 14.00 om någon är intresserad.

Mordos, du håller tyst. :P

Värdelös!?

Tog bussen 07.20 och kom hem 17.40. Känns rätt värdelöst. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men ändå. Hel för+eftermiddan tillbringas i skolan, och jag börjar bli jävligt trött på att åka när det är mörkt och komma hem när det är lika mörkt.

Jo, det har du rätt i. En heldag blir såhär för mig:

Vakna 06.30.

Bussen 07.20-08.30

Skola 08.30-15.30

Buss 15.54-17.00

Hemma 17.10.

Det är drygt, jag vet. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahah, glömde skriva vad jag och Petter gjorde igår.

Vi hade just ätit upp all mat och märkte att det stog en citronkrydda på bordet. Vi tog den och hällde upp våra glas fullt med ren krydda. Vi skulle tävla om vem som åt mest krydda. Vi började med en stor portion som resulterade i att båda försökte tugga kryddan, men den svällde upp i våra munnar och man kände hur den brände tungan och läpparna som sedan resulterade i att vi vilt spottade ut allt på tallriken. Så går det om man inte kan äta krydda :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, töntiga gnällspikar är vad ni är. Tänk på mig.

Gick upp 09.15. Började 10. Slutade 11. Åkte hem. (:!!!:)

Eller mig. :P

Gick upp 8.15. "Missade" bussen. Spelade PSP i tre timmar. Tog nästa buss. Kom till skolan klockan 12.30. Började 13.15. Slutade 14. Gick och tränade. Åkte hem 15.13. 15.45-15.55 stod jag och väntade på nästa buss. Klockan 16.05 var jag hemma igen. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller mig. :P

Gick upp 8.15. "Missade" bussen. Spelade PSP i tre timmar. Tog nästa buss. Kom till skolan klockan 12.30. Började 13.15. Slutade 14. Gick och tränade. Åkte hem 15.13. 15.45-15.55 stod jag och väntade på nästa buss. Klockan 16.05 var jag hemma igen. (:!!!:)

Ja men jag går ju i alla fall på alla mina lektioner.. :mf_doof:

skolkarN^, reagerar inte dina lärare/klasskamrater/föräldrar?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men jag går ju i alla fall på alla mina lektioner.. :P

skolkarN^, reagerar inte dina lärare/klasskamrater/föräldrar?

Äh, här på forumet får jag det att låta mycket värre än det egentligen är. :mf_doof:

Jag har för tillfället ett jäkligt slappt schema. Och på lektionerna känns det inte direkt som att vi gör något heller. Och så länge man ändå 'sköter' sig så bryr sig inte lärarna. Mina klasskamrater är likadana som mig. Och mina föräldrar vet inte om det. (:!!!:)

Menmen, vi kommer få ett mycket tuffare schema efter jul, och då kommer jag självklart skärpa mig.

De gånger jag har kommit till skolan med 12.30-bussen så har jag oftast bara missat en enda lektion ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Himla tråkiiiiig dag, som fortfarande var chill.

Första lektionen var så himla frustrerande efter min dröm som ni kan läsa i drömtråden. Jag kunde knappt höra vad läraren sa. Det var som alla ord flög förbi mig. Sedan svenska där vi nu ska skriva en roman. Efter det kom matematik som jag ligger åratal före alla andra. Lunch som var köttbullar. Jag tog massvis och mattanten frågade med rätt skeptisk ton: "Ska du äta allt det där" varpå jag svarade att jag skulle göra det. Sedan så blev det en timme med Pertti som var mer underhållande än man tror. Bl.a efter en lite disskusion sa jag högt till honom : "Of Course, I'm your future wife"

Alla skrattade ihjäl sig och han pratade om att jag var homosexuell. Lol.

Sista timmen med Bizarri blev alltså geografi där vi inte fick någonting gjort :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp, imorgon klockan 9 ska jag på "Gymnasiemässa". Alla nior i kommunen är inbjudna dit. Vi ska stå/sitta vid ett bord och svara på frågor om våran skola. Och äta godis. Haha, vi ska ha likadana piké-tröjor på oss också. >_< Helsvarta tyvärr :lol: .

Får betalt och lunch, så det ska nog gå bra. :o

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...