Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

okay såhär är det att jag har bestämmt mig för att förstöra så mycket som möjligt för min klass för att dom röstade emot att jag skulle bli med i elevrådet ,skvallrar på allt man gör och ger mig inte tex deras prov om jag är sjuk på provdagen så att jag vet hur provet ser ut förns jag slår dom....

Detta gäller inte alla i min klass utan bara en viss grupp men när jag ändå haar lillfingret kan jag ta hela handen höhöhö.

Kan ni ge mig några bra tips på hur jag ska göra det.

Men det minskar bara din satus att vara med i elevrådet. Vad är problemet? Jag trodde kulturberikare ville vara häftiga.

tex vi ska göra ett disco för småbarnen på nästa fredag och då ska jag sätta på iriterande tjutljud från min mobil och spela upp i högtalarna i musiksalen...

MYcket såna saker så att jag förstör för alla andra som min hämnd.......

:naughty: Detta är humör på hög nivå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har 17/19 lektioner (varannan vecka). Måste dock säga att jag skulle kunna ta bort alla mina lektioner i Digitalteknik B. Min pappa vet en hl del om det ämnet och skulle kunna lära mig lika mycket som jag kommer snappa upp av läraren under alla lektioner på en timme eller två.

Har aldrig stött på en så värdelös lärare tidigare. Han är inte sträng och han ger oss inte mycket läxor så det är inget sådant som grundar mina tankar om honom. Han är rent ut sagt oduglig, allt han säger låter som rena grekiskan.

Att jämföra med andra lärare där det kan ta någon lektion men tillslut får man ändå "aha-upplevelsen", aldrig har det hänt på dessa lektioner. Sen säger han så vänligt "Säg till om ni inte hinner med" eller "Fråga om ni vill ha hjälp". Visst, jag frågar väl då...

"Jag har bara en fråga, vart ska den här sitta?"

"Haha, du skämtar med mig va?"

"Vah? Nej, hurså?"

"Jamen en sån idiotisk fråga är det väl klart att jag måste tro att du måste skämta"

"Vad fan menar du med det?

"Jamen ni är väl inga jävla fågelungar som inte kan ta reda på saker? Ni måste väl lära er ta reda på saker själva!"

"Jag är inte direkt den enda som inte förstår det här vet du"

"Jaha, hur många är det som tycker att det här är lite svårt?"

*alla utom 3 (av 14) räcker upp handen*

"Men snälla, ni måste verkligen lära er att ta reda på saker på egen hand, det är inte meningen att jag ska lära er allt"

"Jag trodde lärare var i skolan för att lära eleven saker, eller i alla fall hjälpa oss"

"Det är klart, men ni måste ändå ta vara på tiden ni får, till exempel på håltimmar kan ni sätta er och kolla på det här så kommer det gå bättre"

...han vägrade helt enkelt gå med på att han kan ha varit dålig på att förklara - istället blev man idiotförklarad, jay!

Konstigt att det nu mer är runt 7 personer borta från hans lektioner numer? Nej, att missa en lektion innebär allt annat än utebliven kunskap...tyvärr.

Var likadant inom ett annat ämne med samma lärare under 1:an förresten.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Excel är verkligen jäkligt bra att kunna hantera, det är användbart i så många olika sammanhang! :naughty:

Jasså?

Aldrig känt att jag velat lära mig innan 1:an's datakunskap och inte använt det jag lärde mig där sedan dess. Kanske nån gång senare om jag får något finurligt jobb som behöver sådant men inte förr :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...