Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Idag gjorde jag förbannat dåligt ifrån mig på ett matteprov. :wub:

Sen blev jag så trött med, så jag åkte hem vid ett och sov i tre timmar. :shifty: Har aldrig kunnat sova så mycket mitt på dagen förr.

Skulle egentligen ha sprungit 5 kilometer på idrotten, så jag är verkligen svinnöjd med att ha bangat den.

Började jobba med bokföring på datorn idag med, det är rätt kul! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en superskön helg startar det igen då.

Nästa vecka innehåller ett supersvårt läxförhör på Naturkunskapen på tisdagen och ett prov i Geografi på Fredag som borde gå rätt bra =)

Måndagen är inte så kul, utan jag längtar tills nästa helg. Hur som helst kommer det vara rätt god mat hela veckan igenom :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag funderar på att göra en skoldokumentär och lägga upp på YT.

Tycker ni det är en bra idé?. Att filma en skolvecka med videokamera, jag är riktigt sugen på det.

---

Hur som helst. Uppsats tills på Torsdag, Engelska tills imorgon. Prov på fredag. Plugg plugg plugg.

Skolan är hård. Hur som helst går den otroligt fort för tillfället :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var det helt chill. Jag och Tobbzone (inaktiv medlem här) satt och fnissade till varandra för att våran gympalärare hade hål i byxorna i de byxorna hon hade på sig under samhällskunskapen (samma lärare). Vi påpekade det, hon blev generad men hon visste det. Faktiskt helt okej i utseende också. Inte min smak, men ögonbindel fixar det.

Annars, helt okej dag. Första skoldagen den här veckan för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var det helt chill. Jag och Tobbzone (inaktiv medlem här) satt och fnissade till varandra för att våran gympalärare hade hål i byxorna i de byxorna hon hade på sig under samhällskunskapen (samma lärare). Vi påpekade det, hon blev generad men hon visste det. Faktiskt helt okej i utseende också. Inte min smak, men ögonbindel fixar det.

Annars, helt okej dag. Första skoldagen den här veckan för min del.

Allvarligt? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, inledningen på dagen måste Kebapen gilla.

Vi hade engelska och Micke störtar in i konversationen med vår lärare Pertti som gick ungefär så här:

- Something happened to me yesterday. I must tell the whole class about what happened, it was awesome. I saw a GREAT man.

- Oh! Who did you see then?

- I saw a very great man, you can't believe who i saw.

- Well, who was it?

- I was on McDonalds and when i turned around i saw MANGE SCHMIDT with his girlfirend. (Alla gapflabbar). Yeah, it's true. I saw him and he was standing right next to me ( :w000t: ). It was fantastic.

- Okey, i haven't heard of him, can you put me in the picture to?

- (Iskallt) No

- Oh, so i'm not that famous right, yeah yeah, let's begin......

-------------

Hur som helst hade vi samhällskunskap efter det, då vi fick tillbaka våra uppsatser och jag kom 10 minuter för sent p.g.a travian, men när jag fick papperen och vände till sista sidan så såg jag MVG inringat. Gissa hur glad jag blev :(

Sedan matte och sen lunch och sen geografi där jag var nära på att spy. Jag blev helt blek i ansiktet och jag mådde hur illa som helst. Ont i huvudet och magen och jag mådde skit. Gick på toa i 10 minuter och försökte dricka vatten och göra allt, men det blev inte bättre. Till slut slutade lektionen och jag fick frisk luft tack och lov. Sedan klassråd och sista timmen Svenska där jag fick reda på att jag måste göra om en lång uppgift som jag nu ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja. Seg dag. Klev upp runt 06.30 för att dricka frukost (Hann inte käka något), borsta tänderna och slita på sig ett par jeans och leta fram en duglig t-shirt.

Klev med sömndruckna ögon och en hjärna som gick på 30 % ut till bilen och fick skjuts ner till busshållplatsen utav morsan. Efter en bit såg vi en polare som också var på väg till busshållplatsen - som gick - och vi stannade för att plocka upp honom eftersom att det hade börjat spöregna .

Klängde mig fast vid värmen i bilen så länge jag kunde men fick sedan bege mig ut och in i bussen.

Dagen i skolan började med en CISCO-lektion som mest spenderades med att spela onlinespel eftersom att jag redan läst klart kapitlet som skulle vara läst. Det hade även några polare så vi satt och störde dom andra med roliga spel medans dom läste.

Dagen fortsatte succesivt med kemi - där vi fick göra vät och syrgas raketer - lunch, stuvade makaroner och korv, för att sedan avslutas med med en relativt kort engelska lektion och därefter Samhälle.

Samhälls lektionen spenderades i Biblioteket där vi inte gjorde ett smack. Jag och några andra satt i fyra fåtöljer och pratade, skickade SMS och upptäckte böcker med roliga namn i Biblioteket.

Egentligen så skulle vi läst igenom ett papper så att vi förstod läxan - men den var så busenkel att vi inte behövde repetera något, utan kunde det redan.

Fick sedan vänta på bussen i en timme, och åkte sen hem och upptäckte att mormor var på besök.

Satte mig vid köksbordet och sa till morsan "Ja just ja, jag skulle ju beställa den där tröjan jag!" varpå min mormor säger "Jasså? Men här har du lite pengar då så du slipper slösa hela studiebidraget på det." och lägger 400-500 spänn i min hand. Klart godkänd hemkomst, alltså.

Nu vart väl det här lite mer Vardagssnack-aktigt men... fick väl en lite mer detaljerad version av skoldagen iaf. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...