Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

50p på ett år, slappt. :wub:

Jag kan ju dock efter att ha läst D på vårterminen i tvåan välja att inte läsa vidare (matematik) i trean.

Vänta här nu.. när du säger 50p, menar du C eller D då? :mellow:

Hur somhelst så ska jag läsa C på lite mer än en termin tror jag. Fast med tanke på att matte A tog ett helt år (skulle ha tagit en termin, men det var lärarnas fel), så lär jag väl inte vara klar med C förrens till nästa jullov ungefär. :o

Har för övrigt börjat på matte B nu. Men det ska vara klart till jul i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att summera denna skoldag:

Första lektionen = Historia. Vi skulle egentligen ha skrivit om Greklands och Roms historia men jag och en polare (Pierre) gjorde Mensas IQ-test istället. Vi hade 129 i IQ, för att bli medlem i Mensa krävdes 130. :mellow:

Lektionen efter var Svenska men vi hade biblioteksbesök istället. Men FAN va segt det var. Bibliotikarien förklarade hur man lånade böcker via Internet. Hon gick igenom allt så noga som om vi vore hur dumma som helst. Det fattades bara ett "Tryck på A-tangenten så kommer ett A upp på skärmen".

Efter lunchen hade vi idrott... I ca 12 grader och ösregn. Spjutkastning stog på schemat. Det var ingen trevlig lektion. Jag var så stel av kylan så jag knappt kunde kasta.

Sista lektionen var Matte. Den spenderade jag och Pierre med att sticka Amanda och Elin med pennor och kasta papper. Barnsligt värre, jag vet! :wub:

Nu sitter jag här och lyssnar på In Flames. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började dagen med ett fysik prov och det första läraren sa var inte "Lägg undan böckerna" utan "Ni får använda böcker och antecknignar som hjälp", blev riktigt glad då jag inte läst på alls. -Provet gick ganska bra :wub:

Efter provet hade vi Digitalteknik, jag fattar i princip ingenting och frågar man läraren får han tokrycket så det vågar jag inte :mellow:

Satt och dampade på den avslutande mattelektionen så den var inte så givande, med dampa menar jag ungefär sova, skicka sms, slåss, kasta sudd och retas med alla som inte kunde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag syftade på D.

A=100

B=50

C=100

D=50

Ah, som jag trodde då..

Idag har jag (förhoppninsvis*) bytt bort 100p Pedagigiskt ledarskap. Visst, det är säkert en skitbra kurs att ha gått, men det verkar bli så jävla jobbigt. Hålla olika sorters föredrag nästan varje vecka och sånt.. Nej, jag ska välja två 50-poängskurser istället.

*Ja, det var inte helt säkert att det skulle gå. Men en polare fick, så då kan de ju knappast neka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dagen började med engelska på schemat. Som vanligt var Pertti utmanande klädd. Denna gång hade han tajta jeans.

Sedan en riktigt intressant samhällslektion. Sedan matte. Var tvungen hjälpa Jonte halva lektionen. n00b.

Lunch. Det blev pasta. Sedan hade vi Geografi med Bizarri. Han hade klippt sig.

Sedan hade vi ett klassråd som inte gav något mer än att vi ville åka till Danmark på klassresa för att supa oss fulla då alkoholgränsen där är 16 år.

Sedan svenska och vi hade datasalen i D-huset <3. Det betyder CS, men så funkade inte sidan.

Till slut funkade sidan och vi kom in, men var tvungen ladda ner en 225 mb stor fil som vi sedan fick veta att den inte funkade. Sen hade Jonte tappat mobilen. Vi letade överallt för att återvända till datasalen och hitta den där.

Imorgon har man bara två lektioner på schemat med sovmorgon till 10.00. Gött!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väl... dagen började med Lokala Nätverk A (Cisco), där vi i ~ 60 minuter fick sitta och lyssna på en genomgång och sedan göra ett webb-baserat test.

Gick väl ganska bra faktiskt. Även fast jag satt som om jag vore apatisk under genomgången.

Sedan hade vi kemi... var soft lektion idag faktiskt, fick en varsin laptop och med den skulle vi sedan skriva en redovisning över en lab. Var klar med redovisningen på ~ 20 minuter, så resten av lektionen satt vi och lekte lite på internet bara. :)

Dagen fortsatte med engelska där vi i grupper om fem och fem fick gå till ett annat rum och prata med en tjej från tyskland. Var väl åtminstone roligare än en vanlig lektion.

Sedan var det lunch - och äcklig sådan - fiskbullar!

Tuggade i mig köttbullssallad istället, men den var iaf ganska god. :ermm:

Och som sista lektion hade vi en en och en halv timmes Samhälle. Var ganska lugnt, satt i biblioteket med några polare i 10 minuter och jobbade eftersom att vi bara hade en fråga kvar, resten satt vi och skickade sms och pratade om annat. :teehee:

Fick även sluta lite tidigare då vi var klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoho, ingen skola imorgon :) . Jag börjar 09.00, men jag har tandläkartid klockan 13.00, och jag orkar verkligen inte åka till skolan innan tandläkarbesöket, så det blir till att ta en sovmorgon. Jag kommer säkert vara klar hos tandläkaren vid 14.00 tidigast, och jag slutar 15.40 så det är "ingen idé" att åka dit efteråt heller :teehee: . Så istället kommer jag åka ner på stan och handla skor eller något. Skitbra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...