Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Åååååh :P

Nu när alla dagar bara svept förbi kändes denna lång och seg. Inget CS-spelande på svenska heller för Datasalen var upptagen. Franskan gick bra som tur var.

Sedan åt vi Lax till lunch :cry:. Riktigt gott, men man blev inte så mätt på det.

Sedan var det två långa lektioner kvar och den sista kändes som tre timmar, så fick jag även huvudvärk som pricken över i:et. Kändes hemskt och den sitter kvar ännu. Kom hem och satt mig och blundade samt satte på "Death Cab For Cutie - I Will Follow You Into The Dark" på låg volym och då säger jag att man bara drömmer sig iväg för den låten är fantastisk efter en hård skoldag.

Edit: Glad nyhet är att vi ska paddla kanot på idrotten imorgon :lol:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag hade vi en sorts inspark på vår skola, då vi tävlade i en massa grenar och vinnande klassen vann pizza. ^_^

Var grymt roligt. :D

På första grenen skulle vi arbeta två och två. En person skulle sitta på en sorts lastkärra, och den andra personen skulle, med ögonbindel på sig, skjutsa iväg kärran runt en pinne som var utsatt längre ut och tillbaka. Han på kärran och resten av klassen skulle skrika direktioner. ^_^

Roligast var en polare som fortsatte springa med kärran även fast han var i mål, och det resulterade i att han körde på en knöl och gjorde en volt över kärran och fick handtaget rätt in i revbenen. Verkade göra ont som fan, men shit vad vi skrattade. :wub:

Sen fortsatte det med äggkastning, fotbollsgolf, brännboll (som verkligen inte var roligt idag då jag fortfarande är förkyld, och inte orkar göra ett smack. :shifty:).

Vi hade även en gren där vi skulle inspektera en massa exotiska grejor från andra länder och fastställa vilket land var sak kom från. ^_^ Det var lite roligt, speciellt då vi hittade en vattenpipa från afrika. (:wub:)

F.ö var det mest mumintroll från Finland och en form av sushi (som vi fick smaka) från Japan/Kina whatevvah'.

Sen så hade vi frågesport. Med helt störda frågor. :wub:

Däribland frågor som "På vilken Opera framförs akten *någonting* utav fångarna från fängeslet *någonting*?" Komplicerade grejor iaf. Men vi lyckades ta några.

Sen slutade vi, och jag tog en relativt sen buss hem.

Morgondagen är f.ö ett helvete.

08.05 - 16.25 och bara helt otroligt, extremt, abnormt tråkiga ämnen HELA dagen. :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget mycket speciellt som har hänt. Kom lite sent till retoriken på morgonen men eftersom min lärare tolerar min sena ankomst. Gjort det så många gånger så hon är väl nöjd att jag ens kommer. När jag visste vad hon ritade så sade hon att jag var hennes favorit elev idag. XD

Sedan när vi hade psykologi hade jag även skrivit en av de bästa definitionerna på jaget, överjaget och detet. Så jag är nöjd med dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8.30 - 15.30 var det Kreativ verkstad för mig och 11-12 personer till.

Det första vi gjorde var att gå igenm vilka perioder vi har vad. Denna period och nästa har jag Fotografering A.

Dagen har innehållit teori om Foto i allmänhet, hur kameran fungerar rent tekniskt sett. Vi var till Fotolabbet där vi ska framkalla våra foton.

Rätt okej dag faktiskt.

Ledig imorgon! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade inspark idag, på morgonen tillbringade vi den med klassen, spelade brännboll, litet musik quiz och sedan fotboll.

Kom till skolan så hade vi bara dtaorkunskap, sedan ställde läraren in matten pga av insparken va kl 5, och vi slutade 3 (några i min klass bort långt från skolan).

Sedan hade vi inspark, min klass klädde ut sig till maffia, kostym fin byxor etc.

Rökte en cigar, gjorde lite tävlingar.

Tyvärr van vi bara en av alla tävlingar, och det var att dricka upp en liter låglaktos mjölk, den smakade bajs, men drack ändå upp den och vann den andra killen med ca en halv liter kvar (stolt:p).

Ingen nollning och den 23 e det fest på hipp i Malmö med några andra skolor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja hur ska man sammanfatta dagen.

NØllan börjar med att stiga upp klockan 06:00, för att göra iordning sig till 07:12 tåget. Väl framme vid tåget så får man reda på att det är vagnsbrist, och det blir ett kort tåg. Sardinburk är väl ett lämpligt ordval för att beskriva det i stort sett obefintliga utrymme man fick tränga ihop sig på i 25 minuter. Tunnelbanan var lite lättare, ingen rusningstrafik än.

Nåväl, framme vid KTH, at last. Först på schemat står INDA(Introduktion till Datalogi)-labb, vilken i stort set bestod av att lära sig grundläggande kommandon i UNIX-system. När väl labben börjar får vi reda på att man skulle ha köpt kurskompendiet för 80:- på expeditionen för att göra labben, och som sig bör är exepditionen stängd till klockan 11. Labb-assistenterna lyckas kirra öppet på expeditionen mellan 9:00-9:10 så vi får tag på kompendiet. Stressar igenom labben på 40 minuter (Var ganska lätt labb så stressa är kanske att ta i) men fick aldrig möjlighet att redovisa, utan får göra det vid nästa labbtillfälle :/.

INDA-labben ur tankarna så beger jag mig iväg mot övningssalarna för matteövning. Inte mycket att säga om den egentligen, bara mattematisk baskurs så det är väl matte a-c just nu kan man väl säga. Öva själv har aldrig varit min starka sida men lyckas ändå göra en hel del.

Sedan beger sig nØllan som sig bör på Lunch. En Kebabtallrik med Pommes inhandlas vilken förtärs på borggården tillsammans med ett par polare.

Efter Lunchen så har vi Matematik-föreläsning, vilket är mycket roligare än det låter. Främs för att vi har en sjukt najs föreläsare som kan skoja till det lite på ett sådär lagom nördigt sätt. Gör ordentliga anteckningar för första gången i mitt liv, ska typ rama in :)Inte direkt så mycket att säga om föreläsningen, mest rotekvationer, lite olika bevis för en massa skräp osv. Noterade även en mycket söt asiatisk tjej bakom mig, vilket jag la i minnet då vi kommer läsa denna kurs tillsammans med Öppen-ingång vilken hon tillhör. Fick aldrig tillfälle att prata då hon var spårlöst försvunnen på rasten och andra halvan av föreläsningen dock. Aja, studierna i första hand såklart, men måste få ha lite kul också :shifty:

Klockan 15:00 (Tidigt!) drar sig dagen mot sitt slut, men jag och en polare bestämmer oss för att stanna kvar och plugga, för att sedan bege oss till Film-Nämndens(Förkortas FN, Ja dem kör med Förenta Nationernas logotyp.) lilla möte för aspiranter. Vi får lära oss lite om hur deras projektorer funkar och så. Vi skriver upp oss att hjälpa till med att byta filmrullar och så när transformers visas 17/9, och beger oss sedan hemmåt. Klockan är nu runt 18:00.

Kommer hem runt 20:00 p.g.a. missat tåg och tar mig lite käk och sätter mig med MacBooken, varpå jag så småningom börjar skriva på detta. Börjar 10:00 imorgon så det är typ dags för mig att börja dra mig snart. Runk och sova som sig bör.

Någon annan som pluggar på KTH btw?

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härlig dag !!

Vi paddlade kanot på idrotten idag och jag och Petter paddlade Kajak.

Sjukt äckligt i början, men sedan började det gå som smort. Sjukt roligt :lol:

Sedan bestämde jag och Micke att vi skulle bada/hoppa i/whatever. Så vi hoppade i och doppade oss. Två gånger om.

Kallt, men oerhört uppfriskande! Sen åt vi spagetti till lunch och dagen gick vidare med festplanering samt en rolig mattelektion :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soppa varje fredag och fisk på tisdagar här.

Och jag lyckades mytta att jag inte tål fisk så jag får köttbullar på tisdagar <3

:):blink:

--------

Idag har det hänt något som jag aldrig har varit med om förr; har varit i skolan utan att ha gjort något skolarbete. Eller, på Pedagogiskt Ledarskap fick vi läsa något informationsblad som innehöll skitmånga stavfel :D;) . Men jag har inte ens rört en penna på hela dagen.

Tog skolfoto idag med, elevrådsfotot blev sådär härligt bögigt. icon12_714337_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget sensationellt idag... SO, kemi, tyska, lunch på grillen, träslöjd och slut. På SO:n så var det slappt, hade vikarie. På kemin var det som vanligt, höll på med att skriva upp en checklista över brandrisker i hemmet. På tyskan var det läxförhör gick (oväntat) bra. På träslöjden satt vi och surrade och jag låtsades sandpappra på min kniv. Jobbig dag! :D

------

Vi har skolfoto om några dagar, och idéerna flödar inte hos någon i klassen. Sista året, alla vill göra något speciellt. Har ni några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget sensationellt idag... SO, kemi, tyska, lunch på grillen, träslöjd och slut. På SO:n så var det slappt, hade vikarie. På kemin var det som vanligt, höll på med att skriva upp en checklista över brandrisker i hemmet. På tyskan var det läxförhör gick (oväntat) bra. På träslöjden satt vi och surrade och jag låtsades sandpappra på min kniv. Jobbig dag! :D

------

Vi har skolfoto om några dagar, och idéerna flödar inte hos någon i klassen. Sista året, alla vill göra något speciellt. Har ni några förslag?

Alla på vänstersidan av kortet gör Westside märket och alla på högra east side. Ascoolt, vi gjorde så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...