Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Alla på vänstersidan av kortet gör Westside märket och alla på högra east side. Ascoolt, vi gjorde så.

HAHAHAHAHAHA! :) :) :D

JÄTTECOOLT!! ;)

Längsta skoldagen idag, första lektionen klockan åtta. IV, satt och ritade i CAD tiden går grymt fort på de lektionerna, främst för att CAD är både lätt och roligt. (Har jobbat i CAD sedan femman, så CAD-A är pisslätt för mig. :D )

Sedan hade vi Kemi A, lyssnade på när våran lärare pratade om atomer, och elektroner i sina skal. Samt de så sakerna inne i ett atomskal, vad hette de nu? Kommer inte ihåg, men ni som har läst Kemi vet vad jag pratar om.

Sedan var det lunch, efter det var det Engelska, skrev klart det vi höll på med, valde 20 glosor och sedan fick jag gå. :rolleyes:

Sedan var det test i MAtte C, inte jättesvårt, men nog fan fick man gnugga geniknölarna redan, efter testet fick vi såklart inte gå ( :D ) utan vi var tvungna att gå direkt in på nästa del. Hann göra två tal innan vi slutade, mycket givande. Självklart fick man hemläxa om man inte hann klart.

Imorgon börjar jag 13:20, har CAD till 15:30 - 16:00. Sedan bär det av på äventyr i Norrköping. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget sensationellt idag... SO, kemi, tyska, lunch på grillen, träslöjd och slut. På SO:n så var det slappt, hade vikarie. På kemin var det som vanligt, höll på med att skriva upp en checklista över brandrisker i hemmet. På tyskan var det läxförhör gick (oväntat) bra. På träslöjden satt vi och surrade och jag låtsades sandpappra på min kniv. Jobbig dag! :D

------

Vi har skolfoto om några dagar, och idéerna flödar inte hos någon i klassen. Sista året, alla vill göra något speciellt. Har ni några förslag?

Ni kan typ smeka varandras kinder och leka bögar eller bara göra något jätteroligt. Ta av er skorna och ha dom i händerna eller alla ligger ner.

---

Sitter hemma och väntar på 1.30 timmars Naturkunskap. yay!. Sedan har jag håltimma 2 timmar 30 minuter :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försov mig imorse, missade gympan. Ingen stor loss precis. Sedan så hade vi ljudmediagrejsimojs och då satt jag och RavenE och tänkte igenom lite skit och kom på att vi skulle kritisera filmer. Enda problemet var ju RavenEs.. "Stora" filmtittar intresse. Anyways. Sedan blev det Samhällskunskap och då skulle vi forska, skriva och läsa om nyheter. Jag skrev om karikatyrdebatten och på så sätt. Enda problemet var att det skulle vara max 1 A4 och när jag hade skrivit klart så var jag uppe i 2 A4:an. Så jag var tvungen att skära ned. Jobbigt.

Förutom det. Jag åt ännu en kebabrulle idag. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda problemet var ju RavenEs.. "Stora" filmtittar intresse.

Klaga. :D

-----

Kom just hem. Orka bussar. ;)

Tycker att vårat schema är rätt schysst numera:

Måndag: "Ledigt". Vi har hemstudier där istället.

Tisdag: Ljud.

Onsdag: Diverse lektioner.

Torsdag: Ledigt.

Fredag: Diverse lektioner.

Rätt så skönt. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående Nollningen Hemskt.

Ny skolvecka börjar på måndag. Första lektionen är engelska med Pertti Honkanen. Han klär sig utmanande, sist hade han en röd latexjacka/liknande latex på sig. Lång skoldag annars. Ska bli så trögt att börja igen, efter att ha festat och chillat på helgen.

Hjälp!? ^_^

---

Ledig imorgon, hemstudier. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag i hela universum som läser Matematik C på en termin?

Jag tror vi läser Matte C på nära en termin. En termin och sedan fram till sportlovet, för jag vet att vi inte ska läsa under hela året i alla fall.

Det var likadant med Matte A, vi läste fram till sportlovet, sedan fick vi spurta med Matte B för att hinna klart det innan sommaren. Gosse vad fort det gick!

Efter C kommer D och E sedan. Jättekul! ^_^

Är det någon mer än jag som ska läsa så långt som jag kan stötta mig mot?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror vi läser Matte C på nära en termin. En termin och sedan fram till sportlovet, för jag vet att vi inte ska läsa under hela året i alla fall.

Det var likadant med Matte A, vi läste fram till sportlovet, sedan fick vi spurta med Matte B för att hinna klart det innan sommaren. Gosse vad fort det gick!

Efter C kommer D och E sedan. Jättekul! ^_^

Är det någon mer än jag som ska läsa så långt som jag kan stötta mig mot?

Jag. Jag vill ha så många meritpoäng som möjligt så det gynnar bara mig att läsa mer avancerad matematik och så är jag ganska bra på det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror vi läser Matte C på nära en termin. En termin och sedan fram till sportlovet, för jag vet att vi inte ska läsa under hela året i alla fall.

Det var likadant med Matte A, vi läste fram till sportlovet, sedan fick vi spurta med Matte B för att hinna klart det innan sommaren. Gosse vad fort det gick!

Efter C kommer D och E sedan. Jättekul! :D

Är det någon mer än jag som ska läsa så långt som jag kan stötta mig mot?

Har fram till E obligatoriskt, sen har jag valt F (breddning/högskoleförberedande) och diskret också ^_^

tobbe: Kände själv inget sånt, och om jag kommer ihåg rätt så var det väl inte jättemycket nya grejer i C?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...