Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Bra slut på veckan.

Igår hade vi kemiprov. Gick väldigt bra, tydligen MVG-kvalité enligt läraren.

Idag gjorde jag och kobbe A-delen av ett matteprov. (våra prov är uppdelade på en A- och en B-del). Både jag och han kirrade full pott. På svenskan hade vår klass fått våra filmrecensioner betygsatta, jag fick MVG där med.

Nästa vecka har vi prao. Ska praoa på Coop Forum, i brist på annat. Efter praoveckan har vi en jobbig mellanvecka. SO-prov om WWI, B-delen av matteprovet, praoredovisning ska göras, och engelskaarbete. Sen är det lov! :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah. Jag kan skriva min vecka.

Måndag minns jag inte. Tog det nog rätt lugnt. Tisdag pluggade jag hela dagen. Uppsats om Antikens Rom och Grekland. Skrev 3 sidor. Jag gjorde en svenskaintervju också, som tog någon timme. Onsdag skrev jag ett reportage utifrån intervjun. Torsdag skrev jag 3 sidor till på uppsatsen. Lämnade in idag. Jag är trött och ikväll är det fest! :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick bakom en lärare som satt och pratade med andra lärare. En stringtrosa var vääääl synlig. :innocent:

Snälla, mitt skrev frågar om det var Eva.

Generellt var det väl en okej dag. Jag ogillar läraren Räven finner väldigt sexuellt upphetsande. Hon är så.. Uppe på mig och vill prata hela jävla tiden. Fan, lämna mig ifred.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, mitt skrev frågar om det var Eva.

Generellt var det väl en okej dag. Jag ogillar läraren Räven finner väldigt sexuellt upphetsande. Hon är så.. Uppe på mig och vill prata hela jävla tiden. Fan, lämna mig ifred.

Skicka henne till mig.

Och nej, det var inte Eva. Men det vet du ju redan. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var en skoldag med ett plus och ett minus.

+

När vi infann oss på lunch i matsalen (Det var grönsakssoppa) så övertalade vi en kille i klassen för en ganska angenäm summa pengar att gå upp på ett bord, skrika "JAG ÄLSKAR SOPPA" och sedan hälla soppan över sig själv. Efter många om och men genomförde han det, och oj vilken tystnad som bröt ut i matsalen under dom 3 sekundrarna han pratade, varpå alla började applådera när han stog där med soppa droppandes från hela kroppen. Riktigt festligt. ;)

-

Jag fick IG på det andra kapitlets matteprov i Matte B. Det får bli stödmatte härdanefter. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var en skoldag med ett plus och ett minus.

+

När vi infann oss på lunch i matsalen (Det var grönsakssoppa) så övertalade vi en kille i klassen för en ganska angenäm summa pengar att gå upp på ett bord, skrika "JAG ÄLSKAR SOPPA" och sedan hälla soppan över sig själv. Efter många om och men genomförde han det, och oj vilken tystnad som bröt ut i matsalen under dom 3 sekundrarna han pratade, varpå alla började applådera när han stog där med soppa droppandes från hela kroppen. Riktigt festligt. :)

-

Jag fick IG på det andra kapitlets matteprov i Matte B. Det får bli stödmatte härdanefter. ;)

Hahahaha, alltså jag skulle kunna varit med på att stå på bordet att skrika, men att hälla soppa över sig själv ?!?

Skicka ett PM med hur mycket han fick för det :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var en skoldag med ett plus och ett minus.

+

När vi infann oss på lunch i matsalen (Det var grönsakssoppa) så övertalade vi en kille i klassen för en ganska angenäm summa pengar att gå upp på ett bord, skrika "JAG ÄLSKAR SOPPA" och sedan hälla soppan över sig själv. Efter många om och men genomförde han det, och oj vilken tystnad som bröt ut i matsalen under dom 3 sekundrarna han pratade, varpå alla började applådera när han stog där med soppa droppandes från hela kroppen. Riktigt festligt. :>

HAHAHAHAHAHAHA! ;):)^_^ Det där är min sorts humor det! :o

Ni råkade möjligtvis inte filma? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHAHAHA! :)^_^:o Det där är min sorts humor det! :o

Ni råkade möjligtvis inte filma? :D

Haha, jodå det gjorde vi! Vi satt visserligen ganska långt ifrån så jag vet inte hur bra det blev, men det såg otroligt roligt ut när man såg det "IRL" så att säga. Han cyklade sedan hem och bangade matten för att han var tvungen att duscha. Värt att nämna är att denna killen är helt galen i övrigt och kan göra i princip vad som helst. :>

Edit : Föresten, summan är inte hemlig. 700 kr fick han sammanlagt! Vi var 7 pers som mutade honom med en hundring var. ;)

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jodå det gjorde vi! Vi satt visserligen ganska långt ifrån så jag vet inte hur bra det blev, men det såg otroligt roligt ut när man såg det "IRL" så att säga. Han cyklade sedan hem och bangade matten för att han var tvungen att duscha. Värt att nämna är att denna killen är helt galen i övrigt och kan göra i princip vad som helst. :>

Edit : Föresten, summan är inte hemlig. 700 kr fick han sammanlagt! Vi var 7 pers som mutade honom med en hundring var. ;)

Wow, 700 är ju lätt värt det, såvida man inte har nån tröja som man gillar skitbra på sig eller så. Min kompis fick bara 300 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jodå det gjorde vi! Vi satt visserligen ganska långt ifrån så jag vet inte hur bra det blev, men det såg otroligt roligt ut när man såg det "IRL" så att säga. Han cyklade sedan hem och bangade matten för att han var tvungen att duscha. Värt att nämna är att denna killen är helt galen i övrigt och kan göra i princip vad som helst. :>

Edit : Föresten, summan är inte hemlig. 700 kr fick han sammanlagt! Vi var 7 pers som mutade honom med en hundring var. :)

Me skulle också gjort det för 700 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch vill inte gå till skolan imorrn..

Hur många normala högstadie elever har dans varje jävla måndag i 2 år?? :teehee:

Vi måste det för det står i elevmålen säger våran puckade gympalärare, men i 2år? :D

Du måste har förväxlat det till 2 lektioner, inte 2 år, eller så skojjade eran lärare för att skrämma er.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste har förväxlat det till 2 lektioner, inte 2 år, eller så skojjade eran lärare för att skrämma er.

Nej allvarligt vi har haft det hela förra året och vi ska ha hela detta året.. :D

Dom har till och med hyrt in en danslärare, nån snubbe som springer runt i tofflor och mjukisbyxor :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och skriver på hemtentan, sista dagen innan inlämning idag. Har ett par frågor kvar. jobbigt jobbigt.

Fråga 8 – Behovs- och Kravanalyser, 5 poäng

Du äger en bilfirma som säljer begagnade bilar lokalt på en den ort där du bor. Som komplement till

detta vill du nu starta en webbshop. Hur skulle du gå tillväga för att ta fram en behovs- och

kravanalys för detta ändamål? Vilka metoder skulle du använda och hur skulle du använda dessa?

Tänk på att väl motivera dina val och göra jämförelser mellan olika tekniker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...